تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

برای کاهش ریزش موهات اینها رو کمتر بخور

برای کاهش ریزش موهات اینها رو کمتر بخور

ریزش مو از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. برای کاهش ریزش مو نیازی به درمان خاصی نیست شما باید تغییراتی در رژیم غذایی داشته باشید.

برای کاهش ریزش موهات اینها رو کمتر بخور

بخش مضر رژیم غذایی و موثر در ریزش مو

اگر متوجه شده اید که موهای ضخیم گذشته را ندارید یا تکه های خالی در میانه موهای تان ایجاد شده است، بدانید که تنها نیستید، زیرا هر سال میلیون ها انسان درگیر ریزش مو هستند.

البته درمان های زیادی برای این موضوع وجود دارد که هزینه بر هستند و یا مجبور می شوید که زیر تیغ جراحی بروید اما راه های ساده تری برای کاهش میزان ریزش مو وجود دارد که در این قسمت از بهداشت و سلامت پوست و موی نمناک با آنها آشنا خواهید شد. رژیم غذایی به شدت روی میزان ریزش موی شما موثر است. اگر می خواهید سریعاً میزان ریزش مو را کاهش دهید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چربی زیاد و غذاهای چرب ریزش مو را بدتر میکند

رژیم غذایی با چربی بالا ممکن است ریزش مو را افزایش دهد. مطالعه ای در سال ۲۰۲۱ نشان می دهد که رژیم غذایی با چربی بالا و بیشتر از حد استاندارد باعث ریزش و نازک شدن مو می شود. این موضوع روی موش ها انجام شده است که موش های پیر وضعیت بدتری را نشان دادند و اثر رژیم غذایی با چربی بالا در عرض چند روز خودش را نشان داد.

یعنی در عرض چهار روز به این نتیجه رسیدند که تغییرات در پوست و موی موش ها ایجاد شده است. فشار اکسیداتیو در آن ها افزایش پیدا کرد و همه اینها عاملی برای آسیب به بافت و افزایش خطر ابتلا به سرطان بود.

عوارض غذای چرب

چاقی یا اضافه وزن خطر ریزش مو را افزایش می دهد

این اولین باری نیست که متوجه می شوید وزن با رژیم غذایی و ریزش مو ارتباط مستقیم دارد. مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ روی ۱۸۹ مرد با سن میانگین ۳۰ سال انجام شد که اضافه وزن داشتند و چاق بودند و نتایج نشان داد که آن ها بیش از افراد معمولی با ریزش مو و کچلی مواجه هستند.

راه حل:کمتر چربی بخور تا موهات کمتر بریزه

با مصرف مقدار کمتر چربی و کلسترول، می توانید ریزش مو را کاهش دهید. فقط به خاطر اینکه چاق هستید یا قبلا رژیم غذایی غلط داشتید، دلیل نمی شود که دیگر نتوانید کاری برای موهایتان انجام دهید. مطالعه ای در سال ۲۰۱۸ باز هم روی موش ها انجام شد که رژیم غذایی پرچرب خورده بودند اما توانستند از طریق دارو این وضعیت را درمان کنند و دوباره ریزش مو را کاهش دهند.

آنها به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی غربی یا رژیم غذایی با چربی بالا باعث سفید شدن مو و ریزش مو و التهاب پوست در موش ها شده است. اما آنها توانستند از طریق درمان و اصلاح رژیم غذایی دوباره وضعیت را بهبود ببخشند.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0