تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

برای مشکل من کدوم عرق گیاهی خوبه؟(۲)

برای مشکل من کدوم عرق گیاهی خوبه؟(۲)

بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از دارو های شیمیایی از دارو های طبیعی و عرقیات گیاهی استفاده کنند، خواص دارو های گیاهی بسیار زیاد است.

برای مشکل من کدوم عرق گیاهی خوبه؟(۲)

کدام مشکل ،کدام عرق گیاهی؟ درمان بیماری ها با عرقیات

بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از داروهای شیمیایی از گیاهان دارویی که از گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از اطبا و کارشناسان طب سنتی بوده اند، استفاده نمایند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، قطعاً در میان نسخه های طب سنتی برای هر نوع مشکل یا دردی که داشته باشید، نوعی عرق گیاهی می یابید. هر یک از عرقیات طبی خاصیت درمانی خاص خود را دارند و برای التیام یا درمان امراض گوناگون مورد مصرف قرار می گیرند.

در ادامه ی سری اول  ” برای بیماری من کدام عرق گیاهی خوبه؟ ”  در این بخش از نمناک در سری دوم این دسته مطالب، به شما می گوییم که برای درمان بیماری خود از کدام عرق گیاهی استفاده نمایید.

عرق گیاهی برای درمان اعصاب

بسیاری از افراد در طول روز به دلایل مختلف خیلی عصبی شده و دچار مشکلاتی خواهند شد. برای رفع عصبانیت و تمدد اعصاب مصرف برخی از عرقیات و دمنوش های گیاهی مانند بید مشک، آویشن، سنبل الطیب، گل گاو زبان، دارچین، عرق هفت گیاه و… بسیار موثر است.

دمنوش آویشن

عرق گیاهی برای درمان اسید معده

رفلاکس معده یا ترش کردن یک مشکل شایع است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. زمانی رفلاکس معده اتفاق می افتد که غذا از معده به سمت مری برمی گردد و باعث سوزش سردل، درد و خس خس سینه می شود. عرق چهل گیاه که از گیاهان پرفایده ای همچون آویشن، نعنا، شیرین بیان، پونه، زنیان، رازیانه، هل، کلپوره، بادرنجبویه، اسطوخودوس، افستتین، گل گاوزبان، کاسنی، زنجبیل، بهارنارنج و زیره سیاه تهیه می شود، برای درمان اسید معده مفید است.

عرق گیاهی برای درمان استرس

بسیاری از ما در طول روز به دلیل مشکلات مختلف دچار استرس خواهیم شد. برای مبارزه و درمان استرس شما می توانید از عرقیات و گیاهان دارویی مانند بابونه، گل ساعتی، چای سبز، جنسینگ هندی و… استفاده نمایید.

دمنوش بابونه

عرق گیاهی برای درمان ام اس

مولتیپل اسکلروز (MS) یک بیماری مزمن است که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد. برخی از گیاهان دارویی را می توان برای درمان ام اس به صورت دمنوش و عرقیات گیاهی استفاده نمود. گیاه شاهدانه، گزنه، کندر، جینسینگ، خرفه برای درمان ام اس بسیار موثر است.

عرق گیاهی برای درمان زود انزالی

زود انزالی یکی از مشکلاتی است که دغدغه طیف وسیعی از مردان است. گیاهان دارویی مؤثر در درمان زود انزالی عبارتند از:دارچین، زنجبیل، مارچوبه، جوزهندی، جینسینگ

جوز هندی

عرق گیاهی برای درمان سوزش ادرار

سوزش و درد هنگام ادرار عموماً نشان دهنده عفونت مجاری ادراری است که در میان زنان شایع تراز مردان است. برای درمان سوزش ادرار آب بیشتری بنوشید تا بتوانید بیشتر ادرار کنید وهیچگاه ادرار خود را نگه ندارید. برای درمان سوزش ادرار از ترکیب آب گل گز روغنی و آب نارگیل، دمنوش رزماری، ترکیب آب و سرکه سیب و عسل، دمنوش پودر تخم گشنیز استفاده کنید.

عرق گیاهی برای درمان بی خوابی

امروزه با افزایش مشغله و مشکلات زندگی، آرامش فکری و اعصاب بسیاری از افراد مختل شده و این عدم آرامش خواب راحت شبانه را تحت تاثیر قرار داده و مختل نموده است. برخی از عرقیات گیاهی با ایحاد احساس آرامش در تجربه کردن خواب راحت شبانه کمک می کنند. عرق بهارنارنج، عرق نسترن، عرق شاتره، عرق بیدمشک و عرق نعنا به خواب راحت افراد کمک زیادی خواهند نمود.

بی خوابی

عرق گیاهی برای درمان بواسیر

بواسیرشایعترین بیماری مقعد است. فشار بیش از حد به پایین راست روده و ناحیه مقعدی به هر علتی موجب متورم شدن غیرطبیعی این سیاهرگ ها و گاهی بیرون زدگی می شود. مصرف برخی دمنوش ها و عرقیات گیاهی مانند سنا، نعناع، قاصدک، شیرین بیان، زنجبیل اثرات ملین و تسکین عضلانی داشته و به کاهش یبوست و درمان بواسیر کمک می کند.

عرق گیاهی برای درمان پروستات

پروستات عضو مهمی از دستگاه تناسلی مردان است که باعث تنظیم اسپرم، تنظیم جریان خروجی ادرار در آقایان می شود. دلایل مختلفی موجب اختلال در عملکرد پروستات و بزرگ شدن آن می شود.

در طب سنتی داروها و عرق های گیاهی زیادی برای درمان بزرگی پروستات وجود دارند. عرق شش گیاه برای درمان پروستات مفید است و از ترکیب چند نوع عرق مانند عصاره گزنه، عصاره میخک و عصاره خارشتر تهیه شده است. در یک استکان آب سرد یک قاشق غذا خوری از این محصول را بریزید و خوب با آب ترکیب کنید سپس قبل از غذا آن محلول را میل نمایید.

عرق گیاهی برای درمان پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید از مشکلات غده تیروئید به حساب می آید که سبب بروز مشکلاتی در افراد می شود. برای درمان پرکاری تیروئید دمنوش ترکیب نیم کوب شده تخم گشنیز، بابونه، سنبل الطیب، بهارنارنج و بادرنجبویه، دمنوش گیاه اکیناسه، شیرین بیان، بادرنجبویه مفید است.

عرق گیاهی برای درمان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک به عدم تعادل هورمونی در زنان در سن باروری ایجاد می شود که منجر به مشکلاتی مانند تغییرات در چرخه قاعدگی، کیست بر تخمدان ها و مشکلات بارداری و… می شود. برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک مصرف عرق گیاه پنج انگشت، نعناع، عصاره نخلک، شیرین بیان، گل صدتومنی و نخل اره ای مفید است.

شیرین بیان

عرق گیاهی برای درمان ورم پا

ورم پا به دلایل گوناگون در افراد رخ می دهد. برخی گیاهان برای درمان ورم پا و گردش خون در پا مفیدند و احتباس آب بدن را از بین می برند. برای درمان ورم پا می توان از گیاهانی مانند جعفری، قاصدک، ژینکو، نعناع به صورت تنتوره، دم کرده یا خیسانده استفاده کرد.

عرق گیاهی برای درمان تب

تب به عنوان درجه حرارت بالا شناخته می شود که به دلایل مختلفی مانند عفونت، مصرف برخی داروها، واکسیناسیون و… ایجاد می شود. نوشیدن عرقیاتی انندبومادران،دارچین، اسطوخودوس، گل گاوزبان، شاتره، کاسنی، آویشن، نعناع و… به کاهش تب کمک زیادی می کند.

تب

عرق گیاهی برای درمان تپش قلب

ضربان قلب یکی از نشانه های حیاتی یا شاخص های مهم سلامت می باشد. قلب انسان در روز حدود ۱۰۰ هزار بار می زند. ضربان قلب بالای ۱۰۰ضربه در دقیقه «تاکی کاردی» نام دارد که به علت های مختلفی ایجاد می شود. زالزالک، گیاه دم شیر، قارچ ری شی،فرنجمشک، گل ساعتی از بهترین گیاهان دارویی برای تپش قلب هستند. می توانید تنتورهای این گیاهان دارویی را با مخلوط کردن با آب، چای یا آب میوه مصرف کنید.

عرق گیاهی برای درمان تب مالت

بیماری بروسلوز که به آن تب مالت، تب مدیترانه ای یا تب مواج نیز گفته می شود، بیماری عفونی است که توسط باکتری های بروسلا ایجاد می شود. انسان در تماس با حیوانات آلوده یا محصولات حیوانی دچار بیماری تب مالت که علائمی شبیه بیماری آنفولانزا دارد، می شود. بهترین درمان تب مالت مصرف عرق کاسنی، خارخاسک و عرق بید می باشد.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0