تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

کیف کمری خوب چی بخرم ؟

کیف کمری خوب چی بخرم ؟

برای خرید کیف کمری که به دلیل سایز مناسب و همچنین کاربردهای فراوانش توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار میگیرد، باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

کیف کمری خوب چی بخرم ؟

آشنایی با انواع کیف کمری و فوت و فن خرید آن

هنگامی که فصل تابستان فرا می رسد، شما بیش از هر زمان دیگری به سفر رفته، پیاده روی کرده و به دل طبیعت می روید و در نتیجه به یک کیف کوچک نیاز دارید تا بتوانید داخل آن کلید ها، هندزفری، یک بطری آب، کیف پول و موبایلتان را قرار دهید. از طرفی کیف نباید دست و پای شما را بگیرد. معمولاً کیف کمری بهترین گزینه است اما برای این یک کیف کمری مناسب داشته باشیم، هنگام خرید باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟ در این قسمت از دنیای مد نمناک در این باره توضیح خواهیم داد.

انواع کیف کمری

متداولترین جنس هایی که برای تولید کیف کمری استفاده می شود، عبارتند از:

کیف کمری چرمی

چرم بیشترین جنسی است که در تولید کیف های کمری استفاده می شود و معمولاً در تولید کیف های کمری مسافرتی و کیف های کمری تحصیلی به کار می رود. کیف کمری چرمی بسیار مقاوم است و ضدآب است. از این نوع کیف می توان علاوه بر مسافرت، پیاده روی یا دوچرخه سواری استفاده نمود زیرا این کیف از خیس شدن وسایل در باران جلوگیری می کند.

کیف کمری چرم  

کیف کمری پارچه ای

یکی دیگر از کیف های کمری موجود در بازار کیف های کمری پارچه ای هستند که معمولاً کاربریشان برای لوازم سبکتر مثل کیف پول است. این کیف ها تنوع رنگی و و انعطاف بیشتری دارند و می توان وسایلی با اندازه های متفاوت داخل آن قرار داد.

کیف های پارچه ای با برچسب «سبز» بازاریابی می شوند و بیشتر برای خریدارانی هستند که دغدغه محیط زیست دارند. این کیف ها با بندهای پارچه ای یا گیره های پلاستیکی بسته می شوند.

کیف کمری برزنتی

کیف کمری برزنتی که مقاومت بالایی دارند را می توان برای حمل کتاب، جزوه یا مدارک، پیاده روی یا دوچرخه سواری استفاده نمود. کیف کمری برزنتی اگر قابلیت قفل شدن نداشته باشد، باید گیره ها و زیپ هایش کامل بسته شوند.

کیف کمری برزنتی

راهنمای خرید کیف کمری

هنگام خرید کیف کمری به نکات زیر دقت کنید:

سایز

هنگامی که برنامه ریزی می کنید تا یک کیف کمری مناسب بخرید، باید به طور واضح نیاز خود را مشخص کنید؛ مخصوصا به سایز کیفی که قرار است خریداری کنید دقت کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید هنگام دوندگی یا پیاده روی تند در طول روز، کیف همراه خود داشته باشید، بهتر است که کیف کمری در کوچکترین سایز ممکن خریداری کنید که فقط کلید، هندزفری و گوشی موبایل داخلش جا شود.

مقاوم در برابر آب

بهتر است کیفی انتخاب کنید که در برابر آب مقاوم باشد، زیرا قرار است آن را در طبیعت و در شرایط مختلف زیر باران استفاده کنید و حتی ممکن است عرق بدن هم به آن بخورد که در صورت ضد آب نبودن، به راحتی پوسیده می شود اما اگر ضد آب باشد، مدت زمان طولانی تری دوام خواهد آورد.

 نکات خرید کیف کمری

تقسیم بندی مناسب

کیف ها معمولاً فضای متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند. باید کیفی را انتخاب کنید که به قسمت های مختلفی تقسیم بندی شده باشند و هر قسمت را شما به یک چیز اختصاص دهید تا لوازم تان با یکدیگر گره نخورد. به عنوان مثال باید یک فضای جداگانه برای کلید و یک فضای جداگانه برای موبایل در نظر گرفت تا این دو جدا از هم قرار بگیرند و باعث آسیب به یکدیگر نباشند.

قیمت

در کنار سه عامل مهم قبلی که به شما توضیح دادیم، باید قیمت را هم در نظر بگیرید. بعضی از برند ها هستند که کیفیت یکسان را با برند های کمتر شناخته شده در اختیار شما قرار می دهند، در صورتی که امکانات کمتری دارند. پس قیمت یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید کیف کمری باید آن ها را مد نظر قرار دهید.

خرید کیف کمری

جنس کیف

جنس کیفی که استفاده می کنید، روی نوع استفاده شما اثر گذار است. بهتر است که از جنس کیف چرم استفاده کنید که در برابر آب مقاوم است و در پیاده روی های طولانی با عرق بدن شما آسیبی به آن وارد نمی شود. البته انواع پلاستیکی این کیف ها هم وجود دارند که مقاومتشان خوب است.

ویژگی های کاربردی دیگر

بعضی از ویژگی های کاربردی در کیف های کمری وجود دارند که کار با آن ها را راحت تر می کند. به عنوان مثال نوع کمربندی که برای این کار در نظر گرفته شده است، مناسب بودن آن برای کودک یا نوجوان، منفذی که در بعضی از آن ها برای قرار گرفتن هندزفری تعبیه کرده اند، جزء ویژگی های خاصی می باشند که می توانید در کیف خود بررسی کنید.

ویژگی های کیف کمری

رایج ترین کاربری های کیف های کمری

می توان در موقعیت های گوناگون زیر از کیف کمری استفاده نمود و این کیف ها که امروزه استفاده از آنها بسیار محبوب هم شده برای مواردی که در ادامه خواهید خواند، درنظر گرفته می شوند.

کیف کمری برای سفر

می توان از کیف های کمری برای سفر استفاده نمود و وسایل ضروری مانند مدارک سفر، پاسپورت، مدارک شناسایی و بسیاری مدارک دیگر را می توان در آن قرار داد. این لوازم که باید در دسترس باشند را می توان یک جا و نزدیک به هم در کیف کمری نگهداری نمود تا دست افراد برای نگه داشتن چمدان ها آزاد بماند.

کیف کمری برای ورزش

می توان از کیف های کمری برای ورزش استفاده نمود تا افراد بتوانند لوازم ضروری مانند گوشی و… را هنگام ورزش همراه داشته باشند. قابلیت کیف های کمری زمان ورزش این است که کمک می کند افراد دست هایشان برای حرکت آزاد باشد و وسایلشان بیرون نریزد. کیف کمری سبب می شود افراد بدون نیار به نگه داشتن چیزی، نشسته یا ایستاده ورزش کنند.

کاربرد کیف کمری 

کیف کمری برای موتور یا دوچرخه سواری

می توان از کیف های کمری برای موتور یا دوچرخه سواری استفاده نمود زیرا کیف های کمری به کمربند شلوار متصل می شوند و امنیت بالایی دارند. موتور یا دوچرخه سواران می توانند وسایل مورد نیاز مثل کلید، کیف پول یا بطری آب را در داخل این کیف ها قرار داده و به راحتی در دسترس داشته باشند.

شیوه های حمل کیف کمری

می توان بند کیف کمری را از کمر شلوار رد کرد تا مثل کمربند ایمن و مطمئن بسته شود. این نوع از کیف ها که ایمنی بسیار بالایی دارند و تا زمانی که گیره ها و قلاب های آن نشکند، نمی شود کیف را از بدن جدا کرد پس این کیف ها برای جاهای شلوغ مناسبند.

خانم ها، کیف های کمری را روی رانها می اندازند، در این حالت کیف معمولاً از کمر آویزان می ماند. این روش حمل برای افرادی مناسب است که صرفاً برای زیبایی کیف و ست کردن آن با لباس هایشان کیف را حمل می کنند. می توانید یک کیف کمری شل و افتاده را با لباس های خود ست کنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0