تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

علت سبز و بد رنگ شدن شله زرد

علت سبز و بد رنگ شدن شله زرد

شله زرد یکی از اصیل ترین دسر های ایرانی هاست و اکثرا به این دسر علاقه دارند؛ اما داشتن شله زردی خوشرنگ و خوشمزه ترفند هایی دارد که باید آنهارا بدانید.

علت سبز و بد رنگ شدن شله زرد

دلیل سبز شدن و ترک خوردن شله زرد

شله زرد یکی از خوشمزه ترین دسرهای اصیل ایرانی که معمولا برای مناسبت های خاص پخته می شود و طعم بی نظیری دارد. برخی افراد در زمان پخت شله زرد دچار مشکلاتی مانند ترک خوردن و سفت شدن و… شله زرد می شوند. اگر شما هم در زمان پخت شله زرد با چنین مشکلاتی روبرو می شوید، این بخش از نمناک را با دقت بخوانید.

چرا رنگ شله زرد خوب نمی شود؟

ریختن برخی مواد مانند پودر هل و پودر دارچین داخل شله زرد موجب تغییر رنگ آن می شود. برای بهتر شدن رنگ شله زرد:

اگر تمایل دارید در شله زرد از هل استفاده کنید بهتر است از نوع سفید آن باشد. دانه های هل را از پوست خارج کنید و با کمی آب جوش دم کنید. سپس صاف کرده ِی آن را به شله زرد اضافه کنید تا رنگ شله زرد را تغییر ندهد.

اگر طعم دارچین را دوست دارید، چوب دارچین را با کمی آب جوش دم کنید. سپس صاف کرده ِی آن را به شله زرد اضافه کنید و از پود دارچین برای تزئین استفاده کنید.

زعفران را به هیچ عنوان مستقیماً در شله زرد نریزید، مقدار مورد نظر زعفران را در آب جوش یا یخ حل کنید و به موادتان اضافه کنید.

بعد از پختن برنج زعفران را اضافه کنید و بعد شکر را بیافزایید زیرا اگر ابتدا شکر را اضافه کنید، لعابی که شکر می اندازد باعث می شود همه دانه های برنج به طور یکنواخت رنگ نگیرند و شله زردتان کمرنگ شود.

حتما از زعفران استفاده کنید و از رنگ های مصنوعی استفاده نکنید.

علت سبز شدن شله زرد

چرا شله زرد سفت می شود؟

اگر شما نسبت ها را به یاد داشته باشید و از آب مناسبی برای تهیه شله زرد استفاده نمایید، شله زرد شل یا سفت نمی شود. مقدار آب باید پنج برابر برنج باشد.

وقتی برنج کاملا پخت و آب را به شکل کامل در خود جذب کرد حرارت را کم کنید و به برنجتان آب اضافه نکنید. قبل از اضافه کردن شکر به برنج اجازه دهید اول برنجتان به حالتی غلیظ تر از آن چیزی که می خواهید شله زردتان باشد، برسد زیرا بعد از اضافه کردن شکر شله زرد یک کمی شل تر از حالتی که برنج خالی تان داشته می شود.

پس از آماده شدن شله زرد روی قابلمه آن دم کنی بیاندازید و بر روی شعله پخش کن به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا آب آن کاملا کشیده شود.

چرا شله زرد ترک می خورد؟

استفاده نکردن از کره در زمان تهیه شله زرد سبب ترک خوردن آن پس از پخت می شود، اگر می خواهید شله زرد شما پس از سرد شدن ترک نخورد، هنگام پخت به آن مقداری کره اضافه کنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0