تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

تست خانگی تشخیص پالم داخل روغن + آموزش

تست خانگی تشخیص پالم داخل روغن + آموزش

بدون آنکه بدانیم در بسیاری از روغن ها، روغن پالم وجود دارد. با یک تست ساده ی خانگی میتوانید از وجود روغن پالم در روغنی که برای آشپزی خریده اید مطلع شوید.

تست خانگی تشخیص پالم داخل روغن + آموزش

روشی ساده برای تشخیص وجود روغن پالم داخل روغن مصرفی

بسیاری از ما از عوارض و مضرات روغن پالم برای سلامتی شنیده ایم و برای به خطر نیافتادن سلامت خود و خانواده مان ترجیح می دهیم از محصولات غذایی فاقد روغن پالم استفاده کنیم. بر روی بسیاری از روغن های خوراکی کلمه بدون پالم نوشته شده است اما آیا شما تنها به این کلمه اکتفا می کنید؟ اگر به وجود روغن پالم در روغن های سرخ کردنی شک دارید، این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به شما کمک می کند تا بتوانید پالم را در روغن های سرخ کردنی تشخیص دهید. 

روغن پالم چیست؟

روغن پالم یا نخل نوعی روغن گیاهی و از کم هزینه ترین روغن ها در سراسر جهان است که از مغز میوه نخل روغنی استخراج شده و یک سوم تولید جهانی روغن گیاهی را به خود اختصاص می دهد. روغن پالم در تهیه ی مواد غذایی بسیاری استفاده می شود و بسیاری از مواد غذایی و روغن های سرخ کردنی حاوی این روغن هستند.

پالم

عوارض؛ چرا مصرف روغن پالم خوب نیست؟

روغن پالم مضر است چون :

  • نیمی از روغن پالم از اسید چرب اشباع تشکیل شده است و مصرف روغن پالم باعث افزایش چربی خون و کلسترول و در نهایت گرفتگی و انسداد عروق و ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود. 
  • وقتی این روغن حرارت می بیند، استرهای اسید چرب گلیسیدیل (GEs) تشکیل می شوند و با مصرف ترکیبات GEs، ترکیب گلیسیدول  آزاد می شود که این ترکیب خاصیت سرطان زایی دارد. 
  • روغن پالم موجود در لبنیات پرچرب به کبد آسیب می زند و در نهایت به نارسایی کبدی منجر می شود.
  • همچنین روغن پالم  به جز مضراتی که برای بدن دارد، سبب از بین رفتن جنگل های انبوه مالزی برای کشت روغن پالم شده است و fاعث نگرانی فعالان محیط زیست شده است.

نارسایی کبد

آزمایش خانگی تشخیص پالم در روغن های سرخ کردنی

با همه این مضرات، به دلیل ارزان بودن روغن پالم نسبت به سایر روغن های کنجد، ذرت، سویا و آفتابگردان و بالا رفتن قیمت روغن های دیگر نسبت به روغن پالم، از این روغن استفاده می شود.

برای تشخیص پالم در روغن سرخ کردن، یک بطری روغن را قبل از باز کردن به خوبی تکان دهید، سپس مقداری از آن را درون لیوانی شیشه ای ریخته و چندین ساعت در یخچال قرار دهید.

بعد از گذشت چند ساعت روغن را از یخچال خارج نمایید، پالم در انتهای لیوان ته نشین خواهد شد ، پس اگر روغن ته لیوان کدر بود و روغن قسمت بالای لیوان شفاف بود، روغن سرخ کردنی حاوی پالم است. 

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0