تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

بهترین روش های اصلاح طرح لبخند

بهترین روش های اصلاح طرح لبخند

برای برخورداری از لبخند زیبا با داشتن دندان های مرتب روش های مختلفی وجود دارد، در ادامه با روش هایی مناسب برای اصلاح طرح لبخند آشنا خواهید شد.

بهترین روش های اصلاح طرح لبخند

بهترین روش های اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند مجموعه ای از یک سری فرآیندهای دندانپزشکی زیبایی است که به منظور طراحی لبخند چشمگیر و مطلوب شما به کار می رود. ما نمی توانیم تنها از یک خدمات خاص به عنوان عمل اصلاح طرح لبخند یاد کنیم بلکه، ترکیبی از درمان های منحصر به فرد را برای اصلاح طرح لبخند مخصوص شما تشکیل می دهد.

اصلاح طرح لبخند می تواند به سادگی یک عمل کامپوزیت دندان باشد یا چندین عمل به همراه بیهوشی را در پی داشته باشد.

اما تفاوت اصلاح طرح لبخند با ترمیم کلی دندان چیست؟ اصلاح طرح لبخند آنچه است که شما خود انتخاب می کنید اما ترمیم کلی دندان آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

اصلاح لبخند فرآیند بهبود ظاهر لبخند با استفاده از روش های دندانپزشکی زیبایی است که شامل موارد زیر می شود:

⦁ باندینگ کامپوزیت دندان

⦁ لمینت دندان

⦁ ایمپلنت دندان

⦁ سفید کردن یا بلیچینگ دندان

برخی از این عمل ها باید با حالت چهره؛ رنگ پوست، رنگ موها، ظاهر دندان ها (رنگ، عرض، طول و شکل)، بافت لثه و لب های شما هماهنگی داشته باشد.

عمل اصلاح لبخند به دلایل مختلفی ممکن است انجام شود و برای هر فردی لبخند جداگانه ای طراحی می شود.

لمینت دندان

لمینت دندان پوسته های نازک همرنگ دندان هستند که برای پوشاندن سطح رویه دندان ها استفاده می شوند. لمینت ها برای تغییر رنگ، اندازه و طول دندان ها استفاده می شوند.

کامپوزیت دندان

اگر شما دندان های شکسته، لب پریده و کدر رنگ دارید، می توانید از روش کامپوزیت باندینگ دندان استفاده نمایید.

در این روش، دندانپزشک شما، از یک کامپوزیت همرنگ دندان برای اصلاح خرابی های ظاهری دندان استفاده می کند. طول عمر کامپوزیت دندان بین ۵ الی ۷ سال است.

متخصص ایمپلنت

ایمپلنت دندان

در صورتی که خرابی دندان های شما به ریشه رسیده باشد و دندان شما کاملاً از بین رفته باشد، می توانید از روش ایمپلنت دندان استفاده کنید. در این روش، ابتدا از یک پایه برای قرار گیری ایمپلنت استفاده می شود و سپس دندان ایمپلنت و روکش بر روی آن قرار داده می شود.

سفید کردن دندان

روش های زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارد. روش های کلینیکی شامل سفید کردن دندان با نور آبی (سفید کردن دندان با لیزر)، جرم گیری و بروساژ دندان و استفاده از کیت های خانگی می شود.

مشاوره طرح لبخند

آیا فکر کرده اید چه فاکتورهایی را می توانید درباره طرح لبخند خود مد نظر قرار دهید؟ ما در اینجا برخی مواردی را که باید در جلسه مشاوره با دندانپزشک متخصص طرح لبخند مطرح کنید بیان میکنیم:

رنگ دندان:دندان هایی که با مواد آمالگام یا نقره ای پر شده اند می توانند با کامپوزیت های همرنگ دندان جایگزین شده و ظاهری طبیعی را برای فرد ایجاد کنند. این در حالی است که عمل بلیچینگ دندان می تواند رنگ دندان های کدر را عوض کند.

به طور کلی رنگ دندان در خلال عمل های مختلف طرح لبخند نظیر لمینت، بالا بردن تاج دندان، بریج یا پل دندان و کامپوزیت و ایمپلنت دندان بسیار مهم است.

هر چه رنگ دندان های شما روشن تر و شفاف تر باشد، ظاهر شما جوانتر به نظر می رسد. دندانپزشک شما، بهترین رنگ کامپوزیت و لمینت را با در نظر گرفتن تناژ رنگ پوست صورت و موی شما انتخاب می کند.

دندانپزشک زیبایی این مهارت را دارد که بین ظاهر طبیعی شما و سفیدترین رنگ دندان برای شما تعادل ایجاد کند.

تراز و فاصله بین دندان ها:دندان های شکسته، لب پریده یا دندان های مجاور که فاصله زیادی با یکدیگر دارند می توانند در صورت نیاز با روش های ارتودنسی یا ارتودنسی نامرئی یا ونیر اصلاح شوند.

جایگزینی دندان های از بین رفته:از بین رفتن یک یا چند دندان شدیداً می تواند طرح لبخند شما را تحت تأثیر قرار دهد، همانطور که می تواند در فرآیند بلع شما اختلال ایجاد کرده و احتمال پوسیدگی را در دندان های شما افزایش دهد. شما برای جایگزینی دندان های از دست رفته می توانید به متخصص ایمپلنت و بریج مراجعه نمایید.

هارمونی و بالانس دندان ها:دندان های نامرتب و شکسته می تواند می توانند توسط روش های فوق اصلاح شوند. همچنین برای اصلاح لبخند لثه ای می توانید از روش های جراحی استفاده نمایید تا ظاهر کلی لبخند شما بهتر به نظر برسد.

پر کردن لب ها و گونه ها:یکی از کاربردهای ارتودنسی یا جراحی فک و صورت اصلاح طرح لب و گونه ها است که باعث جوانتر شدن ظاهر صورت می شود و از زیر مجموعه های اصلاح طرح لبخند می باشند.

یک متخصص دندانپزشکی زیبایی می تواند با هماهنگی شما درمانی را برای شما در نظر بگیرد که کاملاً با ظاهر شما هماهنگ بوده و منجر به زیبا سازی لبخند شما شود.

جنبه های زیبایی اصلاح طرح لبخند

علاوه بر رنگ، ترازبندی و تعادل دندان که در حیطه زیبایی شناسی لبخند شما قرار می گیرد و به حالت قرار گیری لب های بالا و پایین شما در حالت لبخند باز می گردد، ویژگی های دیگر لبخند و دندان های شما نیز می تواند در هنگام طراحی لبخند مد نظر دندانپزشک متخصص قرار بگیرد که شامل موارد زیر است:

طول دندان ها:دندان های بلند باعث می شوند جوانتر شدن ظاهر شما می شوند. بالا رفتن سن باعث پوسیدگی و ترک خوردن دندان ها می شود که این امر منجر به کوتاه شدن دندان ها می شود. همچنین لبخند لثه ای نیز می تواند باعث کوتاهتر به نظر رسیدن دندان ها شود.

از جمله روش های درمان دندان های کوتاه، لمینت یا کامپوزیت دندان های جلو (دو دندان جلو وسط) است. اگر شما لبخند لثه ای دارید، دندانپزشک زیبایی شما ممکن است از روش های افزایش طول تاج دندان با لیزر برای اصلاح خط لثه و بلند کردن طول دندان ها استفاده کند. همچنین ممکن است نیاز باشد برای این کار لازم باشد به یک متخصص پروتز دندان مراجعه نمایید.

خط لبخند:خط لبخند یک خط مجازی است که در طول بالای لبه دندان های شما امتداد می یابد که باید مشابه منحنی لب پایینی شما هنگام لبخند باشد.

تناسب دندان ها:متخصص زیبایی دندان باید بررسی کند که آیا تناسب درستی دارند یا خیر. اکثر مردم لبخندی را که در آن دو دندان جلو کاملاً مشخص باشد و نسبت عرض به طول ۴-۵ داشته باشد، به عنوان طرح لبخند زیبا می شناسند.

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

این واقعیت وجود دارد که هزینه اصلاح طرح لبخند اصلا مقدار مشخصی ندارد. زیرا برخی از افراد ممکن است فقط به یک عمل و برخی از افراد ممکن است به چندین عمل نیاز داشته باشند. بنابراین بهتر است پس از جلسه مشاوره، قیمت طرح لبخند یا به اصطلاح قیمت لبخند هالیوودی را از دندانپزشک خود بپرسید.

عوارض اصلاح طرح لبخند چیست؟

همانطور که گفته شد عمل های مختلفی در فرآیند اصلاح طرح لبخند ممکن است وجود داشته باشد و بنابراین عوارض هر عمل مختلف است. به طور مثال در صورتی که دندانپزشک ماهری برای خود انتخاب نکنید، در هنگام کامپوزیت ممکن است سطح دندان های شما بیشتر از حد تراشیده شود یا در هنگام سفید کردن دندان ها، لایه مینای دندان شما از بین برود. بنابراین بهتر است برای کاهش عوارض اصلاح طرح لبخند، در انتخاب دندانپزشک خود و مراقبت های پس از عمل دقت لازم را به عمل آورید.

انواع زخم های دهان

از انواع زخم های دهان می توان به آفت دهان ، تبخال ، برفک دهان ، زبان سیاه مودار ، لکوپلا کیا ، لیکن پلان ، زبان جغرافیایی سرطان دهان ، خالکوبی آمالگام ، بیماری لثه و پریودنتیت اشاره کرد.

متخصص ایمپلنت

کدام یک از زخم های دهان سرطانی هستند؟

یکی از نشانه های سرطان دهان زخم های ایجاد شده در دهان است. زمانی که شما در دهان خود با زخم سفید رنگی مواجه می شوید باید به دنبال درمان سریع آن باشید. اگر زخم های درهان به صورت طولانی مدت در دهان باقی بمانند ممکن است منجر به سرطان دهان شوند.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117730

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0