تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

برای اینکه دندونپزشک لازم نشی بخون

برای اینکه دندونپزشک لازم نشی بخون

اگر شما هم دوست ندارید مجبور به مراجعه به دندانپزشک شوید به چند باید ساده که عنوان خواهد شد عمل کنید تا خیالی آسوده از سلامت دندان هایتان داشته باشید.

برای اینکه دندونپزشک لازم نشی بخون

چند مراقبت دندانی برای آنکه نیاز به دندانپزشک پیدا نکنید

شاید برایتان کمی عجیب برسد اما دندان ها قوی ترین استخوان صورت محسوب نمی شوند. دندان های سالم نشان دهنده این است که شما بهداشت را خوب رعایت کرده اید. اما مسئله این است که بعضی از ما تمایل به رعایت بهداشت داریم اما نکات مراقبتی را نمی دانیم که در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک اطلاعات مراقبت از دندان را در اختیار شما قرار می دهیم که اگر آن ها را رعایت کنید، دیگر هیچ وقت نیاز به مراجعه به دندانپزشک پیدا نخواهید کرد.

به قهوه یا چای؛ شیر اضافه کنید

برای این که دندان های سفید داشته باشید، باید اول از همه به داخل دهان توجه کنید. لکه های روی دندان از بابت مواد غذایی است که استفاده می کنید. غذا های اسیدی لکه هایی روی دندان ایجاد می کند که باعث مشکلات ریشه دندان خواهد شد.

غذاها و خوراکی هایی مثل قهوه و چای لکه هایی را به دلیل تفاوت قلیایی داخل دهان ایجاد می کنند. باید صبر کنید محیط داخل دهان را از طریق خوردن غذاهای خون ساز یا حاوی کلسیم بعد از مصرف غذا های اسیدی خنثی کنید.

پس می توانید داخل قهوه یا چای مقداری شیر بریزید تا مقدار اسیدی بودن آن کاهش پیدا کند و کمی پنیر به وعده های غذایی که در آن سس گوجه فرنگی وجود دارد اضافه کنید. کازئین؛ پروتئینی در شیر است که احتمال رنگ گرفتگی دندان را کاهش می دهد.

صبحانه

آناناس بخورید

آناناس تنها خوراکی است که حاوی ترکیب بروملین می باشد که از ریشه دندان حفاظت می کند. لکه های روی آن را کاهش می دهد و باعث کاهش درد و ورم در صورت می شود، زیرا خاصیت ضد التهابی دارد.

دندان های خود را سفید نکنید

صنعت زیبایی امروزه به سراغ سفید کردن دندان ها می رود که حد بسیار بالایی دارد و دندان های طبیعی آنقدر سفید نیستند. از طرفی همه دندان ها رنگ یکسانی ندارند. سفید کردن دندان باعث ضعیف شدن ریشه آن می شود که هیچگاه جبران نمی شود و نمی توانید آن را برگردانید.

بهتر است که از خمیر دندان های سفید کننده یا زغال استفاده نکنید، زیرا با دندان خشن رفتار می کند. به جای آن بهتر است خمیر دندان حاوی فلوراید بزنید که یکی از تاثیرگذارترین مواد در رعایت بهداشت دهانی است و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

سفید کردن دندان

بزاق را داخل دهان نگه دارید

بزاق باعث می شود که دهان و دندان به طور مداوم شستشو داده شوند، باکتری ها از بین بروند و ریشه دندان با کلسیم و فسفر تقویت گردد. اگر به اندازه کافی بزاق در دهان نداشته باشید، دندان تان خشک می شود؛ سطح قلیایی دهان تغییر می کند، باکتری باعث پوسیدگی دندان شده و آسیب خواهد دید.

تا جایی که می توانید در طول روز آب بنوشید تا به اندازه کافی بزاق برای تولید کردن داشته باشید. دهان خشک عارضه اصلی بعضی از داروها مثل دارو های ضد افسردگی است و باعث کاهش فعالیت غده های بزاقی می شود. اگر از دارو استفاده می کنید، پس همیشه آب بنوشید.

هنگام نوشیدن مایعات؛ از نی استفاده کنید

اینکه چه مایعاتی را استفاده می کنید، روی دندان تاثیر دارد اما باید به نوع نوشیدن آن ها هم توجه داشته باشید. روش مصرف نوشیدنی ها باعث تاثیر روی سلامت دهان می شود.

این که شما به یکباره آب زیادی را وارد دهان کنید و آن را نگه دارید، قطعاً باعث لکه و خرابی روی دندان می شود؛ مخصوصاً اگر نوشیدنی شیرین باشد که بدترین حالت را برای دندان ایجاد می کند. پس سعی کنید که از آن ها استفاده کنید و پوزیشن درست را بگیرید، بدون اینکه مایعات به دندان شما بخورد. مخصوصاً اگر قرار است از مایعات شیرین استفاده کنید.

نی

قبل از خواب مسواک بزنید

دو بار در طول روز حتما باید مسواک بزنید اما اگر مجبور بودید که یکبار این کار را انجام دهید، حتماً قبل از خواب این کار را بکنید. هنگامی که شما می خوابید، دیگر چیزی نمی خورید و تولید بزاق کم می شود.

بنابراین پلاک های دندانی فرصت پیدا می کنند تا روی دندان شما ظاهر شوند و در نتیجه دندان و دهان خشک می شود و احتمال پوسیدگی بالا می رود. بسیاری از افرادی که به طور منظم مسواک می زنند، با این مشکلات مواجه نیستند. دو دقیقه باید برای مسواک زدن زمان بگذارید و همه خمیر دندان را کامل از داخل دهان و دندان پاک کنید.

اگر هم می خواهید از فلوراید استفاده کنید، می توانید در هر زمانی از روز این کار را انجام دهید. به شرطی که بعد از مسواک زدن این کار را نکنید، زیرا تمام اثرات خمیر دندان را از بین می برد.

نخ دندان را فراموش نکنید

نخ دندان باعث می شود که مواد غذایی باقیمانده از بین دندان جدا شود، به سلامت لثه کمک می کند و پلاک های دندانی را از بین می برد، زیرا ۴۰ درصد پلاک های دندانی بین دندان ها هستند. پس حتما بین آن ها را نخ دندان بکشید.

نخ دندان

هنگام مسواک زدن به دندان ها فشار وارد نکنید

به یاد داشته باشید میزان فشاری که هنگام مسواک زدن به دندان ها وارد می کنید، نباید خیلی زیاد باشد. در غیر این صورت دندان و لثه حساس می شوند. مسواک برقی می تواند به شما کمک کند تا در این مورد مناسب عمل کنید. فقط باید مسواک نرم انتخاب کنید.

برای جلوگیری از دندان قروچه از گارد دهانی استفاده کنید

دندان قروچه و فشار دادن دندان ها به یک دیگر یک عامل مخرب خواهد بود. استفاده از گارد دهانی را فراموش نکنید که می تواند از مشکلاتی مثل ناهنجاری های فک جلو گیری کند و عاملی برای جلوگیری از شکستگی دندان باشد.

نایت گارد

زبان را نیز مسواک بزنید

زبان باکتری ها را به خودش را جذب می کند و اگر آن را نادیده بگیرید، باعث بد بویی دهان و مشکلات جدی می شود. زبان سالم زبانی صورتی رنگ و بدون هیچ گونه قرمزی، زردی یا سفیدی است. لکه های سفید روی زبان جای ترس ندارند، بلکه ترکیبی از سلول های مرده و بقایای غذایی هستند که می توانید با مسواک و نخ دندان، آن ها را از بین ببرید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117443

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0