تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

کاربرد جالب نمک اپسوم، بجز زیبایی

کاربرد جالب نمک اپسوم، بجز زیبایی

نمک اپسوم علاوه بر فواید غذایی که به همراه دارد، از کاربردهای فوق العاده ای در خانه نیز برخوردار است که با استفاده درست می توان از این کاربردها بهره مند شد.

کاربرد جالب نمک اپسوم، بجز زیبایی

کاربردهای جذاب و مفید نمک اپسوم در خانه

نمک اپسوم یکی از بهترین نمک ها محسوب می شود که با استفاده از آن می توانید علاوه بر طعم دهی به مواد غذایی، درد ها و مشکلات جسمانی را هم از بین ببرید. به همین دلیل قصد داریم در این قسمت از نمناک کاربرد های نمک اپسوم را به شما معرفی کنیم.

کمک به امور باغبانی

شاید برای تان عجیب باشد اما نمک اپسوم می تواند در باغبانی هم به شما کمک کند. منیزیم موجود در این نمک خاک را غنی می کند و باعث می شود که دانه ها رشد قوی تری داشته باشند و مواد مغذی را به آن ها می رساند.

یک یا دو قاشق غذاخوری نمک اپسوم را برای هر دانه داخل خاک بریزید؛ به این صورت که آن را با آب حل کنید و به عنوان آب به گیاه بدهید.

نمک در باغبانی

نرم کننده یا شل کننده طبیعی

نمک اپسوم به عنوان شل کننده برای از بین بردن یبوست استفاده می شود. البته اگر دل درد شدید، حالت تهوع و استفراغ و تغییر ناگهانی در دفع مدفوع پیدا کردید که بیشتر از دو هفته طول کشیده، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

در غیر این صورت می توانید یک دوز نمک اپسوم را داخل ۲۵۰ میلی لیتر آب گرم حل کنید. مقدار کمی آب لیمو داخل آن بریزید تا طعم بهتری پیدا کند و بعد بنوشید.

لایه بردار پوست

مواد معدنی موجود در نمک اپسوم بسیار عالی است و ضخامت پوست را که از چربی ها و آلودگی ها پر شده اند، بهبود می بخشد. منیزیم سولفات اثر لایه برداری روی پوست هم دارد. می توانید نمک اپسوم را با روغن نارگیل ترکیب کرده و یک اسکراب طبیعی برای پوست تان بسازید.

لایه برداری پوست

تمیز کردن کف زمین

نمک اپسوم می تواند کثیف ترین قسمت های کف خانه شما را تمیز کند. کافی است یک فنجان از این نمک را با نصف فنجان نوشابه و یک چهارم فنجان مایع ظرفشویی ترکیب کنید و سپس تی را داخل این ترکیب کرده و روی زمین بکشید و در عرض چند دقیقه همه جا را برق بیندازید.

درمان پای ورزشکاران

متخصصان پیشنهاد می کنند که در حمام پای خود را داخل نمک اپسوم بگذارید تا درد و خارش در این ناحیه بهبود پیدا کند و مواد معدنی را به آن برساند. همچنین کرم های ضد قارچ معمولاً در بهبود مشکل پای ورزشکاران موثر هستند. نمک دریا هم همین خاصیت ها را به شما می رساند.

کاربرد نمک اپسوم

از بین بردن خارش پوست

التهاب که یک مکانیسم طبیعی است، بدن را دچار خارش می کند و با این کار قصد دارد با مواد خارجی مبارزه کند و قرمزی، سوزش و داغی و ورم در این ناحیه ایجاد می شود که قرار دادن کمپرس سرد ترکیب شده با ۲ قاشق غذاخوری نمک اپسوم و یک فنجان آب سرد به شما کمک می کند تا این خارش را که حاصل از نیش حشره، اگزما یا دیگر وضعیت های پوستی است؛ بهبود ببخشید.

از بین برنده نفخ شکم

بسیاری از سلبریتی ها اظهار داشتند که استفاده از نمک اپسوم در حمام قبل از یک مراسم بزرگ به آن ها کمک می کند تا کاملاً حاضر و آماده باشند. به این صورت که هرگونه التهاب و نفخ را از بین می برد. هنگامی که حمام نمک اپسوم بگیرید، ورم در بدن شما کاهش پیدا می کند و به راحتی لابلای منافذ پوست تان جذب می شود و منبع التهاب را از بین می برد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که دو فنجان نمک اپسوم را داخل وان ریخته و با آن حمام کنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117017

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0