تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

پیدا کردن مرکز مشاوره خوب

پیدا کردن مرکز مشاوره خوب

در این مقاله با خدمات مرکز مشاوره سرای مشاور آشنا می شویم تا اگر به دنبال یک مرکز مشاوره خوب هستید، در صورت تمایل این مجموعه را نیز در نظر بگیرید.

پیدا کردن مرکز مشاوره خوب

 چگونه یک مرکز مشاوره خوب پیدا کنیم؟

امروزه با توجه به پیچیدگی های زندگی و استرس هایی که هر روزه با آن ها مواجه می شویم، همه افراد کم و بیش لزوم ارتباط با یک مشاور و روانشناس مجرب را در زندگی خود احساس می کنند. اما گاهی به دلیل مشغله ها و کمبود وقت فرصت این را ندارند که برای پیدا کردن یک مشاور خوب که به محل زندگی یا کار آن ها نزدیک باشد، وقت بگذارند. هزینه جلسه مشاوره هم معمولا کم نیست که افراد بتوانند به مراکز مختلف مراجعه کنند.

نکته مثبتی که در این زمینه به چشم می خورد این است که دیگر افراد تصور نمی کنند که هر کس به مشاوره مراجعه می کند مشکلات روانی شدیدی دارد، بلکه جامعه به این دید رسیده است که مشاوره برای همه افراد می تواند مفید باشد. مشاوره سبب افزایش آگاهی نسبت به خود و زندگی می شود تا در نتیجه آن از بروز مشکلات فردی، خانوادگی و حتی آسیب های اجتماعی پیشگیری شود.

در این مقاله با خدمات مرکز مشاوره سرای مشاور آشنا می شویم تا اگر به دنبال یک مرکز مشاوره خوب هستید، در صورت تمایل این مجموعه را نیز در نظر بگیرید.

پیدا کردن مرکز مشاوره خوب

خدمات مرکز مشاوره سرای مشاور

مرکز سرای مشاور با بهره گیری از کادری مجرب و کاردان در زمینه های مختلف آماده ارائه خدمات مشاوره به صورت حضوری و تلفنی می باشد. این خدمات شامل:

مشاوره فردی

در جلسات مشاوره فردی مشکلاتی نظیر افسردگی، وسواس، اضطراب، بی خوابی، وابستگی، اعتیاد و اختلالات شخصیتی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب برای درمان ارائه می شود. گاهی اوقات ما به دلیل بینش های اشتباه، شرایط زندگی و ارتباط با سایر افراد برایمان سخت و غیر قابل تحمل می شود، اما غالبا این احساسات به دلیل وجود مشکلاتی در خودمان است و در این شرایط بهتر است که خودمان را بهتر ببینیم و بشناسیم تا به آرامش بیشتری برسیم. جلسات مشاوره برای اصلاح بینش های غلط و افزایش خودآگاهی بسیار کمک کننده است.

پیدا کردن مرکز مشاوره خوب

مشاوره خانواده

گاهی اوقات مشکلات فردی به دلیل مشکلات خانوادگی و الگوهای غلط در خانواده ایجاد می شود که برای برطرف کردن آن نیاز است با تمامی افراد خانواده صحبت شود. مشاور خانواده به شناسایی مشکلات فردی و الگوهای اشتباه در روابط میان اعضا می پردازد و با ارائه راهکارهای مناسب سبب ایجاد روابط صحیح و تقویت پیوند عاطفی میان اعضای خانواده می شود. مشکلاتی که در جلسات مشاوره خانواده بررسی می شود شامل مشکلات جنسی، مشکلات اخلاقی و رفتاری همسر، اختلاف با خانواده همسر، رابطه بد والدین با فرزندان، چالش های تربیت فرزندان و … می باشد.

مشاوره ازدواج

یکی از فاکتورهای بسیار مهم قبل از ازدواج این است که طرفین به شناخت درستی از یکدیگر رسیده باشند و با آگاهی کافی برای این امر مهم اقدام کنند. ازدواج هایی که به صورت هیجانی و بدون شناخت کافی انجام می شود می تواند با شکست مواجه شود. ممکن است تصور کنید که مدت زمان زیادی است که طرف مقابل خود را می شناسید و دیگر نیازی به مشاور ازدواج ندارید. اما بسیار افرادی بوده اند که پس از سال ها آشنایی ازدواج کرده و بعد از گذشت چند ماه از زندگی مشترک تصمیم به جدایی گرفته اند. دلیل این موضوع این است که ازدواج با رابطه دوستی بسیار متفاوت است و در زندگی مشترک مسائلی پیش می آید که در دوستی نیازی به فکر کردن در مورد آن ها نبوده است. مشاور ازدواج به بررسی تیپ های شخصیتی، اختلالات و مشکلات شناختی و رفتاری طرفین می پردازد و موقعیت آن ها را از نظر فرهنگی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار می دهد. در نتیجه مشاوره ازدواج به شما کمک می کند که به شناخت بهتری از خود و طرف مقابلتان برسید تا با آگاهی بیشتری برای ازدواج تصمیم بگیرید و در آینده کم تر دچار پشیمانی شوید.

پیدا کردن مرکز مشاوره خوب

مشاوره کودک

کودکی دوره ای است که در آن شخصیت فرد شکل گرفته و باورهایی در ناخودآگاه او نقش می بندد که در بزرگسالی به سختی می تواند به آن ها دسترسی پیدا کرده و آن ها را اصلاح و برطرف نماید. بسیاری از رفتارهای ساده والدین یا سایر اعضای خانواده می تواند سبب ایجاد اختلالات شخصیتی و باورهای اشتباه در کودک شود که به سختی قابل درمان است. بنابراین لازم است والدین زمانی که بچه دار می شوند تحت آموزش های لازم قرار بگیرند تا از آسیب دیدن ناخودآگاه کودک خود پیشگیری نمایند. علاوه بر آن در تربیت کودکان معمولا چالش هایی ایجاد می شود یا فرزند دچار مشکلاتی می شود که والدین ممکن است ندانند چگونه باید به آن ها پاسخ دهند. استفاده از خدمات مشاوره کودک در این شرایط بسیار کمک کننده است. در جلسه مشاوره کودک مواردی نظیر بیش فعالی، عدم تمرکز، پرخاشگری، لجبازی، خجالتی بودن، سوالات جنسی کودکان و سایر موارد مرتبط مورد بررسی قرار می گیرد. 

آیا مشاوره تلفنی می تواند مفید باشد؟

در حال حاضر به دلیل سوء استفاده افراد سودجو تبلیغات منفی در خصوص مشاوره تلفنی انجام شده است. اما باید گفت ارائه خدمات مشاوره تلفنی در کنار مشاوره حضوری توسط یک مرکز مشاوره معتبر می توان بسیار مفید باشد. همان طور که گفته شد افراد بسیاری به دلیل کمبود وقت نمی توانند یک مشاور خوب پیدا کنند. اگر بخواهید به صورت حضوری یک مشاور خوب پیدا کنید لازم است که از قبل برای یک ساعت مشاوره وقت بگیرید که معمولا جلسات اول تنها به معرفی می گذرد. اما با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی شما می توانید با مشاورین مختلف به صورت تلفنی صحبت کنید و هر زمان که احساس کردید نمی توانید با مشاور مربوطه ارتباط لازم را برقرار کنید، مکالمه خود را پایان دهید. به این ترتیب می توانید بعد از پیدا کردن یک مشاور خوب، جلسات بعدی خود را به صورت حضوری نیز ادامه دهید. علاوه بر آن معمولا افراد زمانی که به مشکل بر می خورند برای ارتباط با مشاور اقدام می کنند و تمایل دارند که هر چه سریع تر مشاوره آن ها انجام شود. در این شرایط اگر بخواهید تنها به مشاوره حضوری اکتفا کنید، لازم است که وقت بگیرید و منتظر بمانید. با توجه به موارد ذکر شده مشاوره تلفنی به عنوان یک روش مکمل می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور

در مجموعه سرای مشاور، خدمات مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور نیز ارائه می شود. افرادی که در خارج از ایران زندگی می کنند معمولا ترجیح می دهند به دلیل زبان و فرهنگ مشترک با مشاوران ایرانی ارتباط داشته باشند زیرا نکته ای که در مشاوره و درمان اهمیت دارد این است که درمان جو و مشاور بتوانند ارتباط موثری با یکدیگر برقرار کنند. در مرکز سرای مشاور مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور از از طریق واتس اپ قابل انجام است.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0