تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

با لیزر، موها برای همیشه از بین میرن؟

با لیزر، موها برای همیشه از بین میرن؟

در بین تمام روش های رفع موهای زائد صورت و بدن، لیزر بهترین روش شناخته شده است. اما آیا لیزر موهای زائد دائمی است یا مانند روش های دیگر نیاز به تکرار دارد؟

با لیزر، موها برای همیشه از بین میرن؟

لیزر موهای زائد تا چه مدت موثر است؟

در پروسه لیزر موهای زائد؛ داغ شدن فولیکول های مو مانع از رشد مجدد موهای جدید می شود. این اتفاق تا طولانی مدت فولیکول های مو را در حالت خواب قرار می دهد و بسیار طولانی تر از شیو کردن و اپیلاسیون دوام می آورد. در صورت رشد مجدد هم موها نازک تر و با تعداد بسیار کم تری هستند.

اگر چه این روش اغلب به عنوان یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد شناخته می شود اما در واقع لیزر درمانی تعداد موها را در یک ناحیه مشخص کاهش می دهد و به طور کامل از بین نمی برد اما آنها بسیار ضعیف و کمتر می کنند.

افراد مناسب برای لیزر موهای زائد

طبق گفته های متخصصان لیزر موهای زائد برای افرادی که دارای پوست روشن و مو های تیره هستند؛ بهترین کارایی را دارد و نتایج بهتری به دست خواهد آمد. در لیزر درمانی از پرتوهایی با حرارت بالا به عنوان یک شکل ملایم تابش استفاده می کنند که در طول فرآیند این پرتو ها گرم شده و فولیکول های مو آسیب می زند و رشد آن را متوقف می کند.

فولیکول های مو دقیقا زیر پوست قرار دارند و مسئول تولید موهای جدید هستند که اگر این فولیکول ها از بین بروند، رشد مو برای مدتی قطع می شود. در روش هایی مثل اپیلاسیون، شیو کردن و وکس کردن موهای سطح پوست از بین می رود و فولیکول های تولید کننده مو هدف نیستند.

ماندگاری لیزر موهای زائد

موهای زائد حذف میشوند اما نه برای همیشه

در این روش از حذف موهای زائد؛ اگر همه مو ها از بین نروند اما به روشن شدن آن ها کمک می کند و مو کمتر روی پوست مشخص می شود. برخی از موهای شما نیز ممکن است ظرف چند روز پس از اولین جلسه درمان ریزش پیدا کند.

به طور کلی لیزر موهای زائد یک فرآیند نسبتا سریع است و نتیجه ای بهتر از تمام روش های دیگر دارد اما اگر جلسات تعیین شده برای تکرار که اکثرا ۶ ماه یکبار است، انجام نشود رشد موها دوباره ادامه خواهد داشت.

مدت زمان انجام لیزر موهای زائد

نواحی کوچکتر مانند بالای لب فقط چند دقیقه طول می کشد و مناطق بزرگ تر مانند کمر یا قفسه سینه ممکن است یک ساعت یا حتی بیشتر طول بکشد.

اگر متخصص و اپراتور شما ژل ضد درد موضعی را پیشنهاد کند؛ ممکن است حداقل یک ساعت یا بیشتر در مطب باشید.

علیرغم میزان موفقیت بالای لیزر موهای زائد؛ در نهایت بعد از مدتی فولیکول های مو بهبود پیدا می کنند و مجددا باعث رشد موها می شوند.

برای اطمینان بهتر از نتایج ؛ بهتر است که پس از جلسه و چند ماه دوباره برای شارژ مجدد اقدام کنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0