تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

عاقبت تمیز نکردن زبان

عاقبت تمیز نکردن زبان

منشاء بیماری ها و بروز عفونت های خطرناک باکتری هایی هستند که به دلیل رعایت نکردن بهداشت ایجاد می شوند . بی توجهی به تمیز کردن زبان می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد.

عاقبت تمیز نکردن زبان

چه اتفاقی می افتد اگر به طور منظم زبان را پاک نکنیم

دو بار در روز مسواک زدن برای سلامت کل بدن مفید است این جمله را همیشه مادران به فرزندانشان گوش زد می کنند ، اما توجهی به زبان نمی کنند. دقایقی به این فکر کنید که چه اتفاقی می افتد اگر زبان را تمیز نکنید . کارشناسان پیشنهاد می کنند هنگامی که دندان ها را تمیز می کنید یکباره زبان را هم پاک کنیم تمیز نکردن زبان باعث بروز مشکلاتی به خصوص در خانم های باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در سلامتی می شود. 
باکتری روی زبان های کثیف رشد می کند و باعث مشکل کوچکی مثل تنفس های بدبو تا مشکلات جدی مثل عفونت می شود.
 تمیز کردن زبان

عوارض جدی بی توجهی به تمیز کردن زبان 

چه اتفاقی می افتد اگر زبان را به طور منظم پاک نکنیم؟

 بوی بد دهان و تنفس :تنفس های بدبو چیزی نیست اما بسیار آزاردهنده و شرمنده کننده است اگر تنفس های بدبو دارید نحوه مراقبت دهان و دندان تان را بازبینی کنید ، تمیز کردن زبان از رشد باکتری و ایجاد بوی بد جلوگیری می کند.
 
بیماری لثه : تمیز نکردن زبان باعث بیماری لثه هم می شود ، عفونت های باکتریایی زبان روی لثه تأثیر می گذارند که باعث قرمزی تورم و خونریزی لثه می شود.
 
از دست دادن دندان : بسیار عجیب است اگر زبان را به خوبی تمیز نکنید و زبانی آلوده داشته باشید شانس عفونت بیشتر می شود و باعث مشکلات جدی مثل از دست دادن دندان می شود.
 
از کار افتادن حس چشایی : آیا هنگام غذا خوردن احساس می کنید مزه غذا را متوجه نمی شوید؟ اگر زبان را تمیز نکنید به تدریج باعث می شود باکتری ها قارچ ها و پوست های مرده روی زبان را بپوشاند
 
تغییر رنگ : آیا متوجه هاله سفیدی روی زبانتان شده اید؟اگر عفونت های قارچی روی زبان باشد نشانه ی آن به مشکل هاله ی سفید بروز پیدا می کند.
 
موه های سیاه زبان : این موها نتیجه مرحله ی تمیز نکردن زبان در طولانی مدت است در حقیقت هیچ موی رویی روی زبان نیست اما این طور بنظر می آید.
منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0