تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

برای روزهای سرد چه لوسیونی بهتره؟

برای روزهای سرد چه لوسیونی بهتره؟

برای هر فصلی در سال شما باید روتین مناسب پوستی با همان فصل داشته باشید، تا پوستتان خشک و آسیب دیده نشود و برای انتخاب لوسیون ها باید مواردی را در نظر بگیرید.

برای روزهای سرد چه لوسیونی بهتره؟

راهنمای انتخاب لوسیون مناسب برای فصل سرد

بعد از هوای گرم و مرطوب تابستان، هوای سرد باعث می شود که ما تغییراتی را احساس کنیم.

از طرفی باید روتین مراقبتی پوست خود را نیز تغییر دهیم تا بتوانیم خودمان را با این شرایط وفق دهیم؛ اما به نظر شما برای اینکه یک مرطوب کننده یا لوسیون مناسب برای فصل سرد داشته باشیم، چه چیز هایی را باید در نظر بگیریم؟

در این قسمت از نمناک در این باره توضیح خواهیم داد:

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون نوعی پماد موضعی است که محتوی آب بیشتری نسبت به ژل و کرم است و گرانروی بالاتری دارد. لوسیون ها خواص تغذیه کننده ای دارند و دارای انواع مختلفی از ویتامین های مناسب برای سلامت پوست هستند. لوسیون ها پوست را نرم، لطیف، درخشان تر و صاف تر می کنند و به عنوان درمان موقت بسیاری از مشکلات پوستی شناخته می شوند.

لوسیون

برای انتخاب لوسیون بدن، باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

هنگامی که هوا سرد و خشک می شود؛ شما نیاز دارید که روتین پوست خود را تغییر دهید و پوست تان را آبرسانی و هیدراته کنید. از استفاده از پاک کننده های حاوی الکل خودداری کنید و به دنبال مرطوب کننده و لوسیون های قوی تر برای شب ها بگردید،

علاوه بر این تغییرات ساده، به لوسیون بدن هم توجه کنید.

نوع پوست خود را در نظر بگیرید و به دنبال محصولی باشید که خاصیت هیدراته و آب رسانی دارد و در فصل سرما از خشک شدن پوست جلوگیری می کند که برخی از مواد تشکیل دهنده محصولات ضد خشکی و آبرسان عبارتند از:

گلیسیرین گیاهی

گلیسیرین یا گلیسرول؛ مایع شفافی است که از گیاهانی مثل نارگیل، سویا و روغن پالم به دست می آید که با تری گلیسیرید همراه می شود و پوست را مرطوب کرده و باعث جلوگیری از از بین رفتن رطوبت خواهد شد.

گلیسیرین

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک مولکول شفاف کننده طبیعی است که در پوست یافت می شود و باعث جذب آب در پوست می شود و از پوست شما محافظت خواهد کرد.

روغن بادام

این ماده از بادام گرفته شده و یکی از مواد موثر برای تقویت و نرم کنندگی پوست است؛ همچنین حاوی اسید چرب، امگا ۳، ویتامین آ و ویتامین e می باشد.

روغن بادام

الکل های چرب

همه الکل ها پوست را خشک نمی کنند اما الکل های چرب مانند ستیل الکل، یا استریل پوست را نرم می کنند و رطوبت را داخل آن نگه می دارند.

سرامید ها

این ها نوعی از اسید های چرب از جمله لیپید ها هستند که به طور طبیعی در سلول های پوست وجود دارند و رطوبت را داخل پوست نگه می دارند و یک عامل دفاعی طبیعی محسوب می شوند.

اگر با وجود توضیحات فوق؛ هنوز هم نمی دانید که چه لوسیونی انتخاب کنید، حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0