تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

استفاده از توالت عمومی فقط با رعایت این نکات

استفاده از توالت عمومی فقط با رعایت این نکات

اگر قصد استفاده از توالت های عمومی را دارید حتما باید برخی نکات را به خوبی رعایت کنید، نکاتی که رعایت آن ها برای سلامتی شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

استفاده از توالت عمومی فقط با رعایت این نکات

نکاتی که هنگام استفاده از توالت عمومی باید رعایت کنید

توالت عمومی معمولاً به اندازه توالتی که در منزل استفاده می کنید، تمیز و رضایت بخش نیست و در نتیجه نکاتی هستند که برای سلامت خودتان و دیگران و حفظ قوانین عمومی جامعه، باید آن ها را رعایت کنید تا هم خودتان و هم دیگران بتوانید استفاده بهتری داشته باشید که در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک این نکات را به شما معرفی می کنیم.

از تمیز ترین توالت استفاده کنید

هنگامی که می خواهید از توالت عمومی استفاده کنید، حتماً تمیزترین آن را انتخاب کنید که معمولاً دستشویی که دورتر از همه قرار گرفته است، تمیز تر است زیرا معمولاً همه از توالت اولی استفاده می کنند.

استفاده توالت تمیز

کفِ دستشویی عمومی چیزی نگذارید

هرگز چیزهایی مثل کیف را در کف توالت عمومی قرار ندهید؛ حتی اگر احساس می کنید که در تمیز ترین حالت ممکن قرار دارد زیرا میکروب ها و کثیفی های حاصل از کفش های دیگران به وسایل شما منتقل می شود. پس آن ها را به چوب لباسی آویزان کنید.

از کفی های مخصوص برای نشیمنگاه توالت فرنگی استفاده کنید

شما می توانید یک پارچه مخصوص را بردارید و به اندازه دورِ صندلی توالت فرنگی برش دهید و هنگامی که از توالت فرنگی های عمومی استفاده می کنید، آن ها را زیر خود بیندازید تا پوست بدنتان با توالت فرنگی عمومی برخورد نکرده سپس سریع تر این پارچه را دور بیندازید و دیگر از آن استفاده نکنید.

مراقب سیفون توالت فرنگی باشید

میکروب های زیادی در توالت تجمع پیدا می کنند و هنگامی که صحبت از توالت فرنگی می شود، همه با انگشت خود روی سفون آن می زنند. بهتر است که شما برای انجام این کار از یک دستمال کاغذی استفاده کنید تا در معرض میکروب های مختلف قرار نگیرید.

سیفون توالت فرنگی

دست خود را با دقت بشویید

حتماً بعد از استفاده از توالت عمومی برای از بین بردن تعداد زیادی از میکروب ها، از آب داغ و صابون استفاده کنید و حداقل ۲۰ ثانیه دست خود را بشویید.

با دستمال کاغذی دستان خود را خشک کنید

هرگز با هوای آزاد دست خود را خشک نکنید و حتماً از دستمال کاغذی استفاده کنید، زیرا رطوبت و گرمای روی دست تان، محلی برای رشد باکتری ها خواهند بود.

بدون دستمال کاغذی دستگیره در را نگیرید

بعد از اینکه دست خود را شستید، هرگز بدون دستمال کاغذی به دستگیره در دست نزنید و سریعاً بعد از باز و بسته کردن، دستمال کاغذی را دور بیندازید.

استفاده دستمال کاغذی

همیشه دستمال کاغذی همراهتان باشد

همیشه جعبه دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب خودتان را همراه داشته باشید. شرایط غیرقابل پیش بینی است. شاید در توالت عمومی هیچ دستمال کاغذی وجود نداشته باشد بنابراین همیشه از قبل با خودتان دستمال مرطوب و دستمال کاغذی داشته باشید.

از ضد عفونی کننده استفاده کنید

همیشه ضد عفونی کننده همراه خود داشته باشید و بعد از استفاده از توالت و قبل از غذا خوردن در طول سفر، از آن استفاده کنید تا هر گونه باکتری احتمالی را از بین ببرد.

اگر نوزاد دارید نکاتی را رعایت کنید

احتمالاً شما مجبور می شوید در بعضی از دستشویی های عمومی پوشک نوزاد خود را عوض کنید که در چنین حالتی حتماً باید دستمال مرطوب، یک سطح نرم زیر کودک و ماده ضد عفونی کننده را در اختیار داشته باشید و همیشه همراه تان باشد و هرگز سهل انگاری نکنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117217

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0