تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
1

روش مصرف میخک برای افرادی که دنبال لاغری هستند

روش مصرف میخک برای افرادی که دنبال لاغری هستند

نوشیدن چای میخک بطور مرتب باعث لاغری بدن می شود همچنین روغن میخک نیز در درمان سلولیت تاثیر بسزایی دارد اما این ادویه منعیاتی دارد که باید به آن ها توجه نمود.

روش مصرف میخک برای افرادی که دنبال لاغری هستند

میخک برای کاهش وزن و درمان سلولیت

میخک، شکوفه گل های یک درخت استوایی به نام سیزیگیوم آروماتیکوم هستند این ادویه در آشپزی به کار می رود، به عنوان چاشنی برای ماهی و غذاهای گوشتی، برای شیرینی (کلوچه و نان زنجبیلی)، و یک چاشنی ضروری برای نوشیدنی های خوش مزه است اما برخی می دانند که این گیاه به عنوان یک روش درمانی و همچنین وسیله ای برای کاهش وزن استفاده می شود.

میخک، نوعی ادویه است که به طور گسترده در آشپزی به کار می رود؛ این گیاه به خوش مزه شدن غذاها کمک می کند، غذا را بیشتر اشباع و خوشبو می سازد.شاید شما تحت تاثیر قرار گرفته باشید، اما میخک می تواند برای کاهش وزن به عنوان یک مورد اضافی مورد استفاده قرار گیرد.

این روش برای کاهش وزن نیز با طب سنتی تایید می شود ما در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک برای کاهش وزن از میخک به نفع شما استفاده می کنیم.

میخک، دارچین، فلفل و زیره سبز دارای خواص ضد چربی بسیار قوی هستند که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند، سطح گلوکز پلاسما را کاهش می دهد و به افراد مبتلا به سندروم متابولیک و دیگر بیماری های مرتبط با چاقی کمک می کند علاوه بر آن، چنانچه در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته ایم وقتی این سه ماده با هم ترکیب می شوند، به بهبود هضم و متابولیسم کمک می کنند و به بدن کمک می کنند تا چربی را که شما به طور موثر مصرف می کنید بسوزاند.

این مخلوط هم بیشتر به دیابتی ها کمک می کند چون به کنترل سطح کلسترول کمک کرده و سطح گلوکز خون را تنظیم می کند.

میخک لاغری

خواص لاغری میخک و نحوه استفاده از آن

مزایای سلامتی میخک برای کاهش وزن:

۱۰۰ گرم میخک حاوی ۳۲۰ کالری است. این مقدار زیادی است، اما این مقدار ادویه حتی در یک هفته هم نمی تواند خورده شود. میخک شامل تمام موادی است که روند کاهش وزن را تسریع می کنند.

انواع دیگری از مزایای میخک وجود دارد که باید در مورد آن ها بدانید:

– فرآیند متابولیک را تسریع می کند؛

– باعث کاهش اشتها و اختلال در مزه دهان می شود. هچنین به غذا یک طعم قوی می دهد، بنابراین علاقه به خوردن ناپدید می شود. 

– میزان ترشح معده را افزایش می دهد و غذا را به طور کامل هضم می کند. 

– باکتری های مفید روده را متعادل می کند، 

اسهال را کاهش می دهد؛ 

– عرق را افزایش می دهد، بنابراین مایع اضافی از بدن به همراه مواد زائد و سموم دفع می شود. 

– احیای پس زمینه روانی – احساسی خوبی خواهد بود، و در نتیجه عصبانیت، نوسانات خلقی، بی تفاوتی، و پرخاشگری از بین خواهند رفت. 

چگونه می توان میخک را مصرف کرد؟

میخک ابزار بسیار خوبی برای مبارزه با اضافه وزن است. نوشیدنی و روغن این ادویه به روند کاهش وزن، کاهش ورم و بهبود عملکرد روده ها سرعت می بخشد.

شما می توانید ۷ تا ۸ کیلوگرم وزن برای یک ماه ترکیب با ورزش و رژیم غذایی از دست بدهید. میخک برای کاهش وزن در قالب چای با افزودن پودر این گیاه در آب جوش به کار می رود.

خواص میخک

میخک لاغری را برای شما به ارمغان می آورد

طرز تهیه چای لاغری میخک

یک دستورالعمل سنتی برای تهیه چای میخک برای اهداف کاهش وزن وجود دارد: 

  • ۱ قاشق غذاخوری میخک خرد شده باید پودر شود.
  • پودر را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و ۴ ساعت بگذارید بماند.
  • شما باید قبل از غذا یک سوم فنجان از این چای گرم را باید بنوشید.

افراد معتقدند که میخک به کاهش اشتها کمک می کند بنابراین فردی که این چای را می نوشد غذای کمتری برای شام می خورد، چون باعث کاهش اشتهایش شده است.

چای میخک برای سوخت و ساز فعال و لاغری:

اگر وزن اضافی ناشی از متابولیسم کند باشد، آن را می توان با کمک نوشیدنی بعدی تسریع کرد.فقط باید صبح آماده باشد.

برای آماده سازی، شما به این موارد نیاز خواهید داشت: 

  • ۲ قاشق چای خوری چای سبز بدون مواد افزودنی
  • ۱ قاشق چای خوری پودر میخک
  • ۱ قاشق چای خوری دارچین
  • یک مشت وانیل طبیعی 

طرز تهیه:

تمام این مواد باید در یک قابلمه سرامیکی قرار داده شوند.سپس ۰٫۵ لیتر آب جوش در آن بریزید و بگذارید تا ۲۰ دقیقه بماند، چای حاصله با این ادویه تند نه تنها خوش مزه است بلکه می تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند.

این چای همچنین به میزان و افزایش انرژی کمک می کند.بهتر است با افزودن خامه کم چرب، آن را بنوشید، تا طعم برایتان دلچسب تر شود.

چای لاغری با میخک و زنجبیل:

هم چنین می توانید متابولیسم را با کمک چای میخک و زنجبیل را فعال کند.شما می توانید چای سبز یا سیاه را به عنوان پایه ای برای نوشیدنیتان انتخاب کنید.

پس به یک قاشق چای خوری چای نیاز دارید.سپس ریشه زنجبیل تازه را بردارید و آن را رنده کنید.همچنین به پودر میخک تازه نیاز خواهید داشت.مواد لازم را در یک قوری قرار دهید و آب جوش بریزید (از ۰٫۵ لیتر) و نیم ساعت اجازه دهید تا بماند، همچنین می توانید لیمو و عسل را برای طعمش اضافه کنید.

لازم است هر روز بیش از یک فنجان چای با میخک بنوشید.مصرف این ادویه در مقادیر زیاد, معده را تحریک می کند و به جای سود کردن, تنها ضرر خواهید کرد.

میخک در لاغری

دمنوش میخک موثر در لاغری

یک دستور عالی دیگر برای کاهش وزن با میخک این است:

مواد لازم:

  • ۵۰ گرم میخک
  • دارچین
  • فلفل
  • زیره سبز 

طرز تهیه:

حالا تمام مواد را به طور جداگانه برشته کنید تا بتوانید بو و جز تشکیل دهنده آن را استشمام کنید.آن ها را از روی شعله بردارید و رنده کنید.

شما می توانید به اندازه کافی از این مخلوط برای یک هفته استفاده کنید و آن را در یک ظرف شیشه ای ذخیره کنید.هر روز یک قاشق چای خوری از این مخلوط را به نصف لیوان آب اضافه کرده و به اجازه دهید تا یک جوش بخورد.

آن را از شعله بردارید و اجازه دهید تا خنک شود و به دمای قابل نوشیدن برسد.یک قاشق سوپ خوری عسل را به این مخلوط اضافه کنید و هر صبح آن را با شکم خالی بخورید.با محدودیت های رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم، شما باید قادر به دیدن تغییراتی در وزن خود باشید.

احتیاط:بیش از یک قاشق چای خوری از این مخلوط را به آب اضافه نکنید، تا فرآیند کاهش وزن را تسریع کنید.

مقدار زیادی از این مخلوط سطوح پیتا شما را افزایش خواهد داد و باعث تاثیرات زیان آور خواهد شد. این یک درمان خانگی است، لطفاً قبل از اینکه هر کدام از این درمان ها را امتحان کنید با پزشک خود مشورت کنید.

درمان سلولیت با اسکراب بدن با میخک:

پودر گل میخک به طور موفقیت آمیزی به عنوان پاک کننده ضد سلولیت استفاده می شود. پوست نرم و صاف می شود. برای تهیه این اسکراب:

مواد لازم:

  • ۱/۳ فنجان شکر سفید
  • دو قاشق سوپ خوری پودر قهوه
  • یک قاشق سوپ خوری میخک خرد شده 

طرز تهیه:

عناصر فوق را با یکدیگر مخلوط کنید و این محصول را روی بدن مرطوب و ماساژ با کف دست بمالید. روش دوم کاربرد, ماساژ بدن با لیف حمام است.بنابراین, شکر همراه با ذرات قهوه و میخک, پوست را نرم می کند.

هم چنین سلول های مرده را از پوست جدا می کند و به رها شدن سلولیت کمک می کند.ماساژ، جریان غدد لنفاوی را تسریع می بخشد و جوان شدن را افزایش می دهد. 

شما می توانید آن را حتی راحت تر کنید و به ژل حمام مورد علاقه خود اضافه کنید.بدنتان را برای چند دقیقه ماساژ دهید, سپس با آب گرم بشویید. همچنین دستور العمل های دیگری هم وجود دارد:

مواد لازم:

  • یک قاشق چای خوری پودر گل میخک
  • ۲ قاشق پودر قهوه
  • ۱۰۰ گرم عسل 

طرز تهیه:

تمام مواد را با هم مخلوط کنید. از مخلوط حاصل مانند هر لایه بردار دیگری استفاده کنید. ما توصیه می کنیم که می توانید نمک دریا را هم اضافه کنید، اما مراقب باشید چون می تواند پوست لطیف را خراش دهد. بهتر است پایه شکر را بسازیم که به پوست آسیب نمی رساند. 

ماساژ لاغری با روغن میخک:

برای کاهش وزن هم از اسانس میخک استفاده می شود. چنانچه در بخش سلامت نمناک و در مطلبی کامل از خواص روغن میخک گفته شد روغن میخک اثر شفابخشی دارد؛ می توانید آن را در داروخانه بخرید و یا خودتان آن را بسازید.

فقط یک فنجان روغن زیتون بردارید و با یک قاشق سوپ خوری از این ادویه را ترکیب کنید.برای حدود بیست و چهار ساعت بعد آماده می شود.

روغن میخک به طور کامل تغلیظ شده و باید به نسبت ۵ قطره به ۱ قطره روغن گیاهی به کار رود. بعد از حمام از آن استفاده بکنید و کمی روغن در جاهایی که سلولیت وجود دارد و یک ماساژ به صورت دایره ای داشته باشید.

روغن میخک

چگونه با میخک لاغر شویم و سلولیت را از بین ببریم؟

**منعیات لاغری با میخک:

میخک عامل قوی به خاطر مواد خاص خودش است. بنابراین, این ادویه کمی منع دارد, زیرا همه نمی توانند عوامل درمانی آماده شده از میخک را دریافت کنند.

-افراد مبتلا به گاستریت, بخصوص آن هایی که دارای اسیدیته بالای شیره معده و زخم معده می باشند. 

-افراد مبتلا به بیماری های کلیه و کبد نباید میخک زیادی بخورند. 

-اگر مشکل کیسه صفرا وجود دارد, باید در پذیرش نوشیدنی ها با این ادویه محتاط باشید. 

-گل میخک نباید برای کسانی که از فشار خون رنج می برند, استفاده شود چون فشار خون را افزایش می دهد. آن به چای های مختلف و نیز شیرینی و دیگر محصولات با این چاشنی اشاره دارد. 

-آلرژی نیز ممکن است که رخ دهد. بنابراین, اگر اولین نشانه یک واکنش آلرژیک (سرخ شدن پوست, خارش) را داشتید, استفاده از محصولات مختلف بر پایه میخک (چای, پماد, کرم) باید متوقف شود. 

سایر نکات مفید در رابطه با لاغری با میخک:

استفاده از چای و یا هر محلول دیگری از این ادویه به جای تغذیه مناسب نامطلوب است.این کار منجر به مشکلاتی در دستگاه گوارش, فشار خون بالا و افزایش اشتها می شود.کارشناسان توصیه می کنند که بیش از ۱ فنجان چای میخک در روز مصرف نشود.

این ادویه, غشا مخاطی معده و روده را تحریک می کند. و اگر چای و یا چیزهای دیگر را به مقدار زیاد صرف کنید, ممکن است که بیماری های مختلفی از دستگاه گوارش را ایجاد کند. 

حال می دانید که میخک داروی موثری برای کاهش وزن است. شما می توانید چای التیام بخشی را آماده کنید, با ادویه دیگر مخلوط کنید, کرم ضد عفونی, ماسک, و اسکراب بگیرید. آن به عنوان بخشی از درمان پیچیده به کار می رود و به کاهش وزن اضافی کمک می کند و پوست را سالم و زیبا می سازد با این حال, در مورد تغذیه صحیح و تمرینات منظم فراموش نکنید.

 

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0