تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
2

کاهش وزن با کمتر نشستن در سرکارتان

کاهش وزن با کمتر نشستن در سرکارتان

افردای که می خواهند وزن خود را کنترل کنند و کاهش وزن داشته باشند روزی ۶۰ دقیقه کمتر بنشینند.

کاهش وزن با کمتر نشستن در سرکارتان

برای کاهش وزن روزی ۵۸ دقیقه کمتر بنشینید

 معمولا به افرادی که می خواهند وزن کم کنند گفته می شود که بیشتر ورزش کنید، اما کنترل وزن راه حل ساده تری نیز دارد، کمتر نشستن در محل کار می تواند در کاهش وزن افراد موثر باشد.

 کاهش فعالیت های نشسته

 کاهش فعالیت های نشسته برای کنترل وزن



محققان کالج سلامت عمومی کلرادو در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده اند که کمتر نشستن و انجام فعالیت هایی به سبکی قدم زدن در محل کار می تواند به حفظ تناسب اندام و کاهش وزن کمک کند.

در این پژوهش جدید، محققان اطلاعات مربوط به کاهش وزن ۳۰ داوطلب که که ۱۳٫۶ کیلوگرم وزن کرده بودند و برای یک سال این کاهش وزن را حفظ کرده بودند، ۳۳ نفر که از وزنی متعادل برخوردار بودند و ۲۷ فرد مبتلا به اضافه وزن را مورد بررسی قرار دادند.

تمامی داوطلبانی که در این پژوهش حضور داشتند برای یک هفته ابزار ردیاب فعالیت های فیزیکی به همراه داشتند. این ابزار مستطیلی شکل که ActivPAL نام دارد روی پوست ران پا می چسبد و به خوبی می تواند تفاوت میان ایستادن و نشستن را تشخیص دهد.

نتایج بررسی داده ها نشان داد افرادی که توانسته بودند وزن کم کرده و کاهش وزن خود را حفظ کنند، نسبت به افرادی که وزنی معمولی داشتند و افراد دچار اضافه وزن از فعالیت بدنی بیشتری برخوردار بودند. این افراد روزانه بیش از ۱۲ هزار قدم بر می داشتند درحالی که میانگین قدم های روزانه داوطلبان متعادل ۹۰۰۰ و افراد دچار اضافه وزن ۷۰۰۰ قدم بود.

افرادی که کاهش وزن داشتند همچنین روزانه ۴۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشتند که این زمان در میان دو گروه دیگر به ترتیب به ۱۷ و ۹ دقیقه کاهش پیدا می کرد. مهم تر از همه این است که این افراد کمتر از دو گروه متعادل و چاق می نشستند. به گفته محققان افرادی که کاهش وزنی ثابت شده داشتند نسبت به دو گروه دیگر ۵۸ دقیقه کمتر می نشستند و در ازای آن به فعالیت هایی سبک مانند قدم زدن در فضای اداره مشغول می شدند.

درحال حاضر به افرادی که می خواهند وزن خود را کنترل کنند توصیه می شود که در هفته ۳۰۰ دقیقه، روزی ۶۰ دقیقه و پنج روز از هفته، فعالیت های با شدت متوسط انجام دهند. اما در این توصیه ها به افزایش میزان فعالیت های سبک یا کاهش فعالیت های نشسته اشاره ای نشده است.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0