تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

حقایقی که روانشناسان درباره همه مون میدونن!

حقایقی که روانشناسان درباره همه مون میدونن!

روانشناسان در دنیا هرروز اطلاعات جالب تر و جدیدتری درباره انسانها کشف می کنند و حالا حقایقی در مورد انسان ها کسب کردند که دانستن آن ها برایتان جذاب خواهد بود.

حقایقی که روانشناسان درباره همه مون میدونن!

حقایق جذاب و باورنکردنی روانشناسی در مورد انسان

علم گسترده روانشناسی، با مطالعات عظیم و بسیاری که انجام میدهد، مدام به حقایق مهمی درباره انسان و جهان او دست پیدا کرده و از آنها برای کمک هرچه بهتر به خود همین انسان، استفاده میکند. تقریبا همه شما با روانشناسی و کار روانشناسان آشنا هستید اما در این بین حقایقی وجود دارد که قطعا مطالب جدیدی در خود نهفته دارند و شما با خواندن هر کدام از آنها در این بخش از نمناک، به فکت جالبی دست پیدا خواهید کرد.

– دروغگوهای ماهر در تشخیص دروغ های دیگران خوب هستند.

– نوع موسیقی که گوش می دهید بر درک شما از جهان تأثیر می گذارد.

– داشتن افراد مثبت و شاد در اطراف شما می تواند شما را شادتر نگه دارد.

داشتن افراد مثبت و شاد

– هر چیزی که ذهن تان می گوید واکنشی معادل سلول های بدن دارد به همین دلیل است که منفی نگری در نهایت سیستم ایمنی شما را ضعیف می کند و باعث می شود احساس بیماری کنید.

– طعنه زدن نشانه سلامت مغز است و افرادی که می توانند فوراً در پاسخ به یک سؤال بی اهمیت از طعنه استفاده کنند، ذهن سالمی دارند علاوه بر این، کسانی که می توانند بدبینی را به خوبی درک کنند، در خواندن ذهن دیگران خوب هستند.

– خمیازه کشیدن نشان دهنده همدلی است. خمیازه کشیدن با دیدن خمیازه دیگران، با وجود احساس خستگی و خواب آلودگی، یک اتفاق رایج است. یک نظریه در مورد مسری بودن آن این است که افراد برای نشان دادن همدلی آن را انجام می دهند. از این رو، کودکان نوپا و افراد مبتلا به اوتیسم احتمال دارد علائم را کمتر داشته باشند زیرا هنوز شفقت را یاد نگرفته اند.

– اشک دلیل و علت گریه فرد را نشان می دهد مثلا اگر اولین قطره اشک از چشم راست بیاید، فرد اشک شوق می‌ریزد و در غیر این صورت، یعنی فرد، اشک درد می ریزد.

– یک فرد پس از مرگ هنوز ۷ دقیقه فعالیت مغزی دارد و در آن لحظات خاطرات خود را می بینند.

– یک چیز منفی تنها با حداقل پنج چیز مثبت قابل جبران است.

– نحوه لباس پوشیدن تان با روحیه شما ارتباط دارد فقط در رنگی که انتخاب می کنید نیست بلکه خوب لباس پوشیدن نیز می تواند به ثبات و شادی شما کمک کند.

روحیه و طرز لباس پوشیدن

– غذای درست شده توسط شخص دیگری با وجود داشتن دستور پخت یکسان، طعم بهتری نسبت به دست پخت خودتان دارد. مطالعات نشان داده درست کردن یک وعده غذایی مستلزم آن است که زمان زیادی را بایستید و این باعث می شود زمان صرف غذا کمتر احساس جذابیت کنید بنابراین، رضایت تان متعاقبا کاهش می یابد.

– پرسیدن «می‌خواهم؟» انگیزه‌بخش‌تر از گفتن «می‌خواهم» است. مطالعه‌ای نشان داد پرسیدن سؤالات مرتبط با هدف از خودتان می‌تواند بیشتر از اعلام درست بودن آن، انگیزه در شما ایجاد کند.

– رویاهای شما از افکار آگاهانه تان معنادارتر هستند. در بین تمام رویاهایی که دیده اید، ۷۰ درصد آن حاوی پیام های مخفی است و این بدان معناست که آنها از چیزهایی که در خودآگاه خود فکر می کنید اهمیت و ارزش بیشتری دارند.

– در مورد چیزهایی که احساس کمبود می کنید وسواس دارید. برای مثال پول را در نظر بگیرید، مغز انسان به کمبود حساس است دائماً احساس می کند چیزهایی را که نیاز دارید از دست می دهید.

– همیشه یک مشکل پیدا می کنید. از نظر روانشناختی طبیعی است که پس از حل مشکل، مسئله دیگری پیدا کنید.

– افراد ترجیح می دهند حقایق را تغییر دهند تا اینکه نظرات خود را در مورد آن موضوع تغییر دهند.

– گریه فواید زیادی دارد، انجام این کار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، استرس را کاهش دهید و حتی می تواند به حفظ سلامت بدن کمک کند.

فواید گریه

– توقعات بالا افراد را به سمت آن موضوع سوق می دهد در حالی که انتظارات پایین چنین تأثیری ندارند.

– ممکن است بدون حقایق یا استدلال نسبت به چیزی احساس اطمینان کرد. انجام شبیه سازی الکتریکی بر روی آن بخش خاص از مغز می تواند علیرغم فقدان شواهد یا منطق باعث ایجاد احساس اطمینان شود.

– برخی افراد از احساس خوشبختی بیش از حد می ترسند و به دلیل ترس از این الگو است که ممکن است اتفاق غم انگیزی در آینده رخ دهد.

– افراد باهوش تمایل دارند خود را ناچیز بشمارند، از طرفی افراد نادان فکر می کنند عالی هستند. این واقعیت روانشناسی باعث می شود که نگاهی دوباره به افرادی بیندازید که می شناسید.

– درد ناشی از نادیده گرفته شدن اثرات شیمیایی مشابهی با آسیب فیزیکی دارد از این رو، مغز مانند درد فیزیکی با طرد شدن رفتار می کند.

– تنها بودن، برای سلامت شما بدتر از آن چیزی است که فکرش را میکنید. مطالعه ای نشان داد که بین تنهایی شدید و همان سطوح پروتئین انعقاد خون که مسئول سکته و حملات قلبی است، ارتباط وجود دارد.

تنها بودن

– خوش بینی را می توان آموزش داد.

– افراد ۱۸ تا ۳۳ ساله بیشترین میزان استرس را در جهان تحمل می کنند.

– هنرمندان رشته های خلاق ۸ درصد بیشتر از هنرمندانی که خلاقیت کمتری دارند از اختلال دوقطبی رنج می برند.

مطالعات ارتباطی بین اختلال دوقطبی و خلاقیت افراد پیدا کرده اند اما، این قطعا به این معنی نیست که همه افراد خلاق دارای اختلال دوقطبی هستند و همه افراد مبتلا به اختلال دوقطبی خلاق نیستند.

– اختلال شخصیت خودشیفته در حدود ۶ درصد از جمعیت رخ می دهد. فرد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته اغلب از افسردگی یا اضطراب نیز رنج می برد.

– منظره آب اثر تسکین دهندگی دارد و افرادی را که شاهد آن هستند شادتر، آرام‌تر و حتی خلاق تر می کند از این رو، زندگی در چنین منظره ای ایده خوبی است.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0