تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

۱۲٫۰۰۰ سنگ کیسه صفرا در شکم یک زن + تصاویر

۱۲٫۰۰۰ سنگ کیسه صفرا در شکم یک زن + تصاویر

سالها پیش ۳٫۱۱۰ عدد سنگ کیسه صفرا در کشور انگلستان از شکم بیماری خارج شد اما یک زن ۵۱ ساله هندی رکورد بیشترین تعداد سنگ کیسه صفرا را شکست.

۱۲٫۰۰۰ سنگ کیسه صفرا در شکم یک زن + تصاویر

رکورد بیشترین سنگ کیسه صفرا در جهان شکست

سنگ کیسه صفرا در بدن یک زن بیشتر از تعداد استخوانهایش بود. تصاویر منتشر شده از سنگهای کیسه صفرا خارج شده از داخل شکم یک زن هندی رکورد جدیدی را به عجیب و غریب های دنیای پزشکی اضافه کرد.

میناتی موندال زن ۵۱ ساله هندی مدت ۲ ماه بود که دچار دردهای شدید شکمی بود تا اینکه در اوج این دردها به پزشک مراجعه کرد.

سنگ کیسه صفرا

زنی با ۱۲۰۰۰ سنگ کیسه صفرا

پزشکان با مشاهده علائم فورا اسکن هایی را انجام دادند تا اینکه متوجه وجود تعدادی سنگ کیسه صفرا در بدن زن شدند.

پزشک جراح در ابتدا فکر می کرد نهایتا ۲۰ الی ۳۰ عدد سنگ کیسه صفرا باید از بدن بیمار خارج کند اما زمانی که جراحی را آغاز کرد با صدها برابر تعداد حدس زده سنگ کیسه صفرا روبرو شد.

 دکتر “ماخان لالا ساها” در این جراحی تعداد ۱۱٫۹۵۰ عدد سنگ کیسه صفرا از بدن بیمار خارج کرد و به گفته ی خودش یکی از فراموش نشدنی ترین جراحی های طول پزشکی اش را انجام داد.

سنگ کیسه صفرا

 رکورد بیشترین سنگ کیسه صفرا در جهان شکسته شد

 پزشک معالج با خنده گفت :خارج کردن این سنگهای کیسه صفرا ۵۰ دقیقه طول کشید اما دستیاران من ۴ ساعت برای شمردن سنگها زمان صرف کردند.وی گفت:پرتعداد ترین سنگ کیسه صفرایی که من از بدن بیمار تا پیش از این خارج کرده بودم ۱٫۱۱۰ عدد و که متعلق به یک دختر جوان بود و رکورد بیشترین تعداد سنگ کیسه صفرا در دنیا تا پیش از این ۳٫۱۱۰ عدد بود که در سال ۱۹۸۳ در انگلستان جراحی شده بود که البته با رکورد این زن ۵۱ ساله به طور کامل رکوردهای قبلی شکسته شدند.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=9059

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0