تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

خیلی از افراد برای انجام لیزر موهای زائد دچار سردرگمی هستن و سوالات زیادی ذهنشان رو مشغول می کند مثل آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است، آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود، دستگاه الکساندرایت بهتر است یا دایود، در این نوشته سعی کردیم به این سوالات تا حد امکان پاسخ بدیم، پس حتما مطالعه نمایید

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، بهترین انتخاب به منظور از بین بردن دائمی موهای زائد بدن است. اما مسئله که بسیاری از افراد هنگام مراجعه برای لیزر نسبت به آن بی تفاوت هستند، نوع لیزر و دستگاهی است که مورد استفاده قرار میگیرد. عدم آگاهی از بهترین لیزر موهای زائد، متناسب با نوع مو و پوست، منجر به سوختگی پوست و یا بی نتیجه بودن هزینه و زمانی میشود که صرف این کار شده است! به همین جهت در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد ایرانیان، بپردازیم.

اهمیت انتخاب بهترین لیزر موهای زائد چیست؟

اولین سوالی که احتمالا برای مراجعه کنندگان مطرح میشود این است که لیزرهای موجود چه تفاوتی با هم دارند و کدام یک از آنها برای من مناسب است؟ همانطور که احتمالا میدانید، تمامی دستگاه های که در ایران برای لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار میگیرند، ساخت کشورهای خارجی مانند آمریکا هستند. گرچه این مسئله در نگاه اول خیال شما را بابت کیفیت و عملکرد دستگاه راحت میکند، اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که این دستگاه برای افراد اروپایی طراحی و بهینه شده است! بنابراین قدرت و توان در نظر گرفته شده برای این دستگاهها، معمولا برای پوست های سفید با موهای بور مناسب است.

اما پوست ایرانیان، معمولا پوستی گندمگون با موهای تیره است. بنابراین احتمال اینکه لیزر الکس برای تمامی پوستها مناسب نبوده و منجر به سوختگی و یا از بین نرفتن موها به طور کامل شود، وجود دارد. زمانی که اشعه لیزر قدرت زیادی داشته باشد و یا قادر به شناسایی مو روی سطح پوست نشود، این احتمال وجود دارد که به جای مو، پوست کنار آن را هدف قرار داده و منجر به سوختگی پوست شود. در این شرایط رنگدانه های پوست برای همیشه از بین رفته و پوست دو رنگه میشود. پس قبل از انجام لیزر، بهتر است تحقیقات خود را در خصوص لیزر منتخب و نحوه عملکرد آن روی پوستی با شرایط شما، کامل کنید.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر موتوس، یکی از جدیدترین دستگاه های لیزر موجود در سطح جهان است که به دلیل طراحی ویژه و منحصر به فردی که دارد، برای پوست ایرانیان (پوست هایی با رنگ تیره و گندمگون) مناسب و البته ایده آل است. نکته حائز اهمیت در خصوص این لیزر این است که قادر به از بین بردن موهای کرکی و نازک است. اگر تجربه انجام ۵ الی ۶ جلسه لیزر را داشته باشید، حتما میدانید که در جلسات آخر، موها تا حد زیادی نازک شده و لیرز الکساندرایت، قادر به از بین بردن آنها نیست!
دستگاه لیزر موهای زائد
علاوه بر این، دستگاه لیزر موتوس، از یک فناوری جدید به نام Moveo استفاده میکند. این فناوری نه تنها سرعت لیزر را بیش از پیش افزایش میدهد، بلکه به کمک خنک کننده ای که دارد، درد لیزر را به حداقل میرساند. پس اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که نسبت به درد حساس بوده و قادر به تحمل کردن درد لیزر خصوصا برای نواحی حساس نیستید، لیزر موتوس بهترین انتخاب خواهد بود.
پس اگر بخواهیم به ویژگی های لیزر موتوس نگاه مختصر و البته مفیدی داشته باشیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:
  • مناسب برای تمام تیپ های پوستی (۱ الی ۶)
  • کاملا بدون درد و سوختگی
  • بدون نیاز به ژل
  • مناسب برای موهای کرکی و نازکی
  • دارای سرعت بالا
  • دارای سر خنک کننده
همانطور که در بالا اشاره شد دستگاه موتوس با تکنولوژی که دارا می باشد برای همه تایپ های پوستی ساخته شده که این دستگاه را بهترین دستگاه لیزر برای پوست های تیره و سبزه در جهان تبدیل کرده است.

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

همانطور که گفته شد، هزینه از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر، نسبت به سایر روشها مانند اپیلاسیون بسیار بیشتر است. اما توجه داشته باشید که اگر بهترین لیزر موهای زائد انتخاب شده باشد، نتیجه دائمی خواهد بود. بنابراین به نظر میرسد که پرداخت این هزینه خصوصا برای بانوان، به صرفه باشد. اما این هزینه به عوامل مختلفی بستگی داشته و از هر فردی به فرد دیگر، متفاوت است. برخی از عوامل تاثیر گذار در هزینه نهایی عبارت هستند از:
  • نوع دستگاه لیزر
  • نواحی تحت درمان
  • کلینیک پوست و زیبایی
  • تعداد جلسات
به همین خاطر توصیه میشود که قبل از انجام لیزر، حتما در یک جلسه مشاوره با مرکزی که انتخاب کرده اید، شرکت کنید و در این خصوص با توجه به شرایط شخصی خودتان، سوال کنید.

سوالات متدوال لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

یکی از نگرانی هایی که در خصوص لیزر مطرح است، این است که آیا اشعه لیزر سرطان زا هست یا نه. دلیل ایجاد چنین سوالی، عدم آگاهی کافی از نحوه عملکرد لیزر است. همانطور که در ابتدای همین مطلب بیان شد، اگر دستگاه لیزر به درستی انتخاب نشود، اشعه لیزر به جای آنکه مو را هدف بگیرد، پوست کنار آن را هدف گرفته و پوست را می سوزاند. اما باید بدانید که قدرت اشعه لیزری که برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار میگیرد، متفاوت از سایر انواع لیزرهای درمانی است. اشعه لیزر موهای زائد تنها در لایه سطحی پوست، جایی که ریشه مو قرار دارد، نفوذ میکند. در نتیجه هیچگونه نگرانی در مورد سرطان زا بودن این لیزر وجود ندارد، چرا که قدرت نفوذ زیادی ندارد.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث نازایی میشود؟

انجام لیزر موهای زائد برای تمام نواحی بدن بلامانع است البته اگر لیزر درست انتخاب شده و اعمال شود! پوست ناحیه بیکینی نسبت به سایر نواحی بدن حساسیت بیشتری دارد. در نتیجه احتمال سوختگی پوست این منطقه در صورتی که قدرت اشعه لیزر درست انتخاب نشده باشد، وجود دارد. با این حال، همانطور که گفته شد، با توجه به اینکه قدرت نفوذ اشعه حداکثر تا ریشه مو است، هیچگونه نگرانی در خصوص نازایی در اثر لیزر وجود ندارد.
یکی دیگر از سوالاتی که ذهن خیلی از افراد را درگیر کرده در مورد سرطان زا بودن لیزر موهای زائد است که در جواب این افراد باید بگوییم که خیر قدرت نفوذ اشعه لیزر کاملا کنترل شده می باشد. البته اگر از دستگاه استاندارد و زیر نظر اپراتور با تجربه اقدام به لیزر کنید.
تایپ های پوستی مختلف

لیزر دایود بهتر است یا الکسانداریت؟

لیزر دایود یکی دیگر از لیزرهای موجود برای رفع موهای زائد است. زمانی که صحبت از لیزر موهای زائد میشود، اسم لیزر الکساندرایت، بیش از هر اسم دیگری به گوش خورده است. به همین دلیل با توجه به قدیمی بودن این دستگاه، احتمال اینکه مردم اعتماد بیشتری به آن داشته باشند، وجود دارد. اما همانطور که گفته شد، لیزر الکساندرایت با توجه به طول موجی که دارد، برای ایرانیان نتیجه مطلوبی به همراه ندارد. برخی از تفاوت های اصلی این دو لیزر عبارت هستند از:
  • لیزر دایود طول موج بیشتری دارد. طول موج بیشتر هم عمق نفوذ اشعه لیزر را بیشتر کرده و هم برای پوستهای تیره تر مناسب است. بنابراین احتمال سوختگی در اثر لیزر دایود، بسیار کمتر از لیزر الکساندرایت است.
  • لیزر الکساندرایت برای تیپ های پوستی ۱ الی ۴ مناسب است. در حالی که لیرز دایود برای پوست های تیپ ۵ و ۶ هم نتیجه بخش است.
  • سری لیزر دایود از لیزر الکساندرایت بزرگتر است. در نتیجه برای نواحی وسیع لیزر دایود مناسبتر بوده و در مدت زمان کوتاهتری انجام میشود.
 

 

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0