تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

راه نجات از استرس بیکاری

راه نجات از استرس بیکاری

بسیاری از افراد بعد از , از دست دادن شغل دچاره افسردگی میشوند درحالی که به راحتی با پیروی از راه های موثر میتوانند از استرس بیکاری رها شوند.

راه نجات از استرس بیکاری

با استرس بعد بیکاری چه کنیم؟

مدیریت استرس بعد از؛ از دست دادن شغل و بیکاری کار سختی است زیرا شما از لحاظ احساسی و عاطفی با وضعیت سختی مواجه هستید اما بسیار مهم است که حتماً اقدامات موثری را به انجام برسانید تا بتوانید به این شرایط سخت غلبه کنید و مبتلا به مشکلاتی مثل افسردگی نشوید؛ اما به نظر شما چگونه باید استرس بعد از بیکاری را مدیریت کرد؟ در این قسمت از نمناک در این باره توضیح خواهیم داد و راه حل های پیشنهاد کارشناسان برای مراقبت از خود در این شرایط پر استرس را برایتان خواهیم گفت.

استرس

در مورد تجربه خود صحبت کنید

بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر راجع به موضوعی صحبت نکنند، آرام تر می شوند اما صحبت کردن در مورد مشکلات باعث می شود که شما راه حل های مفید پیدا کنید. همچنین استرس خود را بیرون بدهید و مدام با خودتان کلنجار نروید.

مراقب سلامتی خود باشید

بسیاری از افراد هنگامی که با احساسات منفی بعد از بیکاری مواجه هستند، دیگر به جسم شان هم توجه نمی کنند و از خودشان مراقبت نمی کنند اما اکنون به دلیل اینکه زمان زیادی دارید، باید از سلامت جسمانی خود محافظت کنید تا پرنشاط بمانید.

تصمیمات اقتصادی بگیرید و هرگز تسلیم نشوید

در چنین حالتی فکرتان آزاد است و می توانید برای شغل بعدی برنامه ریزی کنید. به دنبال بهترین راه کار های اقتصادی و مالی بروید و از افراد متخصص کمک بگیرید.

تصمیمات اقتصادی

روی جستجوی شغل تمرکز کنید

اگر می خواهید دوباره شرایط تان بهتر شود، پس قطعاً باید یک شغل جدید پیدا کنید. پس ؛ از جستجو برای شغل جدید دست نکشید و حتماً این کار را انجام دهید.

اقدامات مفیدی که می توانید انجام دهید ، این است که در آژانس های مربوط به کاریابی جستجو کنید. به دنبال بررسی شغل های مختلف باشید و حتماً برای خودتان یک رزومه جدید و با کیفیت تر بنویسید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید.

به خودتان زمان بدهید

روز های اول کاری نکنید و سعی کنید که ذهن تان کمی با خودش کنار بیاید. به خودتان سخت نگیرید و خیلی تلاش نکنید و مطمئن باشید که کم کم همه چیز بهبود پیدا می کند و این شرایط سختِ عاطفی و احساسی کاملا طبیعی است.

احساسات خود را یادداشت کنید

در مورد چیز هایی که آرزو داشته اید بنویسید . ناراحتی خود را روی کاغذ بیاورید و تمام احساسات منفی و نگرانی های که دارید را یادداشت کنید تا ذهن تان آزاد شود.

نوشتن

خودتان را سرزنش نکنید

معمولاً افراد در این شرایط از دست خودشان عصبانی می شوند و شروع به گفتن جمله های سرزنش کننده به خود می کنند که اعتماد به نفسشان را نشانه می گیرد . تمام این جملاتی که به خودتان می گویید، هیچ دردی را دوا نمی کند؛ غیر از این که شما را افسرده تر خواهد کرد .

این وضعیت را موقتی بدانید

به قضیه این طور نگاه کنید که از دست دادن شغل تان ، یک اتفاق موقتی است و قرار نیست که دائمی باشد و در نتیجه شما می توانید شرایط بهتری را در آینده برای خودتان ایجاد کنید. فقط باید این دوره کوتاه را پشت سر بگذارید.

روابط خود را به خانواده نزدیک تر کنید

استرس در محیط خانه و خانواده و حین همدردی با آن ها کاهش پیدا می کند و اگر برایتان مقدور است، سعی کنید که از حمایت اعضای خانواده کمک بگیرید.

روابط خانوادگی

مصرف کربوهیدرات و شکر را کاهش دهید

معمولا در چنین اتفاقاتی تمایل به خوردن خوراکی های خوشمزه و غذاهایی که با شکر و کربوهیدرات درست می شوند، مثل پاستا، نان سفید ، سیب زمینی و غذاهای سرخ کردنی تمایل پیدا می کنید اما این مواد استرس و اضطراب را افزایش می دهند . همچنین از مواد خوراکی که روی روحیه اثر منفی دارند، مثل کافئین و نگهدارنده های شیمیایی و قرص های هورمونی به شدت پرهیز کنید.

سیگار نکشید

نیکوتین موجود در سیگار شاید در وهله اول آرامش دهنده به نظر برسد اما یک محرک قدرتمند است که سطح استرس و اضطراب را افزایش می دهد.

تعادل را در زندگی حفظ کنید

اجازه ندهید که شغل، همه چیز در زندگی شما باشد. حتماً به امور خانواده رسیدگی کنید و برای سرگرمی، استراحت و تفریحتان زمان بگذارید و تعادل را از دست ندهید.

دورهمی خانوادگی

به اندازه کافی بخوابید

خواب تاثیر بسیار زیادی روی روحی و خلاقیت دارد . شب ها حتما ۷ الی ۸ ساعت خواب با کیفیت داشته باشید و مطمئن باشید که از این طریق، ذهن تان هم بهتر کار خواهد کرد .

تکنیک های ریلکسیشن را تمرین کنید

تکنیک های ریلکسیشن مانند نفس عمیق، مدیتیشن و یوگا ابزار قدرتمندی برای از بین بردن استرس مخصوصاً بعد از بی کاری هستند.

چیز های مثبت را لیست کنید

حتماً بایستی از همه چیزهایی که در زندگی دوست دارید، مثل مهارت ها، رفتار ها و موفقیت هایتان لیست کنید. به تمام چیزهایی که افتخار می کنید ، فکر کنید و آن ها را روی کاغذ پیاده کنید تا اعتماد به نفس تان افزایش بیابد.

نوشتن

روی چیزهایی که می توانید کنترل کنید؛ تمرکز داشته باشید

شما نمی توانید همه چیز را در زندگی کنترل کنید و هیچ مرکز کاریابی هم در اختیار ندارید و در نتیجه باید تمرکز شما روی چیزهایی باشد که قابل کنترل هستند، مثل توانایی یادگیری ، ایجاد حال خوب، مهارت های ارتباطی و غیره.

ریکاوری بعد از بیکاری

زمانی که این مراحل موثر را در پیش بگیرید، استرس تان کم می شود و می توانید اثرات منفی این شرایط سخت را کاهش دهید. تمرکز خود را روی تغییرات مثبت اختصاص دهید تا در آینده وضعیت بهتری پیدا کنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117431

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0