تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

دسرهای خوشمزه و شیک یلدایی

دسرهای خوشمزه و شیک یلدایی

شب یلدا یکی از شب های مهم در آیین ایرانیان است، و مردم این شب را در کنار عزیزانشان جشن میگیرند و غذاها و دسر های بسیار لذیذی در این شب آماده می کنند.

دسرهای خوشمزه و شیک یلدایی

دسرهای خوشمزه و پرطرفدار یلدایی برای شب چله

دسر خوردن یکی از دوست داشتنی ترین بخش های یک وعده غذایی به شمار می رود که بسیاری از افراد به این مرحله جذاب بسیار علاقه مند هستند. از آنجایی که می دانید در فرهنگ غذایی کشورهای مختلف جهان دسر در پایان یک وعده غذایی مصرف می شود و نکته جالبی که در این میان وجود دارد این است که بنا به گفته یک مورخ یونانی هرودوت، نخستین مردمانی که پس از خوراک اصلی به خوردن خوراکی های شیرین علاقه نشان می دادند ایرانیان بودند.

علاوه بر روزهای عادی در طول سال مناسبت هایی وجود دارد که تب و تاب درست کردن دسر در آن برهه داغ می شود. شب یلدا نیز از آن دسته مناسبت هایی است که افراد برای دورهمی های شبانه خود انواع و اقسام دسر ها و غذاهای خوشمزه و مخصوص درست می کنند. در این مطلب خواندنی با ما باشید تا با دسرهای مخصوص شب یلدا که با استفاده از انار و سایر خوراکی های این شب تهیه می شود آشنا شوید.

کیک انار

از شیک ترین و خوشمزه ترین کیک های ایرانی که برای پذیرایی در شب یلدا بسیار کاربرد دارد می‌توان به “کیک انار” اشاره کرد که با کمی حوصله می توانید این کیک خوشمزه را به بهترین شکل تهیه کنید. در تهیه این کیک خوشمزه از موادی همچون آرد، وانیل، آب انار، ژله انار، بیکینگ پودر، تخم مرغ، روغن مایع، شکر بکار برده می شود.

دسرهای یلدایی جدید

مسقطی انار

یکی از خوراکی ها و دسرهای نوستالژی که در ایران رایج بوده و هست “مسقطی انار” نام دارد که با استفاده از آب انار، شکر، گلاب، کره و نشاسته درست می شود. این شیرینی یکی از پرطرفدار ترین شیرینی های است که به روش‌های متنوعی تهیه می شود.

تارت انار

&nbsp”تارت انار” از دسرها و شیرینی های پرطرفدار شب یلدا می باشد که با استفاده از موادی همچون پودر کاکائو، کره آب شده، انار، خامه صبحانه، بیسکوئیت، شکلات تخته ای تهیه می شود. این دسر خوشمزه به ساده ترین شکل ممکن درست می شود و بسیار متفاوت است بخاطر همین طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است.

دسرهای یلدایی آسان

کوکتل انار

&nbsp”کوکتل انار “یکی از نوشیدنی های خوشمزه شب یلدا به شمار می رود که بسیار پرطرفدار است. برای تهیه این نوشیدنی نیاز به ده دقیقه زمان است که با استفاده از عرق بهار نارنج، آب لیمو ترش، شربت قوام آمده، آب انار، لیمو ترش حلقه شده، انار دانه شده می توانید آن را تهیه نمایید.

پودینگ انار

&nbsp”پودینگ انار ” یکی از دسرهای خوشمزه و خوش رنگ و لعابی است که می تواند زینت بخش سفره های یلدایی شما باشد. در این دسر خوشمزه و البته ساده موادی همچون شکر، وانیل، آب انار، دانه انار، نشاسته ذرت به کار برده می شود. ناگفته نماند که این دسر خوشمزه جزو دسرهای مدرن محسوب می شود.

زیباترین دسرهای یلدایی

کیک چوبی هندوانه

یکی دیگر از گزینه هایی که برای شب یلدا بسیار مناسب است و از جذابیت خیلی خاصی برای کودکان برخوردار است “کیک چوبی هندوانه” نام دارد که بسیار پرطرفدار است و با استفاده از ژله توت فرنگی، پودر کیک آماده، روغن مایع، آب و تخم مرغ تهیه می شود. البته برای روکش کیک نیز مواد دیگری مثل پنیر خامه‌ای، کره نرم شده، پودر شکر، شکلات مذاب، رنگ سبز، خلال های چوبی یا پلاستیکی و شکلات چیپسی ریز مورد نیاز است.

کیک هندوانه

پیشنهاد جذاب دیگر نمناک برای شما کدبانوهای خوش ذوق  “کیک هندوانه “می باشد. یک کیک فانتزی که مطمئناً شب یلدای شما را متفاوت خواهد کرد. برای تهیه این کیک خاص شما نیاز به موادی همچون کیک اسفنجی سه تخم مرغی، خامه فرم گرفته، رنگ خوراکی قرمز، رنگ خوراکی سبز و شکلات تخته ای دارید.

دسرهای خوشمزه یلدایی

رولت انار

چنانچه انتظار دارید شب یلدای استثنایی و خاصی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید  ” رولت انار &nbsp”یکی از گزینه هایی است که می تواند انتظارات شما را برآورده کند و شما را در مقابل میهمانانتان سربلند کند. برای تهیه این رولت خوشمزه شما به موادی همچون آب انار، پودر چای انار، آرد سفید قنادی، زرده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ، روغن مایع، شکر، آرد ذرت و وانیل مایع نیاز دارید.

دسر کاسترد

این دسر خوشمزه که متناسب با فصل زمستان می باشد با استفاده از انار تهیه میشود. زمانی که دانه های انار روی “دسر کاسترد” ریخته می شود جذابیت بسیار خاصی به آن می دهد. این دسر نیز جزو دسرهای مدرن به شمار می رود و اخیراً طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص داده است. در تهیه این دسر خوشمزه موادی همچون پودر نشاسته، شیر، شکر، پودر کاسترد، انار، آب، انار دانه شده، پسته خام، بادام درختی، فندق، بادام هندی و پودر ژلاتین به کار برده می شود.

انواع دسرهای یلدایی

ژله توت فرنگی لایه ای

یکی از ژله هایی که در شب یلدا کاربرد بیشتری دارد و ایرانیان آن را یکی از گزینه های شب یلدا تلقی می کنند.  “ژله توت فرنگی ” لایه می باشد که هم از نظر ظاهری جذابیت بالایی دارد و هم طعم بسیار فوق العاده ای دارد. برای اینکه یک ژله توت فرنگی لایه ای بی نظیری درست کنید نیاز به موادی همچون خامه فرم گرفته، آب سرد، توت فرنگی، پودر ژله توت فرنگی، خامه و آب جوش دارید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0