تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
3

نوشیدنی های رژیمی و افزایش خطر چاقی و دیابت

نوشیدنی های رژیمی و افزایش خطر چاقی و دیابت

تحقیقات نشان داده افراد بالغی که روزانه حداقل یک مرتبه از نوشیدنی های رژیمی استفاده می کنند، در مقایسه با کسانی که از این نوشیدنی ها استفاده نمی کنند بیشتر و بیشتر در معرض چاقی و دیابت قرار میگیرند.

نوشیدنی های رژیمی و افزایش خطر چاقی و دیابت

خطر مصرف نوشیدنی های رژیمی حاوی فروکتوز

بسیاری از ما به جای استفاده از نوشیدنی های شیرین شده با قند، از نوشیدنی هایی استفاده می کنیم که با قندهای مصنوعی شیرین شده اند و فکر می کنیم این کار به سلامتمان کمک می کند. اما تحقیقات جدید نشان می دهد اینطور نیست.

این روزها که همه به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند بساط نوشیدنی های رژیمی و غذاهای کم کالری حسابی داغ داغ شده است. سؤال اصلی اینجاست که آیا چنین خوراکی هایی واقعاً به کم شدن وزن کمک می کنند؟
ممکن است قدری غیرمنتظره به نظر برسد؛ اما واقعیت این است که خوراکی های رژیمی بیشتر از اینکه موجب کاهش وزن بشوند منجر به افزایش می شوند. بر اساس یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، رژیم های مدرن نوعی سردرگمی در بدن به وجود می آورند؛ موضوعی که در نهایت احتمال ابتلا به چاقی و دیابت را افزایش می دهد.

نوشیدنی های رژیمی

خطر مصرف نوشیدنی های رژیمی

دلیل بروز چنین اتفاقی این است که در غذاهای کم کالری و نوشیدنی های بدون قند هیچ ماده طبیعی وجود ندارد. به عبارت دیگر، بدن شما نوشیدنی را دریافت می کند که به اندازه نوشیدنی های معمولی شیرین است؛ طعمی که باعث می شود در سازوکار بدن تغییری به وجود نیاید. این در حالی است که عموم مردم تصور می کنند، نوشیدنی های و خوراکی های رژیمی عملکرد سیستم سوخت و ساز بدن را تحت تأثیر قرار می دهند.

ادعای تولیدکنندگان محصولات رژیمی از جمله نوشیدنی ها این است که قند خوراکی ها را کاهش و کالری آنها را افزایش داده اند که موجب سیر شدن سریع می شود؛ اما واقعیت این است که چنین خوراکی هایی مغز باعث سردرگمی مغز می شوند و هیچ نقشی در دست کشیدن از غذا ایفا نمی کنند.
این اتفاق در مورد دیگر خوراکی هایی که به عنوان رژیمی به فروش می رسند ولی به اندازه نمونه های معمولی شیرین هستند نیز اتفاق می افتد. بارزترین نمونه چنین محصولانی ماست ها و شیرهای کم چرب ولی با شیرینی بالا هستند. بنابراین، اگر قصد لاغری دارید، گول تبلیغات و ادعای شرکت های تولیدکننده موادغذایی رژیمی را نخورید، چراکه تنها خودتان را بیشتر و بیشتر در معرض چاقی و دیابت قرار داده اید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0