تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

اثر باورنکردنی سرم ویتامین سی روی پوست

اثر باورنکردنی سرم ویتامین سی روی پوست

“سرم ویتامین سی” سرم پوستی شناخته شده ای است که حتما اسم آن به گوشتان خورده است. دانستن فواید سرم ویتامین سی به شما برای انتخاب درست کمک میکند.

اثر باورنکردنی سرم ویتامین سی روی پوست

فواید سرم ویتامین سی و اثرات معجزه آسای آن روی پوست

ویتامین C یا همان اسکوربیک اسید ، یک ویتامین محلول در آب و ریز مغذی ضروری برای انسان است که می توان آن را از طریق رژیم غذایی روزانه خود دریافت نمود. از طریق استفاده از مواد غذایی دارای این ویتامین نمی توان از فواید آن برای پوست استفاده نمود، بنابراین استفاده از سرم ها و سایر محصولات موضعی مستقیم ترین و بهترین راه برای به دست آوردن مزایای این ویتامین است.

در این بخش از نمناک به بیان فواید سرم ویتامین C پرداخته ایم، البته اگر با این سرم آشنایی کاملی ندارید، میتوانید سری به مطلب ” سرم ویتامین سی چیست و چطور استفاده می شود؟ ”  بزنید.

سرم ویتامین سی

 فواید سرم ویتامین C برای پوست

ویتامین C یک ماده موثر مراقبت از پوست است که نشان داده شده است در زمینه های زیر موثر است:

محافظت در برابر عوامل استرس زای محیطی

به عنوان یک آنتی اکسیدان، یکی از عملکردهای اصلی ویتامین C محافظت از پوست است. هرمان توضیح می دهد:«فرآیندهای عادی سلولی، و اشعه ماوراء بنفش و آلودگی های محیطی، رادیکال های آزاد را در پوست ایجاد می کنند.

رادیکال های آزاد ذاتاً مولکول های ناپایداری هستند که به سلول ها آسیب می رسانند و باعث تیرگی پوست، چین و چروک و حتی سرطان می شوند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، به این معنی که می تواند از پوست در برابر رادیکال های آزاد آسیب رسان ناشی از قرار گرفتن در معرض UV محافظت کند. با از بین بردن این رادیکال های آزاد، ویتامین C از پوست محافظت می کند، آن را سالم نگه می دارد و علائم قابل مشاهده پیری را بهبود می بخشد.

سرم ویتامین سی

روشن کردن لکه های قهوه ای پوست

ویتامین C همچنین در روشن کردن لکه های قهوه ای ناخواسته و هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب، یا کاهش تغییر رنگ قهوه ای با مسدود کردن مسیر سنتز رنگدانه مفید است.

مرطوب کردن پوست

پوست کدر، خشک و لکه دار نه تنها ناراحت کننده است، بلکه ظاهر شما را نیز خراب می کند. از آنجایی که فراموش می کنید آب کافی در طول روز بنوشید، احتمال خشک شدن پوست شما بیشتر است. سرم ویتامین C حاوی اسید هیالورونیک است که یک مرطوب کننده طبیعی ایجاد می کند و از هدر رفتن آب از طریق پوست جلوگیری می کند و به پوست شما کمک می کند رطوبت طبیعی را حفظ کند، بنابراین بافتی صاف و پوششی شبنم دار به پوست شما می بخشد.

روشن کننده رنگ پوست

ویتامین C یک سفید کننده طبیعی برای پوست شما می سازد و در روشن کردن رنگ پوست معجزه می کند. استفاده منظم از این مایع شفاف بر روی صورت لکه های تیره و کک و مک را از بین می برد و ظاهری شفاف و روشن به پوست شما می بخشد و باعث لیفتینگ پوست شود. این کار ظاهر جوانی به پوست می بخشد.

روشن شدن پوست

جلوگیری از آکنه و جوش

مواد ارگانیک موجود در سرم ویتامین C آکنه را پاک می کند و قرمزی ناشی از آن را کاهش می دهد. همچنین، اثرات پروکلاژن و پروالاستین ویتامین C هر گونه جای زخم ناشی از آکنه و جوش را از بین می برد.

یکدست کردن رنگ پوست

آکنه، جوش و التهاب می تواند رنگ پوست شما را ناهموار کند. ویتامین C برای کاهش التهاب شناخته شده است، که به نوبه خود باعث می شود پوست شما یکدست به نظر برسد.

کاهش قرمزی و التهاب پوست

مواد ارگانیک موجود در سرم ویتامین C دارای طیف گسترده ای از عوامل ضد التهابی است که با التهاب مبارزه می کند و برای درمان انواع زیادی از شرایط التهابی پوست و رفع راش و بثورات پوستی مناسب است.

التهاب صورت

افزایش تولید کلاژن

یکی از چشمگیرترین خواص ویتامین C توانایی آن در افزایش تولید کلاژن است. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که پوست ما به مرور زمان آن را از دست می دهد. جای تعجب نیست که سطح کمتر کلاژن باعث ایجاد خطوط ظریف، چین و چروک و افتادگی پوست می شود. استفاده منظم از این سرم موضعی صورت باعث افزایش تولید کلاژن و جلوگیری از پیری زودرس می شود.

کاهش خطوط زیر چشم

بر اساس برخی تحقیقات سرم ویتامین C می تواند در کاهش تغییر رنگ سیاهی دور چشم کمک کند. این سرم ها با آبرسانی به ناحیه زیر چشم می تواند به صاف کردن خطوط ریز اطراف چشم کمک کند.

جلوگیری از ایجاد لکه های پوست

با افزایش سن و کاهش سطح کلاژن پوست شما شروع به لکه دار شدن کند. استفاده از سرم ویتامین سی سبب افزایش تولید کلاژن و شفاف تر شدن پوست می شود.

 کلاژن سازی پوست

تسکین آفتاب سوختگی

ویتامین C به گردش سلول های پوستی سرعت می بخشد و کمک می کند که سریعتر سلول های جدید جایگزین سلول های اسیب دیده و دچار سوختگی شده شوند و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی نیز زودتر تسکین یابد.

بهبود سریع تر زخم

ویتامین C می تواند زخم ها را نیز بهبود دهد. بهبودی زخم باعث کاهش خطر التهاب ، عفونت و جای زخم می شود.

 

زخم پوستی

چگونه از سرم ویتامین C استفاده کنیم؟

برای استفاده از فواید سرم ویتامین C :

  • صورتتان را با آب بشویید و خشک کنید.
  • چند قطره سرم را ، با استفاده از نوک انگشتان به طور یکنواخت روی صورت پخش کنید.
  • از زدن سرم به چشم ها و لب ها خودداری کنید.
  • دستورالعمل های موجود در برچسب محصول را دنبال کنید.
  • سرم ویتامین C به طور معمول یک یا دو بار در روز اعمال می شود.
  • بهتر است از این سرم صبح ها استفاده کنید تا خواص آن به منظور جلوگیری از پوست در برابر نور خورشید به پوست تان برسد سپس لایه بعدی را مرطوب کننده و ضد آفتاب بزنید.
  • دستور کلی برای استفاده از این سرم تمیز کردن، استفاده از سرم ویتامین C و سپس مرطوب کردن است.
  • سرم ویتامین سی را در محیط خنک و تاریک به دور از گرمای شدید نگه دارید.
  • می توانید تا شش ماه بعد از باز کردن سرم ویتامین سی آن را استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از سرم ویتامین سی مقدار کمی محصول را روی بخشی مانند ساعد ، قسمت کوچکی از پوست بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید و در صورت ایجاد بثورات ، قرمزی یا کهیر ، مصرف خود را قطع کنید.
  • حتما تاریخ استفاده محصول خود را بررسی کنید و در صورت تغییر رنگ محصول از آن استفاده نکنید.
منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0