تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

بهترین پاور بانک چه ویژگی‎ هایی دارد؟

بهترین پاور بانک چه ویژگی‎ هایی دارد؟

پاور بانک‎ در واقع همانند شارژرها، تغذیه دهنده گوشی محسوب می شود اما خود این تغذیه دهنده نیز برای تامین انرژی و ذخیره آن نیاز به جریان برق دارد.

بهترین پاور بانک چه ویژگی‎ هایی دارد؟

ویژگی‎ های بهترین پاور بانک 

از آنجایی که پاور بانک یک لوازم جانبی پر کاربرد برای زمان‎ هایی که دسترسی به برق وجود ندارد می‎ باشد در این مقاله به بررسی خصوصیات آن و نحوه کارکرد آن پرداخته‎ ایم. 

بهترین پاور بانک چه ویژگی‎ هایی دارد؟

پاور بانک‎ در واقع همانند شارژرها، تغذیه دهنده گوشی محسوب می شود اما خود این تغذیه دهنده نیز برای تامین انرژی و ذخیره آن نیاز به جریان برق دارد. ساده تر عرض کنیم پاور بانک وسیله‎ ای است که بعد از شارژ شدن می تواند انرژی را ذخیره کند و در مواقع ضروری که دسترسی به جریان برق وجود ندارد گوشی را شارژ کند.

گاها تصور می شود که پاور بانک‎ ها تنها قادرند گوشی‎ های هوشمند را شارژ کنند در حالیکه این وسیله می تواند برای تمامی گجت‎ هایی که دارای توانایی شارژ شدن با usbاند مناسب باشد. در ساخت پاور بانک‎ ها از محفظه ‎، مدار کنترل انرژی، باتری استفاده می شود. باتری های به کار رفته در آن معمولا در دو نوع لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری هستند. 

ظرفیت پاور بانک چه اهمیتی دارد؟

انتخاب پاور بانک با ظرفیت مشخص بستگی به نیاز شما به آن و ظرفیت باتری همراه شما دارد. در خرید پاور بانک می بایست توجه کنید که ظرفیت باتری شما چه مقدار است و شما قرار است چند مرتبه در روز گوشی خود را شارژ کنید. در صورتیکه ظرفیت پاور بانک پایین تر از ظرفیت گوشی شما باشد نمی تواند پاسخگوی نیاز شما بوده و در واقع بی فایده است. اگر می خواهید گوشی خود را چند بار فول شارژ کنید پس می بایست پاوربانک با ظرفیت بالاتر از گوشی خود تهیه کنید.

شدت جریان و تعداد پورت‎ ها

در پاور بانک ‎ها پورت‎ های مختلفی وجود دارد که شدت جریانشان با یک دیگر متفاوت است. شدت جریان پورت نیز به  شدت جریان مورد نیاز گوشی شما بستگی دارد. بنابراین در پاوربانک دو پورت با دو جریان متفاوت تعبیه شده است. یکی از این پورت‎ ها پورت usbc بوده که توانایی شارژ سریع همراه را دارد و دیگری نیز به صورت معمول گوشی را شارژ می کند. اما پورت دیگری به نام میکرو usb برای شارژ خود پاور بانک بر روی آن تعبیه شده است.

توجه به قیمت پاور بانک

در وضعیت اقتصادی موجود معمولا یکی از ملاک‎ های انتخاب هر وسیله‎ ای قیمت آن می باشد که پاوربانک نیز از این قاعده مستثنی نیست. ولی توجه کنید که گران یا ارزان بودن پاور بانک دلیل بر کیفیت آن نیست و می بایست پاور بانکی با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت را از فروشگاه‎ های معتبر تهیه کنید که در انتخاب یک پاور بانک مناسب بسیار تاثیرگذار باشداست.

دسته بندی پاور بانک‎ ها

گجت ‎ها دارای باتری ‎های متفاوتی با ولتاژ و جریان مختلف هستند. از این رو نیاز است در هنگام خرید، پاوربانک متناسب با نوع گجت خریداری شود.
  • پاوربانک لپ تاپ، این پاوربانک‎ ها می توانند ولتاژ مناسبی را در اختیار باتری لپ تاپ قرار دهند. از آن جایی که لپ تاپ دارای باتری بزرگ‎ تری نسبت به گوشی‎ های هوشمند است پس پاور بانک آن نیز می بایست دارای ولتاژ بیشتر مثلا بین ۱۶ تا ۲۰ ولت باشد.
  • پاوربانک خورشیدی، یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که گاهی فراموشمان می شود پاور بانک را به طور کامل شارژ کنیم. به همین دلیل در سفر و جایی که به برق دسترسی نداریم نمی توانیم از آن استفاده کنیم. در پاوربانک‎ های خورشیدی حتی اگر دسترسی به برق نداشته باشید می توانید با استفاده از انرژی نورانی خورشیدی پاور بانک خود را شارژ نمایید. از طرفی از آنجایی که انرژی خورشیدی در دسته انرژی‎ های تجدیدپذیر قرار می گیرد استفاده از این پاور بانک برای محیط زیست می تواند بسیار مناسب باشد.
  • پاور بانک گوشی هوشمند و یا تبلت، نکته‎ ای که در خصوص این پاور بانک‎ ها باید عرض کنیم این است که اگرچه می توانند تمامی گوشی‎ های هوشمند و تبلت‎ ها را شارژ کنند ولی به دلیل ولتاز پایین گزینه مناسبی برای شارژ لپ تاپ نیستند.
  • پاور بانک وایرلس یا هوشمند، مهم ترین نکته در خصوص پاور بانک هوشمند ایمنی بالای آن و قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی با باتری های مختلف است. یعنی شما می توانید براساس ولتاژ باتری گجت مدنظر خود ولتاز این پاوربانک را تنظیم نمایید.

پاور بانک وایرلس

آشنایی با دو پاوربانک

  • پاوربانک سامسونگ ۱۰۰۰۰ میلی آمپر فست شارژ تایپ سی ، اگر علاوه بر کیفیت پاور بانک هم زمان زیبایی آن نیز برایتان اهمیت دارد پاور بانک سامسونگ مدل EB-P1100C با قدرت ۱۵ وات و امکان شارژ سریع گزینه بسیار مناسبی می باشد. در هنگام شارژ با این پاور بانک دیگر نیازی به نگرانی در مورد نوسانات ولتاژ و آسیب دیدن باتری نباشید. این دستگاه با داشتن دو پورت جداگانه قابلیت شارژ هم زمان دو دستگاه را فراهم آورده است و در قسمت شارژ سریع آن می توانید در ۲۲۰ دقیقه باتری خود را به طور کامل شارژ کنید، در حالی که در حالت معمولی برای شارژ گوشی۳۱۵ دقیقه زمان صرف می شود.
  • پاوربانک کانفلون ظرفیت ۳۰۰۰۰ میلی آمپر Konfulon P30Q، این پاور بانک با وزن ۵۱۰ گرم دارای ۳ پورت برای شارژ خود دستگاه و شارژ دو باتری به حالت شارژ سریع و معمولی می باشد. 
برخی دیگر از پاور بانک هایی که فروشگاه هایتل در ویترین فروش خود گذاشته است می توان به پاوربانک شیائومی ردمی Redmi Power Bank 20000mAh، پاور بانک هواوی ۱۳۰۰۰ میلی آمپر، پاوربانک بیسوس ۱۰ هزار میلی آمپر Baseus Bipow N1PD و بسیاری دیگر را نام برد.
اگر به دنبال پاوربانک با کیفیت در عین حال با قیمت پایین هستید فروشگاه اینترنتی هایتل با ۱۶ سال سابقه در زمینه فروش لوازم جانبی موبایل می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. فروشگاه اینترنتی هایتل می کوشد با ارائه محصولاتی با کیفیت در عین حال با قیمت مناسب رضایت هموطنان خود را جلب نماید. برای مراجعه به سایت هایتل و اطلاع از قیمت پاوربانک یا دیگر محصولات می توانید از آدرس hitel.ir استفاده نمایید.
منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=103782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0