تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

چند باید علمی برای حمام رفتن

چند باید علمی برای حمام رفتن

دوش گرفتن بهترین راه حل برای از بین بردن خستگی بدن است، ولی برای استحمام کردن هم نیازمند رعایت یک سری نکات هستید تا از آسیب رساندن به پوستتان جلوگیری کنید.

چند باید علمی برای حمام رفتن

توصیه های علم برای تنظیم دفعات استحمام

بعضی از روزها احساس می کنید که حتما نیاز به دوش گرفتن دارید تا همه استرس تان از بین برود اما در بعضی از روزها حتی یک دقیقه هم دوست ندارید زمان بگذارید و حمام کنید. این که شما هر روز دوش گرفتن را نادیده بگیرید، گاهی اوقات برای پوست تان خوب و گاهی اوقات بد است.

شستن بیش از حد پوست، باعث خشکی آن می شود. پس باید سعی کنید که عادات مثبت را برای روتین حمام کردن خودتان در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید که در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک به شما توضیح خواهیم داد که چند وقت یکبار دوش بگیرید.

اگر بخواهید از لحاظ نکات عنوان شده علمی، دفعات استحمام هفتگی خود را تنظیم کنید باید به چند مورد که در ادامه خواهید خواند، توجه کنید.

نوع پوست خود را بشناسید

اگر پوست چربی دارید، احتمالاً دوست دارید تند تند حمام کنید تا پوست تان مات شود اما معمولاً نتیجه نمی گیرید. مواد شیمیایی مضر داخل صابون پوست را به شدت خشک و زبر می کند و باعث می شود که غده های چربی به دلیل خشکی پوست تلاش بیشتری داشته باشند و چربی بیشتری تولید کنند و در نتیجه پوست شما چرب تر می شود.

اگر پوست حساس و خشک دارید، و از مشکلات پوستی مثل پسوریازیس رنج می برید، ممکن است دوش گرفتن التهابات را تحریک کند و باعث خارش شود. بعضی از متخصصان پوست پیشنهاد می کنند که دو یا سه بار در هفته دوش بگیرید تا از این وضعیت جلوگیری شود.

خشکی پوست

به موهای خود نگاهی بیندازید

اینکه صبح ها چشم باز می کنید و سریعاً به حمام می روید، ممکن است به شما احساس تمیزی بدهد اما اینکه هر روز به موهای خود شامپو بزنید شاید ظاهر موهای تان را به هم بریزد. اگر موهای فر دارید، شستن موها به اندازه یک بار در هفته کافی است. زیرا باید سعی کنید که رطوبت را داخل موها حفظ کنید اما اگر موهایتان چرب است، هفته ای سه بار استحمام نیاز خواهید داشت.

به برنامه ورزشی خود دقت کنید

اگر زیاد باشگاه می روید، احتمالا دوست دارید تند تند حمام کنید، البته که باید بیشتر دوش بگیرید. دوش گرفتن دقیقا بعد از باشگاه باعث می شود که ماهیچه های شما زودتر ریکاوری شود، از اکنه روی بدن جلوگیری شود و قدرت سیستم ایمنی بدنتان افزایش پیدا کند.

عادات دوش گرفتن خود را با فصل تنظیم کنید

هنگامی که در هوای داغ و گرم هستید، کاملاً طبیعی است که احساس می کنید خیلی زیاد عرق کرده اید و شاید دو بار در روز هم به دوش گرفتن نیاز پیدا کنید اما در هوای خنک تر کمتر عرق می کنید و در نتیجه کمتر نیاز به دوش گرفتن خواهید داشت. پوست در ماه های زمستان خشک و حساس می شود و دوش گرفتن در طول روز ممکن است خشکی آن را افزایش دهد.

دوش گرفتن

چند نکته مهم

جدا از اینکه چقدر دوش می گیرید، نوع دوش گرفتن شما هم برای پوست و سلامت کلی تان موثر است:

  1. دما را کاهش دهید. این که آب را بیش از حد داغ کنید، برای پوست تان مضر است و چربی مورد نیاز آن را از بین می برد و دچار حساسیت می کند.
  2. به دنبال پاک کننده های بدون رایحه باشید. رایحه های موجود در صابون شاید حس خوبی را ایجاد کند اما برای پوست آسیب رسان است.
  3. مدت زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید. متخصصان پوست پیشنهاد می کنند که حداکثر ۱۰ دقیقه دوش بگیرید و این زمان را بیشتر نکنید.
  4. صابون را فراموش کنید. مجبور نیستید هر روز به صورت و بدن خود صابون بزنید. می توانید فقط برای قسمت های حساس مثل زیر بغل و اندام خصوصی خود از صابون استفاده کنید.
منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0