تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
0

بهترین و تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا دلتا

بهترین و تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا دلتا

کرونا دلتا به مراتب جدی تر و خطرناک تر از نوع قبلی این ویروس همه گیر است پس دانستن راههای موثر برای جلوگیری از ابتلا به آن اهمیت دو چندانی خواهد داشت.

بهترین و تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا دلتا

بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا دلتا

باید حتما مراقب باشید که به کرونا ویروس مبتلا نشوید حتی زمانی که واکسینه شده اید . تحقیقات اخیر نشان داده که واکسیناسیون به خودی خود نمی تواند مانع ابتلا به واریانت های کرونا شود و به همین دلیل در نتیجه پاندمی دلتا، این واریانت سریع کووید ، میزان موارد ابتلا به بیماری، تعداد موارد بستری و مرگ و میر بالا رفته است. 

در واقع درحالیکه واکسیناسیون تنها راه حفاظت در برابر ابتلا به این ویروس و دیگر واریانت های آن است، با این حال گزارشات زیادی از موارد ابتلا نشان می دهد که تاثیر واکسیناسیون به طور۱۰۰ درصد نمی باشد و نیز تحقیقات اخیرا نشان داده که واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند عامل حفاظت فرد در برابر ابتلا به دلتا و دیگر واریانت ها باشد.

برای جلوگیری از کرونا، هم واکسن و هم پروتکل ها

محققان دریافتند که اگر چه سرعت انجام واکسیناسیون افراد به مراتب در کاهش میزان ابتلائات و تغییر و جهش این ویروس موثر است، اما با نادیده انگاشتن پروتوکل های بهداشتی این موضوع امکان پذیر نیست. چنانچه در بخش های قبلی بهداشت و سلامت نمناک هم اشاره شد، در واقع با انجام واکسیناسیون و درعین حال عدم رعایت اصول و پروتوکل های بهداشتی، واریانت های ویروس نسبت به واکسن مقاوم تر می شوند.                     

بنا بر مطالعات صورت گرفته، مداخلات غیر دارویی همچون فرهنگ استفاده از دو ماسک، شستشوی دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید برای مردم کاملا جا بیفتد. حتی افرادی که واکسینه شده اند هم باید نسبت به رعایت این موارد مقید باشند تا به واریانت دلتا و یا دیگر واریانت های بعدی دچار نشوند.

کرونا

زمانی که اکثر افراد واکسینه شوند، میزان مقاومت افراد در برابر واکسیناسیون به مراتب بیشتر از موارد واکسیناسیون اولیه خواهد بود. در عین حال چنانچه همزمان افراد پروتوکل های بهداشتی را نیز رعایت کنند، از میزان احتمال جهش و مقاومت ویروس کووید در برابر واکسن کاسته خواهد شد.

کرونا دلتا بسیار خطرناک تر است

مطالعات نشان می دهد میزان ابتلا به واریانت دلتا در حدود ۶۰ درصد بیش از واریانت آلفا بوده است. واریانت دلتا به شدت و به سرعت قابل انتقال است. 

همچنین این ویروس به شدت به سلول های ریوی می چسبد و نسبت به آنتی بادی های مونوکونال مقاومت نشان می دهد بنابراین واریانت دلتا کرونا نسبت به دیگرواریانت ها خطر جدی تری برای افراد داشته و درعین حال میزان موارد ابتلا ، بستری و مرگ و میر در خصوص این واریانت بیشتر گزارش شده است.

 از علائم رایج ویروس دلتا حالت استفراغ، کاهش میزان اشتها و نیز علائم معمول اولیه چون حالت تب، خستگی، سرفه و آبریزش بینی می باشد. 

کرونای دلتا

برای آنکه کرونا دلتا نگیریم …

بهترین راه برای آنکه کرونا دلتا نگیریم پیشگیری است، پیشگیری که در رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی که هزاران بار تمامی آنها را شنیده اید، خلاصه میشود. پس قرار نیست راه حل جدیدی برای آنکه کرونا نگیرید به شما پیشنهاد شود بلکه برای مبتلا نشدن به هر نوع از ویروس کرونا فقط و فقط پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید و:

  • توصیه می شود حتی الامکان در خانه بمانید مگر در واقع ضروری  و با رعایت کامل پروتوکل های بهداشتی  و به ویژه رعایت فاصله اجتماعی.
  • در اماکن شلوغ و پرجمعیت حضور نداشته باشید و از دست زدن به سطوح جدا خودداری کنید.
  • در مورد کودکان حتما مراقب باشید تا از محیط خانه خارج نشوند و فعالیت های تفریحی و سرگرم کننده در محیط خانه برای آن ها در نظر بگیرید. 
منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0