تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

آدم هایی که به درد دوستی نمیخورن

آدم هایی که به درد دوستی نمیخورن

هنگام انتخاب دوست دقت داشته باشید با افرادی که برای دوستی مناسب نیستند وارد رابطه نشوید زیرا دوستی های قلابی تاثیرات مخربی بر زندگی شما میگذارند.

آدم هایی که به درد دوستی نمیخورن

راه تشخیص دوستان قلابی از دوست واقعی

رابطه دوستی یکی از مهم‌ترین روابطی است که همه ما در زندگی‌ تجربه می کنیم. دوستان قسمت بسیار مهمی از زندگانی ما هستند و می‌توانند آینده ما را تحت تاثیر قرار دهند، بنابراین تشخیص دوست خوب از بد برای همه افراد پراهمیت است. با توجه به نقش و اهمیتی که دوست خوب می تواند در زندگی ما ایفا کند، پس بهتر است در انتخاب آن ها دقت و وسواس بیشتری داشته باشیم. در این بخش از نمناک راه تشخیص دوست قلابی از دوست واقعی را آورده ایم.

به فکر شما نیستند

اگر زمانی که در شرایط سخت قرار می‌گیرید، دوستتان کنارتان نیست احتمالاً او یک دوست قلابی است زیرا بودن آنها در کنارتان و حمایت عاطفی از شما، از نظرشان به هیچ وجه مفید نیست و اگر از شما حمایت کنند، احساس می کنید سطحی است و واقعی نیست.

ناراحت و افسرده

خودخواه هستند

دوستان قلابی فقط زمانی که چیزی می‌خواهند یا نیاز دارند با شما ارتباط برقرار می کنند. آنها فکر می‌کنند که نیازهای‌شان مهم‌ترین از نیازهای دیگران است به طوری که ممکن است شما ازدیدن پیامک دوست قلابی تعجب کنید زیرا می‌دانید احوالپرسی آنها راهی برای بیان خواسته شان است.

با شما رقابت می کنند

دوستان قلابی همیشه به شما حسادت کرده و در حال رقابت با شما هستند. آنها ممکن است همیشه سعی کنند بهتر از شما به نظر برسند. او همیشه در حال تلاش برای کسب یا به دست آوردن چیزی است که شما کسب کرده‌اید تا نیازها و یا حسادت خودش را رفع کند.

توانایی نه شنیدن ندارند

دوستی غیر واقعی طاقت نه شنیدن را ندارد و خواسته خود را طوری بیان می کند که شما پاسخ مثبت دهید. او کارهای کوچکی که برای شما انجام داده را یادآوری می کند تا شما درخواست او را بپذیرید. اگر نتوانید به آنها نه بگویید، بقیه‌ی عمرتان را در خدمت آنها خواهید بود.

باعث احساس بد نسبت به خودتان می شوند

یک دوست قلابی آنطور که یک دوست واقعی موجب خوشحالی می شود،رفتار نمی کند.وقتی در کنار این شخص هستید، ممکن است احساس ناامنی کنید یا مورد قضاوت قرار بگیرید.گاهی اوقات، آنها به صراحت چیزی نمی گویند اما، بدون شک می توانید قضاوت یا نگاه های ناپسند آنها را احساس کنید.آنها دائماً در حال تلاش برای تحقیر شما هستند و باعث می‌شوند که شما احساس گناه بکنید حتی برای چیزهایی که انجام نداده‌اید یا نگفته‌اید.

تحقیر شدن

با شما شادی نمیکنند

دوستان قلابی نه تنها در رابطه با پیروزی ها، دستاوردها و موفقیت های شما جشن نمی گیرند بلکه ممکن است آنها را کم اهمیت جلوه دهند یا حتی از جشن ها علیه شما استفاده و شما را تحقیرکنند و جملاتی از این قبیل بگویند:این کار بزرگی نیست و هر کسی می تواند این کار را انجام دهد اما دوستان واقعی در هر کاری که شما انجام می‌دهید حامی شما هستند و همیشه شما را به بهتر بودن در زندگی تشویق می‌کنند و شما را به سمت رسیدن به اهداف‌تان هل می‌دهند.

به شما دروغ می‌گویند

آنان همیشه انتخاب‌ها و اهداف شما را نقد می‌کنند و به عیب‌های شما اشاره می‌کنند و از هر چیز انتقاد و شما را مسخره می‌کنند. همچنین آنان دائماً در مورد همه چیز به شما دروغ می‌گویند تا فقط باعث شوند که خودشان احساس بهتری بکنند و بهتر دیده شوند.

انرژی شما را تخلیه می کنند

بعد از ارتباط با دوست خود چه احساسی دارید؟ آیا احساس کمبود انرژی می کنید؟ سپری کردن زمان با یک دوست قلابی احتمالاً خسته‌کننده است. اینها نشانه‌های روشنی هستند که نشان می‌دهد اگر قرار است این دوستی ادامه یابد به یک تغییر بزرگ نیاز است.

پشت سر درباره تان صحبت می کنند

اگر متوجه شوید که یک دوست در پشت سر شما شایعات یا دروغ‌هایی را منتشر می‌کند یا به طور کلی حرف‌های ناخوشایندی میزند او دوست واقعی نیست. همچنین آنها همیشه در مورد کسی یا دیگران غیبت می‌کنند فقط برای این که باعث شوند که شما باور کنید که آنها بهترین دوست شما هستند.

پشت سر حرف زدن

بی احترامی می کنند

از آنجایی که یک دوست قلابی اهمیتی به شما نمی ‌دهد با بی‌احترامی به مرزهایتان، احتمال آسیب رساندن به شما را بیشتر می سازد. دوست قلابی اهمیتی به مرزهای شما نمی دهد و با بی احترامی آشکار به مرزها، نیازها و خواسته های شما را نادیده می گیرد.

دوستی یک طرفه است

دوستی‌های قلابی اغلب یک طرفه هستند به طوری که از نظر احساسی شما را سرزنش می‌کننداما، هرگز در صورت نیاز شما را حمایت نمی‌کنند. این نوع دوست ها همیشه توقع دارند که وقتی که او به شما نیاز دارد شما برنامه‌هایتان رابر هم زده و از او حمایت نمایید.

بی‌ملاحظه هستند

دوستان غیر واقعی همیشه شاکی هستند و از تلاش‌های دیگران تشکر و قدردانی نمی‌کنند. اگر از این دوست ها در اطراف خود داشته باشید، می‌دانید که آنها هرگز ممنون شما و لطف هایتان وقتی برنامه زندگی خود را برهم می زنید، نیستند.

عیب‌های شما را پر رنگ می‌کنند

دوست غیر واقعی همیشه اشتباهاتش را گردن شما می اندازد و اشتباهات خود را نمی پذیرد. او به هر دلیلی عیب های شما را پررنگ کرده و مورد تمسخر قرار می دهد و در جمع های دیگر تمام گروه را علیه شما برمی‌انگیزد تا از سر به ‌سر گذاشتن و یا خندیدن به خودش جلوگیری کند.

مسخره کردن

سعی می کنند به شما آسیب بزنند

یک دوست جعلی ممکن است بخواهد در جاهای خاصی شما را خراب کند. یک دوست زهر آگین باعث ریزش عاطفی، ذهنی و حتی اقتصادی شما می شود، او گرگی در لباس میش است.

قابل اعتماد نیستند

هیچ وقت با دوست غیر واقعی خود دردو دل نکنید زیرا به حریم شخصی شما توجهی ندارندو اسرار شما را فاش می‌کنند پس اگر چیزی را شنیدید که فقط به دوست جعلی خود گفته اید،در رابطه با دوست بودن با چنین فردی تجدید نظر کنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0