تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

اردکی که فحش میده!!

اردکی که فحش میده!!

اردک هایی در جهان وجود دارند که قابلیت صحبت کردن و تقلید صدا را دارند، همچنین آن ها در کمال ناباوری قادر به فحش دادن هستند!!

اردکی که فحش میده!!

اردک هایی عجیب که می توانند صحبت کنند!

دیدن پرندگان و حیوانات سخنگو برای همه افراد جالب و جذاب است، حیواناتی که قادر به تقلید صدای انسان هستند و به زبان انسان ها حرف می زنند. وقتی سخن از حیوانات و پرندگان سخنگو به میان می آید ، در ذهن ما نام طوطی ، مرغ مینا نقش می بندد اما جالب است بدانید نوعی اردک در دنیا وجود دارد که علاوه بر توانایی تقلید صدا می تواند فحش نیز بدهد! اگر می خواهید بیشتر در مورد اردک هایی که می توانند فحش بدهند، بدانید این بخش از گوناگون نمناک را مطالعه نمایید.

اردک های سخنگو با قابلیت فحش دادن

تنها در گونه های محدودی از جانوران کسب توانایی یادگیری صوتی از دیگران مشاهده می شود.دانشمندان به توانایی تقلید صدا در گونه خاصی از اردک ها به نام اردک مشک استرالیایی پی برده اند. اردک مُشک استرالیایی در فصل جفت یابی از خود بویی مشک مانند پراکنده می کنند. این اردک ها با هیچ یک از پرندگان مقلد رابطه نزدیکی ندارند و تنها عضو سَرده خود هستند و از پرندگانی مانند پرندگان آوازخوان و طوطی ها که توانایی تقلید صدا دارند، از نظر آرایهشناسی بسیار دور هستند.

در دهه ۱۹۸۰ در ذخیره گاه طبیعی تایدبینبیلا واقع در جنوب غربی کانبرا پایتخت استرالیا یک اردک نر به نام ریپر که توسط انسان ها پرورش داده شده بود، صدای کوبیده شدن در را به خوبی تقلید می کرد و همچنین یاد گرفته بود که به زبان انسان ها فحش بدهد.

اردک سخنگو

تقلید اردک از فحش دادن مسئول نگهداری اش

او دائما تکیه کلامِ مسئول نگه داری خود که عبارتی منحصراً استرالیایی «You bloody fool» به معنی «تو احمق لعنتی» را یاد گرفته و تکرار می کرد.

تحقیقات بر روی اردک دیگری نیز صورت گرفت و مشخص شد این اردک ها می توانند صداهای زیادی مانند صدایی از یک گونه اردک کاملا متفاوت به نام مرغابی سیاه اقیانوس آرام را تقلید کنند. همچنین پژوهشگران می گویند اردک های مشک نر در بریتانیا می توانند عطسه انسان، خروپف یک اسب پونی و جیرجیر در اصطبل را تقلید نمایند.

جالب است بدانید این اردک ها از تقلید صدا برای نمایش جفت یابی استفاده می کرده اند. در اردک های مشک توانایی تقلید صدا مستقل از سایر گونه ها تکامل یافته است که پرسش های زیادی درباره سازوکار های عصبی و رفتاری دخیل در پیشینه فرگشتی مهارت یادگیری صوتی در این گونه ایجاد می کند و تقلید صدای این گونه، به بررسی و تحلیل های گسترده تری نیاز دارند.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0