تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

رفتار عاقلانه با کسی که پشت سرم حرف میزنه

رفتار عاقلانه با کسی که پشت سرم حرف میزنه

این اتفاق برای هر شخصی در زندگی افتاده است که افرادی پشت سر او حرف بزننید و موجب ناراحتی او شوند، بهترین نوع رفتار با کسانی پشت سر حرف می زنند چیست؟

رفتار عاقلانه با کسی که پشت سرم حرف میزنه

بهترین رفتار در مقابل کسی که پشت سرتان حرف می زند

آیا تا به حال کسی پشت سر شما حرف زده؟ حتما بله. این طبیعت انسان هاست که پشت سر یکدیگر حرف بزنند و این اتفاق ممکن است برای هر کسی پیش بیاید که با ظهور شبکه های اجتماعی، این شایعه سازی گسترده تر هم شده است. اگر کسی پشت سر شما حرف زد چه می کنید؟ آیا نادیده می گیرید و یا با آن ها مقابله می کنید؟ در این قسمت از نمناک به شما می گوییم که اگر کسی پشت سر تان حرف زد، چه کاری انجام دهید.

۱- بی اعتنایی کنید

گاهی بهترین راه برای دوری از شایعات، نشنیده گرفتن آن است. شما می توانید با نادیده گرفتن از ادامه این شایعات جلوگیری کنید. شما تنها می توانید بگویید، آن حرف ها واقعیت ندارد. به همین سادگی. اگر هم این شایعات واقعیت دارند، می توانید در پاسخ آن ها بگویید، درست است و دیگر توضیح اضافه ندهید.

۲- لبخند بزنید

بهترین پاسخ در برابر شایعات، لبخند زدن است. چه کسی اهمیت می دهد که مردم در مورد شما چه می گویند؟ آیا واقعا نظر آن ها مهم است؟ آیا این شایعه سازی ها در زندگی شما تفاوتی ایجاد می کند؟ به این شایعات بخندید، کم کم مردم از این که پشت سر شما حرف می زنند، خسته می شوند.

لبخند زدن

۳- آغازگر سخن باشید

اگر می دانید در مورد شما شایعاتی وجود دارد، بهتر است در یک جمع شما آغازگر سخن باشید و بحث را به سمت دیگری بکشانید. این کار یک عمل پیشگیرانه است که می تواند هر شایعه سازی را خنثی کند و جلوی این کار را بگیرد.

۴- ناراحتی خود را نشان ندهید

حتی اگر ناراحت هستید هم عاقلانه ترین کار این است که آن را نشان ندهید. گاهی افراد این کار را انجام می دهند تا شما را پریشان کنند بنابراین اگر ناراحت شوید، آن ها را به هدف خود رسانده اید. حتی پوزخند هم نزنید. شما تنها می توانید به آن ها بگویید شایعه سازی شان می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد.

حرفهای پشت سرم

۵- اطلاعات شخصی خود را برای کسی بازگو نکنید

احتیاط اغلب عاقلانه ترین اقدام است. اگر افراد اطلاعات کمی داشته باشند، نمی توانند شایعه بسازند. اطلاعات شخصی را برای خودتان نگه دارید و حتی به نزدیکترین دوستان خود نیز اعتماد نکنید، زیرا ممکن است اطلاعات شما پخش شود.

۶- مستقیما با آن ها صحبت کنید

شایعات همیشه وجود دارند. مقابله با شایعات، شما را از صحنه خارج می کند. با آن ها مستقیما وارد بحث شوید و بپرسید چرا این کار را انجام می دهند. اگر مستقیم با آن ها صحبت کنید، نمی توانند کار خود را توجیه کنند.

رفتار با غیبت مردم

۷- آن ها را درک کنید

چرا مردم پشت سر یکدیگر صحبت می کنند؟ درک روان شناختی شایعه سازی می تواند به شما کمک شایانی کند. انگیزه های زیادی مانند کنجکاوی، لذت از آزار دیگران و بدجنسی وجود دارند. اگر بفهمید مردم چرا برای شما شایعه می سازند، راحت تر می توانید با آن مقابله کنید. شما هم سعی کنید پشت سر کسی صحبت نکنید و اگر دوست ندارید کسی پشت سر شما صحبت کند، پس شما هم این کار را نکنید.

۸- احساست خود را کنترل کنید

بسیاری از افراد در مواجهه با شایعات منفی در مورد خود، با احساس ترس، عصبانیت، اضطرب یا حتی درماندگی روبرو می شوند. به خصوص زمانی که احساس کنند شایعات بی اساس و ناعادلانه هستند. در نتیجه کنترل خود را از دست داده و مضطرب و عصبانی می شوند. شما می توانید با نفس عمیق و ترک موقعیت بر احساسات خود غلبه کنید.

کنترل احساسات

۹- دیدگاه خود را گسترش دهید

اگر این شایعات بی اساس و ناعادلانه باشند شما ناتوان، عصبانی و افسرده می شوید. آن وقت است که شما باید به عقب بروید و از دور به قضیه نگاه کنید و از خود بپرسید که این شایعات چه تغییری در زندگی من ایجاد می کنند؟ برای غلبه بر این احساست شما باید بر روی خود تمرکز کنید تا از این ذهنیت منفی خارج شوید.

۱۰- بخشش را تمرین کنید

در زمانی که شایعاتی در مورد شما گفته می شود، شما خود را در یک لحظه ی دشوار می بینید که با بخشیدن می توانید احساس آرامش بیشتری کنید. وقتی کسی را می بخشی، کسی که بیشترین سود را می برد شما هستید. بخشش فرصت پیشرفت می دهد و به سلامتی شما کمک می کند. زمانی که واقعا ناراحت هستید، ایجاد احساست مثبت کار دشواری است اما با تمرینات یوگا و مدیتیشن می توانید خود را آرام کنید تا انرژی برای یک شروع تازه را داشته باشید.

بخشیدن

۱۱- خود را مقصر ندانید

شایعات لزوما بازتابی از شما نیست. مهم ترین چیزی که باید در این موقعیت بدانید این است که مردم برای اینکه عیب های خود را بپوشانند شروع به شایعه سازی می کنند تا در مقایسه با شما کمی بهتر به نظر برسند. بهتر است بررسی کنید که آیا این شایعات واقعی هستند یا خیر.

۱۲- با آن ها همدردی کنید

اگرچه اینکار برای شما ناخوشایند است اما کمک می کند تا دیدگاه خود را در این زمینه صادقانه بیان کنید. شما می توانید با کنترل احساسات خود، لحن دلسوزانه و همدلی، دیدگاه آن شخص را تغییر دهید. شما ابتدا باید منبع ایجاد شایعه را شناسایی کنید و صریح و منطقی، شایعات را خنثی کنید. البته اگر فرد مقابل ظرفیت چنین رفتاری را نداشت هرگز مرتکب آن نشوید.

همدردی کردن

۱۳- به او زمان دهید

به یاد داشته باشید که گذر زمان همه چیز را مشخص می کند. به عنوان قربانی شما باید یک بازی طولانی را انجام دهید. شما دارای محبوبیت هستید و یک سهل انگاری می تواند آن را لکه دار کند. اما در دراز مدت تصویری متفاوت از شما ارائه می دهد. با صداقت عمل کنید و اجازه دهید زمان همه چیز را حل کند.

۱۴- روی نکات مثبت تمرکز کنید

ذهن معمولا تمایل دارد که به نکات منفی توجه داشته باشد اما هر روز اتفاقات مثبتی در زندگی ما رخ میدهد که می توانیم از آن ها لذت ببریم. شما می توانید روی شادی ها، خانواده و دوستان خود تمرکز کنید که این کار به شما کمک می کند تا شرایط سخت را راحت تر تحمل کنید.

تمرکز روی نکات مثبت

۱۵- از خود تصویر سالم داشته باشید

شایعات گاهی بر طرز فکر اطرافیان در مورد شما تاثیر می گذارد اما اجازه ندهید این شایعات طرز فکر خود شما را تغییر دهد. اجازه ندهید اضطراب شما، نگرش یا عمل شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر کسی شایعاتی درباره تان منتشر می کند، یک دروغگو است و نباید روی شما تاثیر بگذارد. برای مثال اگر کسی در مورد مدل حرف زدن شما چیز هایی گفت، سعی نکنید ساکت و گوشه گیر شوید تا کسی صدای تان را نشنود.

۱۶- اجازه ندهید شایعات بر روال زندگی شما اثر بگذارد

اگر می دانید شایعاتی در مورد شما گفته می شود، منزوی نشوید. انجام این کار تنها باعث می شود که بیشتر در انزوا باشید. با حضور در اجتماع به دیگران نشان دهید که نسبت به شایعات بی تفاوت هستید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0