تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

مسواک زدنی که از نزدن بدتر است!

مسواک زدنی که از نزدن بدتر است!

استفاده از مسواک برای سلامت دندان ها، از موثرترین راهکارها می باشد اما گاهی اوقات با مسواک زدن اشتباه می توانید به دندان های خود آسیب بزنید چرا که…

مسواک زدنی که از نزدن بدتر است!

این علائم یعنی بد و خشن مسواک می زنی

بعضی از افراد تصور می کنند که برای از بین بردن پلاک های دندانی باید خیلی سفت و محکم مسواک بزنند اما این پلاک ها بسیار نرم هستند و به راحتی حتی با یک دستمال نرم هم از بین می روند اما خب دستمال نمی تواند لابلای دندان حرکت کند بنابراین باید از مسواک استفاده کرد. 

 شما باید سعی کنید با مسواک همه قسمت های مورد نظر را تمیز کنید. حال برای این که متوجه شوید محکم و خشن مسواک می زنید یا خیر، علائم عنوان شده در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک را در خودتان بررسی کنید. 

عقب رفتن لثه ها 

همه دندان ها با لثه پوشش داده می شوند. اگر خیلی سفت و سخت مسواک بزنید، به آن ها آسیب وارد شده و باعث می شود که لثه ها به عقب برود و ریشه دندان در معرض خطر قرار بگیرد که در چنین شرایطی احتمالاً نیاز به پر کردن دندان پیدا خواهید کرد. 

هان و لثه

حساس شدن دندان ها 

ممکن است دندان ها هنگام مسواک زدن حساس شوند. علت آن هم این است که لثه از ریشه ها محافظت کافی ندارد و عصب آن ها سفت می شود و در نتیجه نوشیدنی های داغ یا سرد و یا غذاهای سفت اذیت تان می کند. پس حتما باید به پزشک مراجعه کنید. شاید دندان هایتان بیش از حد حساس شده است. 

خراب شدن موهای روی مسواک 

زمانی که مسواک شما زود به زود خراب شود، احتمالاً با آن خشن رفتار می کنید و دندانه های مسواک را خیلی محکم روی دندان تان می کشید. اگر بعد از چند هفته دندانه های مسواک پراکنده شد، یعنی  بیش از حد به آن فشار وارد می کنید  زیرا مسواک ها بعد از سه ماه باید تعویض شود و چند هفته زمان خیلی کمی برای تعویض آن ها است. 

موهای روی مسواک

شفاف نبودن دندان در نزدیکی لثه 

دندان در نزدیکی لثه به دلیل این که پوشش مناسبی ندارد، شروع به عقب رفتن می کند و در نزدیکی لثه زرد یا تیره تر می شود. کرم ها و باکتری ها در این ناحیه بیشتر هستند و مسواک زدن شدید می تواند به آن ها اسیب وارد کند.

راه حل ها

اگر میخواهید دچار چنین مشکلی نشوید و یا از پیشروی آن جلوگیری کنید به نکات ارائه شده توجه کنید.

استفاده از مسواک با دندانه های نرم

سرعت مسواک زدن خیلی مهم نیست اما کیفیت مسواکی که استفاده می کنید اهمیت زیادی دارد. استفاده از مسواک با دندانه های نرم اولین مرحله است، پس باید هم روش و هم مسواک خود را اصلاح کنید. همچنین باید مسواک را در زاویه ۴۵ درجه نگه دارید و آرام آن را عقب و جلو کنید و اگر راست دست هستید، آن را با دست چپ بگیرید و بالعکس تا نتوانید فشار زیادی را به دندان تان وارد کنید.  

مسواک

استفاده از مسواک برقی 

یکی از ویژگی های خوب این مسواک ها  این است که اگر فشار زیادی را به دندان وارد کنید، چراغ می زند. چراغ سبز به قرمز  تبدیل می شود و صدای آن نیز متفاوت خواهد شد و شبیه به آلارم می گردد. پس باید حواس تان را جمع کنید که چراغ سبز باقی بماند و میزان فشار کاملاً صحیح باشد. البته همه مسواک های برقی این سنسور را ندارند و باید روی جعبه را چک کنید.

نگه داشتن مسواک با سه انگشت

نگه داشتن مسواک مانند خودکار به شما کمک می کند که فشار صحیح را به دندان های تان وارد کنید  زیرا به راحتی می توانید نیرویی که از دست به دندان وارد می کنید را کنترل کنید. پس سعی کنید که مسواک را با مچ حرکت دهید. با انجام این کار نیروی کمتری به مسواک وارد می شود و دندانه ها راحت بین دندان جابجا شده و پلاک ها و باکتری ها را تمیز می کند. 

مسواک زدن

استفاده از خمیر دندان غیر ساینده

خمیردندان باید به اندازه کافی سایندگی داشته باشد تا بتواند آن طور که باید، دندان های ما را تمیز کند. خمیردندان هایی که سایندگی بالایی دارند، بیش از حد نیاز دندان های ما را تمیز می کنند و سطح رویی دندان را از بین می برند. حال برای این که بفهمید این خمیر دندان ساینده است یا خیر، از این راه حل استفاده کنید: 

  • یک تکه فویل بردارید. مقدار کمی خمیر دندان را به آن بزنید و سپس آن را با مقدار کافی آب بشویید و ببینید که آیا خراش های آن روی فویل باقی می ماند یا خیر. تعداد خراش ها میزان سایندگی خمیر دندان را نشان می دهد.
منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0