تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

حواست باشه اینطوری رو تردمیل نری

حواست باشه اینطوری رو تردمیل نری

اگر شماهم به صورت مداوم از تردمیل استفاده میکنید باید طرز ورزش صحیح با این وسیله را یاد بگیرید، در غیر این صورت ممکن است آسیب های جدی ببینید.

حواست باشه اینطوری رو تردمیل نری

اشتباه خطرناک اما رایج ورزشکاران روی تردمیل

فرقی ندارد که تردمیل را در باشگاه یا در منزل استفاده می کنید. در هر صورت باید وسیله ای مناسب برای ورزش کردن و کالری سوزی باشد؛ به شرطی که اشتباهات رایجی که در این قسمت از نمناک نام می بریم را مرتکب نشوید، پس تا انتهای مقاله با ما باشید تا با اشتباهات استفاده از تردمیل آشنا شوید.

گرم نمی کنید

بسیاری از افراد فکر می کنند که تردمیل، خودش برای گرم کردن بدن است اما اگر قبل از تردمیل حرکات کششی انجام ندهید، احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. احتمالاً وسوسه می شوید که قبل از هر کاری روی تردمیل بروید و شروع به دویدن کنید اما تردمیل را باید شبیه به تمرین ورزشی بدانید که قبل از آن باید بدن گرم شود تا خطر آسیب دیدگی کاهش پیدا کند.

گرم کردن

خیلی به جلوی دستگاه نزدیک هستید

اگر می خواهید بیشترین فایده را از ورزش خود ببرید، باید اطمینان حاصل کنید که در میانه و وسط تردمیل قرار گرفته اید و جلوی دستگاه نیستید. هنگامی که خیلی جلوی دستگاه نزدیک می شوید و در آنجا می دوید، اثر منفی روی شکل بدن شما دارد.

کفش نامناسب می پوشید

نه تنها نوع دویدن روی کیفیت کار شما اثرگذار است، بلکه لباس و کفشی که می پوشید هم تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر با کفش های اشتباه روی تردمیل بدوید، باعث آسیب دیدگی لگن و زانو می شود. پس بهتر است که یک جفت کفش خوب به پا کنید.

کتانی

بیش از حد به دسته های تردمیل تکیه می کنید

درست است که این دسته ها طراحی شده اند تا شما هنگام ورزش وضعیت بهتری داشته باشید و تعادل خود را حفظ کنید اما اعتماد بیش از حد به آن ها باعث می شود که به بدن آسیب وارد گردد. همچنین فایده انجام ورزش را در شما کم می کند و باعث می شود که کالری کم تری بسوزانید و باعث ایجاد تنش و فشار روی گردن، شانه و کمر خواهد شد.

روی پاشنه پا می دوید

همه ما طرز راه رفتن منحصر به فردی داریم اما باید مراقب باشیم هنگامی که از تردمیل استفاده می کنیم، روی پاشنه راه نرویم. در غیر این صورت به بدنمان آسیب وارد می شود و احتمال این که زانو ها و کمر آسیب غیرقابل جبران ببینند هم بسیار زیاد خواهد بود.

ورزش تردمیل

در کناره های تردمیل راه می روید

کناره های تردمیل مخصوص راه رفتن نیستند و باید از وسط و میانه تردمیل استفاده کنید. در غیر این صورت احتمال گیر کردن پای شما به قسمت ثابت و غیر متحرک تردمیل وجود دارد که تعادل تان را به هم می زند.

وزنه به دست روی تردمیل می دوید

اگر می خواهید که کالری سوزی خود را افزایش دهید و وضعیت بدن خود را بهبود ببخشید، بهتر است که هیچ وزنه ای در دست نگیرید و فقط روی وزن بدن خودتان تکیه کنید که در غیر این صورت تعادل بدن تان به هم می ریزد و احتمال آسیب دیدگی نیز وجود خواهد داشت.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0