تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

آموزش غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل

آموزش غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل

رومینگ یکی از قابلیت های اپراتور ایرانسل برای کاربران خارج از کشور می باشد که شما می توانید در صورت عدم نیاز اقدام به غیر فعال کردن آن کنید.

آموزش غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل

چگونگی غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل

یکی از قابلیت هایی که مشترکین ایرانسل از آن برخوردار هستند، قابلیت رومینگ می باشد که وقتی به سفرهای خارج از کشور می روند، می توانند بدون خرید سیم کارت کشور مقصد، با سیم کارت ایران و با استفاده از قابلیت رومینگ، با داخل کشور ارتباط برقرار کنند. البته لازم به ذکر است که شما کاربران علیرغم مکالمه، می توانید اقدام به استفاده از اینترنت و پیامک کنید. اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که هزینه رومینگ با هزینه عادی متفاوت است و برحسب دقیقه، با هزینه متفاوتی با شما حساب خواهد شد.

اما آیا رومینگ ایرانسل در داخل کشور برای کاربران هزینه دارد؟ خیر. گرچه رومینگ شما در ایران روشن باشد، هیچ هزینه ای شامل شما نخواهد شد و صرفا زمانیکه به سایر اپراتورها متصل شوید، هزینه رومینگ برای شما اعمال خواهد شد. با این وجود اگر شما از مشتریان اپراتور ایرانسل هستید می توانید خیلی ساده و سریع اقدام به غیر فعال کردن رومینگ کنید که در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با این آموزش آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

روش اول؛ غیر فعال کردن رومینگ از تنظیمات گوشی

اولین و ساده ترین روشی که شما می توانید با استفاده از آن اقدام به غیر فعال کردن رومینگ کنید، از بخش تنظیمات گوشی می باشد که شما تعیین می کنید تا گوشی شما از رومینگ استفاده کند یا خیر؟! برای استفاده از این روش طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

۱٫ از منو گوشی وارد تنظیمات شوید و سپس از قسمت بالا بر روی گزینه Connections کلیک کنید.

تنظیمات

۲٫ گزینه Mobile Networks را انتخاب کنید.

تنظیمات شبکه موبایل

۳٫ همان گونه که در تصویر ذیل مشاهده می کنید، رومینگ گوشی که ما در حال استفاده از آن هستیم روشن می باشد. از این رو باید گزینه Dataroaming را خاموش کنید.

رومینگ گوشی

۴٫ اینک Data Roaming در گوشی شما غیر فعال شده است و حتی اگر رومینگ در سیم کارت شما فعال باشد، گوشی شما اجازه استفاده از رومینگ را نخواهد داشت.

تنظیمات رومینگ گوشی

روش دوم؛ از طریق کد دستوری USSD

اما اگر شما می خواهید تا رومینگ را از سمت سیم کارت قطع کنید، یکی از روش هایی که شما می توانید از آن استفاده کنید، کد دستوری USSD می باشد که خیلی ساده و سریع می تواند شما را به هدف برساند. از این رو ذکر این نکته لازم است که در این روش شما نیاز به اینترنت و یا شارژ پولی سیم کارت ندارید. برای استفاده از این روش باید کد دستوری ذیل را وارد کنید؛

  • ستاره ۱۱۱۱ ستاره ۲ مربع

روش سوم؛ استفاده از برنامه ایرانسل من

ایرانسل من، برنامه مخصوص مدیریت سیم کارت برای کاربران اپراتور ایرانسل می باشد که اکثر کاربران ایرانسل، این برنامه کاربردی را برای مدیریت هر چه بهتر سیم کارت بصورت نصب شده بر روی گوشی هوشمند خود همراه دارند. از این رو اگر شما برنامه ایرانسل من را بصورت نصب شده دارید، می توانید خیلی ساده از طریق این برنامه اقدام به غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل کنید؛

۱٫ وارد برنامه ایرانسل من شوید و سپس از قسمت پایین گزینه سایر را همانند تصویر ذیل انتخاب کنید.

ایرانسل من

۲٫ گزینه پرونده را انتخاب کنید.

تنظیمات ایرانسل من

۳٫ خدمات رومینگ را انتخاب کنید.

خدمات رومینگ ایرانسل

۴٫ گزینه غیر فعال سازی را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن رومینگ

۵٫ اگر از غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل مطمئن هستید، گزینه بلی را انتخاب کنید.

غیر فعالسازی رومینگ

۵٫هم اکنون سرویس رومینگ ایرانسل شما غیر فعال شده است که برای اتمام فرایند غیر فعال سازی باید گزینه تایید را انتخاب کنید.

رومینگ ایرانسل

توجه مهم : هر یک از روش های بالا به نحوی به شما در فرایند غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل کمک می کنند و تاکیدی به استفاده از روش بخصوصی وجود ندارد چرا که شما به انتخاب خودتان می توانید یکی از روش های بالا را انتخاب کنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118382

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0