تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
2

با این رژیم های غذایی سن قلب تان را پایین بیاورید

با این رژیم های غذایی سن قلب تان را پایین بیاورید

سلامت قلب خود را در دستانتان قرار دهید و با اضافه کردن ۱۰ گزینه غذایی موثر به رژیم روزانه خود، سن قلب تان را پایین بیاورید و به جوان ماندن آن کمک کنید.

با این رژیم های غذایی سن قلب تان را پایین بیاورید

خوراکی برای جوان نگه داشتن قلب

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده پس از بررسی وضعیت سلامت قلب زنان و مردان هر ایالت بر اساس عوامل خطری مانند فشار خون بالا، چاقی، سیگار کشیدن، و دیابت، اعلام کرده که سن قلب اکثر آنها از سن واقعی شان بیشتر است.
این در حالی است که بر اساس مطالعات دانشمندان آمریکایی از ۵۰ درصد کل مرگ و میرهای ناشی از حمله قلبی، می توان با تغییرات کوچک در رژیم غذایی پیشگیری کرد.

سلامت قلب خود را در دستانتان قرار دهید و با اضافه کردن ۱۰ گزینه غذایی موثر به رژیم روزانه خود، سن قلب تان را پایین بیاورید و به جوان ماندن آن کمک کنید:

۱۰ غذا برای جوان نگه داشتن قلب

بادام زمینی: بادام زمینی علاوه بر محتوای چربی مونواشباع نشده، حاوی سایر مواد مغذی نظیر ویتامینE، فولات، پروتئین و منگنز است که همگی موجب بهبود سلامت قلب می شوند.

سیب زمینی شیرین:
این نوع سیب زمینی با فیبر و مواد مغذی دیگری بارگذاری شده که همگی به شما کمک می کنند چربی بسوزانید. مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین به نام کاروتنوئیدها؛ آنتی اکسیدان هایی هستند که سطح قند خون و مقاومت به انسولین را پایین می آورند. این یعنی شما کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار می گیرید و در نتیجه سلامت قلب تان را بیشتر تضمین می کنید.

رژیم غذایی برای سلامت قلب
رژیم غذایی موثر روزانه در سلامت قلب

بذر کتان: فقط یک قاشق غذا خوری از این دانه های فوق العاده قدرتمند تقریبا ۳ گرم فیبر و ۵۵ کالری دارند. دانه های کتان ثروتمندترین منابع حاوی امگا ۳ هستند که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند و منجر به جلوگیری از تغییرات خلقی می شوند. مصرف دانه های کتان عاملی موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی و دیابت است. ضمن این که منجر به افزایش کلسترول خوب یا همان اچ دی ال می شود.

گردو:
سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ است که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. تنها مصرف یک اونس گردو برای بیشتر از ۵ بار در هفته خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد.

گوجه فرنگی:
محققان می گویند آمریکایی ها گوجه فرنگی و محصولات آن را بیشتر از سایر سبزیجات غیر نشاسته ای مصرف می کنند و این خبر خوبی است زیرا گوجه فرنگی منبع غنی از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است. ده ها مطالعه نشان داده اند که بین مصرف منظم گوجه فرنگی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، آسیب های پوستی و برخی سرطان ها رابطه مستقیم وجود دارد.

رژیم غذایی برای سلامت قلب
رژیم غذایی موثر روزانه در سلامت قلب

بادام:اضافه کردن بادام به رژیم غذایی منجر به کاهش سطوح کلسترول ال دی ال یا کلسترول بد می شود و از تشکیل پلاک در عروق و خطر ابتلا به حمله قلبی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند. مطالعات بالینی نشان می دهد که مصرف بادام همچنین خطر ابتلا به مقاومت به انسولین و دیابت را نیز کاهش می دهد و منجر به بهبود حساسیت به انسولین می شود. علاوه بر این، مصرف بادام راهی برای کاهش وزن است. در یک مطالعه نشان داده شد که اضافه کردن ۸۴ گرم یا حدود سه اونس بادام روزانه به رژیم غذایی، منجر به کاهش ۱۴ درصدی دور کمر می شود و از چاقی شکمی نیز می کاهد. بین مصرف بادام و کاهش التهاب بدن نیز رابطه مستقیم وجود دارد.

پسته
:اضافه کردن این آجیل به رژیم غذایی دارای مزایای بالقوه برای قلب است. در افراد مبتلا به دیابت، مصرف پسته باعث کاهش کلسترول تام و کلسترول ال دی ال یعنی دو فاکتور خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. مصرف روزانه ۶ تا ۱۰ گرم پسته با بهبود سرعت پاسخ قلب به استرس، کاهش فشار خون، و بهبود عملکرد قلب می شود.

شکلات تیره:
افراد مبتلا به کلسترول تام بالا با خطر افزایش ال دی ال یا لیپوپروتئین با چگالی کم مواجه هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی به ویژه آترواسکلروز و حمله قلبی کرونر در آنها بیشتر است. فلاوانول موجود در شکلات تیره منجر به کاهش جذب کلسترول در مسیر دستگاه گوارش و همچنین سنتز کلسترول ال دی ال می شود. مصرف این شکلات با افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا یا اچ دی ال نیز در ارتباط است؛ یعنی کلسترولی که منجر به محافظت در برابر بیماری های قلبی می شود.

رژیم غذایی برای سلامت قلب
رژیم غذایی موثر روزانه در سلامت قلب

پیاز قرمز:منبع مهمی از فیبر خوراکی، ویتامین های ب ۶ و ث، اسید فولیک، منگنز، پتاسیم، مس و فسفر است. پیاز قرمز برای قلب مفید است و به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می کند. استفاده مداوم از پیاز در رژیم غذایی باعث کاهش سطح کلسترول و فشار خون بالا می شود. مصرف پیاز خطر حمله قلبی را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می دهد. به علاوه خوردن منظم پیاز، خطر لخته شدن خون را در بیماران قلبی کاهش می دهد.

سیر:
‏ بیمارانی که سابقه ابتلا به بیماری ترومبوز (تشکیل لخته خونی در عروق یا قلب) را دارند، باید بدانند که سیر می تواند تاثیر اندک، اما مهم روی تجمع پلاکت ها داشته باشد. مصرف سیر در کاهش سطح کلسترول خون و فشار خون نقش اساسی ‏دارد.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117105

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0