تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

با یه مواد مشترک چند تا دسر درست کن

با یه مواد مشترک چند تا دسر درست کن

دسر یکی از بهترین پیشنهادها برای بعد از صرف غذا است که شما می توانید حتی با استفاده از مواد اولیه مشترک برای تهیه دسرهای خوشمزه و متنوع اقدام کنید.

با یه مواد مشترک چند تا دسر درست کن

چند دسر و غذا با لیست مواد لازم مشابه و مشترک

دسرها انواع مختلفی دارند و معمولا بعد از غذای اصلی سرو میشوند. اغلب دسرها سریع الهضم هستند و انرژی تولید میکنند و با تحریک ترشح آندورفینها سبب شادی می شوند. اگر علاقمند به تهیه و خوردن دسرهای مختلف هستید، خیلی راحت و آسان و با مواد غذایی مشترکی مانند برنج و نشاسته، زعفران، گلاب و هل، شیر و… می توانید دسرهای خوشمزه ای را تهیه کنید و از طعم آنها لذت ببرید. توصیه می کنیم دسرها را حداقل یک ساعت بعد از غذا بخورید تا اثرات مفیدتری داشته باشند. در این بخش از نمناک شما را با دسرهایی آشنا خواهیم کرد که مواد اولیه تقریبا مشترکی دارند.

دسرهای خوشمزه با مواد اولیه مشترک

شما می توانید با مواد اولیه مشترک دسرهای متنوع و بی نظیری را به راحتی تهیه کنید. دسرهایی که در ادامه معرفی کرده ایم تقریبا مواد اولیه ی مشترکی دارند و شما با داشتن یک سری مواد اولیه ساده مانند شیر، نشاسته، گلاب، زعفران، کره، شکر و چند مورد دیگر میتوانید همه ی این موارد را برای وعده های غذایی خود آماده کنید.

مشکوفی

دسر مشکوفی از دسرهای ویژه ی ماه رمضان و دسرهای مخصوص مازندران است که با مواد اولیه ای مانند شیر سرد، نشاسته گل، شکر، گلاب، کره، زعفران دم کرده و وانیل تهیه می شود.

برای تهیه این دسر نشاسته را داخل شیر سرد حل کرده و روی حرارت کم قرار می دهند و دائم هم می زنند تا خامی نشاسته را بگیرند. پس از گرم شدن شیر، شکر، گلاب و کره را به آن اضافه و هم زده و در پایان زعفران و وانیل را می افزایند و هم می زنند تا غلظت آن مانند فرنی شود. پس از خنک شدن این دسر را داخل ظرفی ریخته و تزئین می کنند و داخل یخچال قرار می دهند تا کاملا بسته شود.

برای تهیه مشکوفی کلیک کنید.

تهیه مشکوفی

مسقطی

مسقطی نوعی دسر و شیرینی برشی و از سوغاتی های چند شهر ایران است که با مواد اولیه ای مانند نشاسته، آب، شکر، کره، خلال بادام و پسته، زعفران آب کرده، گلاب و هل تهیه می شود. مواد اولیه مسقطی مانند مشکوفی است و اگر در تهیه ی دسر مشکوفی به جای شیر از آب استفاده کنید اسم دسر مسقطی می شود.

برای تهیه مسقطی نشاسته را از قبل بخیسانید و در ظرفی ریخته و خوب هم بزنید و از صافی عبور دهید تا یکدست شود. بعد در قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و شکر را به همراه کره به آن اضافه کنید و در حین قوام آمدن نشاسته زعفران دم کرده را به مواد در حال جوشیدن اضافه کرده و مدام هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از رسیدن مواد به قوام کافی گلاب و هل را به آن اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید.

پس از جا افتادن مواد و خمیری شکل شدن آن مواد مسقطی را درون ظرف مستطیلی شکل چرب شده بریزید و روی آن را با خلال بادام و پسته تزئین کرده و داخل یخچال قرار دهید.

برای تهیه مسقطی کلیک کنید.

مسقطی

شله زرد

شله زرد دسری خوشمزه و شیرین است که با مواد اولیه ای مانند برنج خیس کرده، شکر، کره گیاهی، زعفران، گلاب، روغن و خلال پسته و بادام تهیه می شود.

برای تهیه شله زرد ابتدا برنج را شسته و یک شب خیس کنید. سپس برنج را با مقداری آب درون قابلمه ای بجوشانید تا کاملا شفته شده و وا برود. در این مرحله شکرتان را اضافه کنید و هم بزنید و سپس زعفران دم کشیده شده تان را بریزید. خلال بادام و گلاب را به مواد شعله زردتان اضافه کنید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه اجازه دهید با بقیه مواد بپزد و آرام هم بزنید. بعد از این مرحله کره را اضافه کنید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه جوشیدن کره با بقیه مواد، حرارت را خاموش کرده و در ظرف را بگذارید تا کاملا دم بکشد.

برای تهیه شله زرد کلیک کنید.

دسر شله زرد

دسر ساده پاناکوتای زعفرانی

دسر زعفرانی یکی از انواع دسر ایرانی است که طعم خوبی دارد و با مواد همیشه در دسترس مانند شیر، شکر، زعفران دم کرده، پودر ژلاتین، خامه، آب سرد، گلاب و وانیل به راحتی تهیه می شود.

برای تهیه این دسر پودر ژلاتین را روی نصف پیمانه آب سرد بریزید، زمانی که آب جذب پودر ژلاتین شد، به روش بن ماری پودر ژلاتین را حل می کنیم. سپس شیر، شکر و آب زعفران را در قابلمه کوچکی ریخته و روی حرارت مستقیم گذاشته تا شکر حل شود. بعد از حل شدن شکر و جوش آمدن شیر گلاب و وانیل را اضافه کرده و قابلمه را از روی شعله بردارید. سپس ژلاتین حل شده را به مواد داخل قابلمه افزوده، خوب هم بزنید. اکنون خامه را با چنگال هم بزنید تا یکدست شود، سپس خامه را به مخلوط کاملاً خنک شده بیفزایید و با هم مخلوط کنید و در قالب مورد نظر ریخته، در یخچال بگذارید تا ببندد و آماده شود.

برای تهیه دسر ساده پاناکوتای زعفرانی کلیک کنید.

دسر ساده

شیر برنج

شیربرنج را می توان به عنوان غذا و یا دسر میل کرد. شیر برنج از مواد اولیه ای مانند شیر و برنج و گلاب تهیه می شود.

برای تهیه شیربرنج، برنج را از شب قبل شسته و بخیسانید، سپس همراه آب در قابلمه ای ریخته و روی شعله گاز قرار دهید و زمانی که آب آن به نصف رسید شیر را افزوده و اجازه دهید بجوشد. وقتی برنج خوب پخته و غلیظ شد گلاب را اضافه کنید و قابلمه را از روی شعله بردارید و درون ظرف بریزید و تزئین نمایید.

برای تهیه شیر برنج کلیک کنید.

شیر برنج

فرنی

فرنی یک دسر ساده و خوشمزه و اصیل است که با مواد اولیه بسیار ساده ای تهیه می شود. برای تهیه فرنی از مواد اولیه ای مانند شیر، آرد برنج، گلاب، شکر، زعفران دم کرده استفاده می شود.

برای تهیه فرنی، ابتدا شیر را داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت کم قرار داده و شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم. سپس گلاب را اضافه می کنیم و آرد برنج را کم کم می افزاییم. هم زدن را ادامه می دهیم و کمی حرارت را ملایم می کنیم تا شیر به جوش بیاید و بعد حرارت را مجددا کم می کنیم. پس از اینکه فرنی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و هم می زنیم زیرا اگر فرنی داغ باشد و رها شود ته می گیرد. فرنی را داخل کاسه ای ریخته و کمی زعفران دم کرده به آن اضافه کرده و هم می زنیم. می توانید فرنی را با نشاسته نیز درست کنید.

برای تهیه فرنی کلیک کنید.

فرنی

دسر ساده شکلاتی یا وانیلی

دسر شکلاتی یکی از خوشمزه ترین دسرهاست که با مواد اولیه ای چون شیر، پودر ژلاتین، پودر کاکائو، شکلات، شکر تهیه می شود.

برای تهیه این دسر شیر و کاکائو و شکلات و شکر را روی حرارت مخلوط می کنند. پودر ژلاتین را با نصف پیمانه شیر بن ماری کرده و بعد به مواد اضافه می کنند و شعله را خاموش می کنند. پس از سرد شدن مواد را درون قالب ریخته و داخل یخچال می گذارند.

دسر شکلاتی

دسرپاناکوتا

پاناکوتا دسر ایتالیایی است که خیلی راحت با مواد اولیه ای مانند خامه، شیر، پودر ژلاتین، شکر و وانیل درست می شود.

برای تهیه این دسر در ظرفی پودر ژلاتین را بریزید و شیر سرد را روی آن ریخته و بگذارید بماند. تابه ای را روی حرارت کم گذاشته و شکر و خامه را داخل آن تفت دهید تا گرم شود اما نباید خامه بجوشد. پس از گرم شدن خامه، وانیل را اضافه کرده و آن را از روی شعله بردارید. شیرو ژلاتین را هم زده و از صافی عبور دهید و با مخلوط خامه ترکیب کرده و در قالب های مورد نظرتان بریزید و به مدت ۵ تا ۶ ساعت در یخچال بگذارید.

برای تهیه دسر پاناکوتا کلیک کنید.

چند دسر خوشمزه

سخن پایانی:

با در دست داشتن مواد اولیه در دسترسی مانند آرد برنج، زعفران، گلاب، هل و… می توانید دسرهای خوش طعم بالا را به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آنها لذت ببرید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=116956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0