تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

چطور مهربان باشیم و محبوب همه ؟

چطور مهربان باشیم و محبوب همه ؟

چگونه به یک انسان مهربان واقعی تبدیل شویم و میان همه افراد محبوب باشیم؟ راهکارهای بسیار کاربردی برای تبدیل شدن به یک فرد مهربان و محبوب وجود دارد.

چطور مهربان باشیم و محبوب همه ؟

چگونه مهربان باشیم؟

مهربان بودن یک ویژگی بسیار مهم است که خیلی از افراد باید آن را در زندگی درون خود ایجاد کنند. مهربان بودن به معنای این است که با افراد دیگر ارتباط بهتری برقرار کنید، صبر بیشتری داشته باشید، ویژگی های مثبت را در خودتان ایجاد کنید تا هم به خودتان و هم به دیگران یک حال خوب هدیه کنید. مهربان بودن یک بازی برد برد است و در نتیجه می توانید احساس شادی بیشتری داشته باشید. در این قسمت از نمناک راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که با در پیش گرفتن آن ها می توانید مهربان تر باشید.

۱٫ بدون چشم داشت به دیگران محبت کنید :

مهربانی به معنای توجه داشتن به افراد دیگر بدون چشم داشت است. یعنی همیشه برای آن ها بهترین ها را بخواهید. نیازها و خواسته های آن ها را تشخیص دهید و سعی کنید به آن ها کمک کنید تا به ترس هایشان غلبه کنند. بدون این که توقع داشته باشید آن ها هم همین کار را برای شما انجام دهند.

انسان مهربان

۲٫ با خودتان مهربان باشید :

بسیاری از افراد، مهربان بودن با خودشان را فراموش می کنند. بیش از حد روی دیگران تمرکز می کنند اما تا زمانی که نتوانید به خودتان توجه کنید و با خودتان مهربان باشید، قطعا نمی توانید پیش دیگران هم این ویژگی را اجرا کنید. پس حتماً به خودتان هم توجه کافی داشته باشید.

۳٫ مهربانی را از افراد دیگر یاد بگیرید :

زمانی که فرد مهربانی را در جامعه خود می بینید، حتما رفتار های او را به خاطر بسپارید. سعی کنید زمان بیشتری را با او سپری کنید تا کم کم رفتار او در ذهن شما نهادینه شود. نوع نگاه او به زندگی را تقلید کنید و سعی کنید خودتان هم همان شیوه را به کار ببندید.

۴٫ مهربانی را برای سلامت خودتان انجام دهید :

ثابت شده است که مهربانی و شادی تاثیر زیادی روی سلامت انسان دارد. پس به فکر سلامت خودتان باشید و تفکرات مثبت و حالت احساسی مثبت را در خودتان ایجاد کنید که یکی از آن ها مهربانی است و روی سلامت کلی خود اثر گذار باشید.

راه مهربان شدن

۵٫ تمرکز روی مهربانی را به یک عادت تبدیل کنید :

شما می دانید که چگونه مهربان باشید اما نمی توانید در هر شرایطی آن را به کار ببندید. پس سعی کنید ویژگی مهربانی را به یک عادت در خودتان تبدیل کنید. روی آن تمرکز کنید که روزانه مهربان باشید. خواهید دید که بعد از مدتی این رفتار به یک عادت در شما تبدیل می شود.

۶٫ بدون استثنا با انسان های اطرافتان مهربان باشید :

فرقی ندارد که قرار است با چه کسانی رفتار کنید. با هر انسانی در هر سن و جنسیتی و هر نژادی مهربان باشید و اصلا برای کسی استثنا قائل شوید.

۷٫ قضاوت را کنار بگذارید :

اگر می خواهید واقعا مهربان باشید، باید عادت قضاوت کردن را کنار بگذارید زیرا با مهربانی تناقض دارد. یاد بگیرید بیشتر از خودتان انتقاد کنید و به کار و ایده ی انسان های دیگر احترام بگذارید و هیچ گاه آن ها را مورد قضاوت قرار ندهید.

چگونگی محبوبیت

۸٫ انتظار کامل بودن نداشته باشید :

اگر ایده آل گرا و رقابتی هستید، بهتر است این ویژگی را در خودتان حذف کنید و انتظار نداشته باشید که انسان های اطرافتان انسان های عالی و کاملی باشند. توقع بیش از حد خود را از انسان های دیگر بکاهید، خودخواهی را فراموش کنید تا مهربانی بتواند در شما شکوفا شود.

۹٫ به جای پیام دادن تماس بگیرید :

به جای آنکه به دوستان خود پیام بدهید سعی کنید با آنها تماس بگیرید. هر زمان که خواستید گوشی موبایل را بردارید و به دوست تان پیام بدهید، به خودتان یادآوری کنید که بهتر است با او تماس بگیرید. تماس گرفتن با دوستان راه و روش بهتری برای نشان دادن مهربانی می باشد تا این که به او پیام بدهید.

۱۰٫ شنونده خوبی باشید :

زمانی که با انسان های دیگر ارتباط برقرار می کنید، حتماً باید به حرف های آن ها خوب گوش دهید. چنانچه در نمناک می خوانید باید یاد بگیرید که با آن ها ارتباط چشمی در طول مکالمه داشته باشید. از عوامل حواس پرتی جلوگیری کنید. همین امر نشان دهنده این است که شما به حرف های آن ها گوش می دهید که یکی از نشانه های مهربانی و بزرگواری است.

how be kind

۱۱٫ تمرین کنید تا حد ممکن شکایت و سرزنش نکنید :

همین راهکارهای تمرینی به شدت در شما موثر خواهد بود. بعضی از آن ها هم بسیار راحت است. یاد بگیرید به مدت یک هفته از هیچ چیز شکایت نکنید و هیچ کس را سرزنش نکنید؛ دقیقاً برای خودتان یک برنامه و پلن مهربانی بچینید. سعی نکنید که اتفاقات منفی را در بین دیگران پراکنده کنید. به جای آن همیشه روی جنبه مثبت شرایط فقط به مدت یک هفته تمرکز کنید. بعد از این که متوجه نتایج مثبت این اتفاق شدید، دوست دارید که برای همیشه آن را ادامه دهید.

۱۲٫ محبت خود را ابراز کنید :

به اطرافیان تان نشان دهید که واقعاً آن ها را دوست دارید. بوسه، در آغوش گرفتن و دست کشیدن روی شانه، همه این ها می تواند نشان دهنده ابراز محبت شما باشد و در نتیجه شما را به فرد مهربان تری تبدیل می کند.

۱۳٫ شراکت داشته باشید :

افرادی که واقعاً مهربان هستند، دوست دارند خیلی از چیزها و دارایی هایشان را با انسان های دیگر به اشتراک بگذارند. به طور مثال شما می توانید غذای خوشمزه امروز را با همکارتان میل کنید. می توانید لباس مورد علاقه خودتان را برای دوست تان بخرید، یا حتی به یک مکان دیدنی همراه با خواهر یا برادرتان بروید، کتابی که زندگی شما را تغییر داده است را به دوست تان معرفی کنید و سعی کنید حال خوب را در خودتان و در دیگران ایجاد کنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0