تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مدل مناسب خواب افرادی که پایین کمرشون درد میکنه

مدل مناسب خواب افرادی که پایین کمرشون درد میکنه

افرادی که احساس درد در قسمت پایین کمر دارند حتما باید پوزیشن مناسب برای خواب خود انتخاب کنند، حالت صحیح خوابیدن یک ترفند عالی برای بهبود درد پایین کمر است.

مدل مناسب خواب افرادی که پایین کمرشون درد میکنه

بهترین حالت خواب برای افرادی که درد پایین کمر دارند

پیدا کردن بهترین پوزیشن برای خواب مخصوصاً زمانی که قسمت پایین کمرتان درد می کند، می تواند یک راه عالی برای بهبود درد این ناحیه و کیفیت بالاتر استراحت شبانه شما باشد و باعث می شود که بعد از مدتی، درد این ناحیه به طور کل از بین برود.

اهمیت پوزیشن خواب برای درد پایین کمر

سوال این است که، چرا پوزیشن یا موقعیت خواب برای بهبود درد قسمت پایین کمر اهمیت دارد؟ کمر درد شبیه به یک دزد است و خواب راحت شبانه را از چشمان شما می دزدد. چرخه درد بدون توانایی خوابیدن، یک چرخه ناراحت کننده است و میلیون ها جوان با کمر درد قسمت پایین کمر مواجه هستند.

درد پایین کمر یا کوتاه مدت است و ممکن است ۴ الی ۱۲ هفته طول بکشد یا مزمن است و ممکن است ۱۲ هفته یا حتی بیشتر هم طول بکشد. علت های مختلفی برای درد کمر وجود دارد، از جمله اسپاسم ماهیچه، هرگونه شکستگی یا بیماری های زمینه ای. این درد اگر به عصب ها فشار وارد کند، ممکن است باعث بی حسی و ضعف هم بشود.

درد پایین کمر هر علتی که داشته باشد، باعث می شود که شب ها احساس راحتی نداشته باشید. حتی گاهی اوقات ممکن است از درد بیدار شوید، مخصوصاً اگر پوزیشن مناسبی هنگام خواب نداشته باشید. این کمبود خواب باعث شدیدتر شدن درد این ناحیه می شود. 

اگر خواب بی کیفیت داشته باشید، قطعاً احساس درد در شما افزایش پیدا می کند. کمبود خواب باعث می شود که فرایند ترمیم و بهبودی کندتر شود و روحیه تان به هم بریزد، حساسیت بدنتان نسبت به درد افزایش پیدا کرده و ترشح مواد شیمیایی در بدن و مغز آشفته می شوند و همگی درد را تشدید می کند. 

خواب و کمر درد

بهترین پوزیشن خواب برای درد پایین کمر 

پیدا کردن بهترین پوزیشن خواب برای درد پایین کمر به شما کمک می کند تا شب ها بهتر استراحت کنید و درد خود را کاهش دهید. البته انجام این کار نیاز به آزمون و خطا دارد. عموماً بهترین حالت این است که انحنای کمر را هنگام خواب حفظ کنید. هیچ پوزیشن دقیق و ثابتی برای درد پایین کمر وجود ندارد که بتوان آن را برای همه اعمال کرد اما تحقیقات نشان می دهد که بهترین حالت زمانی است که شما با آن احساس راحتی داشته باشید. در ادامه این بخش از نمناک با پنج استراتژی مربوط به حالت خواب با هدف جلوگیری و بهبود درد کمر آشنا خواهید شد. 

خوابیدن به پشت

هنگامی که به پشت یا کمر می خوابید، یک عدد بالش زیر زانو یا یک بالش کوچک زیر قسمت پایین کمر خود قرار دهید تا این فرورفتگی پر شود. انجام این کار باعث می شود که انحنای ستون فقرات شما به شکل طبیعی حفظ شود و فشار در قسمت پایین کمر کاهش پیدا کند.

خوابیدن به پهلو

هنگامی که به پهلو می خوابید، یک عدد بالش بین دو ساق پا قرار دهید، و زانو ها را خم نگه دارید تا فشار در قسمت پایین ستون فقرات کاهش پیدا کند.

خواب کمر درد

دمر خوابیدن 

هنگامی که روی شکم می خوابید، باید یک عدد بالش زیر قسمت پایین شکم تان قرار دهید تا ستون فقرات موازی تر باشد و فشار کاهش پیدا کند. اگر درد پایین کمر داشته باشید، دمر خوابیدن، بدترین پوزیشنی است که می توانید انتخاب کنید زیرا نیروی جاذبه زمین در حالت دمر به کمر شما فشار بیشتری وارد می کند و ستون فقرات هم حالت استانداردی نخواهد داشت. 

خوابیدن روی یک تشک مناسب هم اهمیت بسیار زیادی دارد که البته  راحتی آن بستگی به ترجیح شخصی شما دارد اما باید به طور منظم تشک را تعویض کنید زیرا بعد از مدتی خاصیت اولیه خود را از دست می دهد. پس نباید منتظر باشید تا علائم کمر درد بدتر شود و قبل از چنین اتفاقی؛ سریعا تشک را عوض کنید. 

رعایت بهداشت خواب

بهداشت مناسب خواب نقش مهمی در بهبود کمر درد دارد. منظور از بهداشت خواب این است که محیط اتاق را کمی خنک و کاملاً تاریک نگه دارید تا کیفیت خوابتان افزایش پیدا کند.

بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر هیچ کافئینی مصرف نکنید و حتما مصرف الکل را کنار بگذارید، زیرا در خوابتان اختلال ایجاد می کند. سعی کنید وارد فعالیت های پر استرس قبل از خواب نشوید. به عنوان مثال پرداخت بدهی ها یا خواندن اخبار منفی قبل از خواب هرگز توصیه نمی شود و به جای آن به دنبال یک روتین آرامش بخش برای قبل از خواب خود باشید.

خواب درد کمر

تشخیص به موقع و درمان آپنه خواب یا دیگر اختلالات زمینه ای

آپنه خواب نیز باعث می شود که تنفس شما هنگام خواب دچار مشکل باشد که گاهی اوقات باعث درد پایین کمر نیز خواهد شد و جزء عوامل خطر هم محسوب می شود. بعضی از دارو هایی که درد پایین کمر را بهبود می بخشند، ممکن است باعث کاهش سرعت تنفس شوند که علائم کم خوابی را ایجاد می کند. پس در صورت داشتن چنین علائمی حتماً به پزشک اطلاع رسانی کنید. 

از طرفی خوابیدن به پشت یا به کمر بهترین حالت برای بهبود کمردرد است اما ممکن است اپنه خواب را بدتر کند. نیروی جاذبه باعث می شود که زبان، فک و قسمت نرم سقف دهان به سمت گلو متمایل شوند و پایین بیفتند و در نتیجه راه تنفس باریک می شود و مشکلات تنفسی ایجاد می گردد پس باید علاوه بر پوزیشن مناسب برای خواب، مراقبت تنفس تان هم باشید. 

کلام آخر 

پیدا کردن بهترین پوزیشن برای درد پایین کمر، به شما کمک می کند تا خواب شبانه بهتری داشته باشید و اثرات کمردرد در شما بهبود پیدا کند. می توانید پوزیشن ها و بالشت های مختلف را در قسمت های متفاوت امتحان کنید و ببینید که کدام برای شما بهترین است و همچنین با پزشک تان صحبت کنید تا علت کمر درد را دقیق تر متوجه شوید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0