تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
4

عصب کشی دندان دقیقا چگونه انجام می شود؟

عصب کشی دندان دقیقا چگونه انجام می شود؟

عصب کشی یک درمان برای تعمیر یا حفظ دندان های آلوده از آسیب های شدید است و مراحل مختلفی دارد که شما را با این مراحل در این قسمت از نمناک آشنا می کنیم.

عصب کشی دندان دقیقا چگونه انجام می شود؟

راهنمای گام به گام و آنچه باید در مورد عصب کشی دندان بدانید

عصب کشی چیست؟ عصب کشی یک درمان برای تعمیر یا حفظ دندان های آلوده از آسیب های شدید است ؛این روش شامل حذف قسمت آسیب دیده دندان (پالپ),تمیز کردن و ضد عفونی کردن دندان و سپس پر کردن و چسباندن (محکم) آن است. علل شایع بر پالپ دندان, ترک خوردن,حفره ی عمیق, درمان های تکراری بر روی دندان و یا آسیب(زخم) است و اصطلاح عصب کشی از تمیز کردن ریشه های اطراف دندان می آید.

عصب کشی دندان

چه چیزی در طول عصب کشی اتفاق می افتد

دندان پزشک هنگام عصب کشی چه می کند

اگر شما فکر میکنید که به عصب کشی نیاز دارید، با دندان پزشک خود صحبت کنید. برای تشخیص آن چند مرحله وجود دارد که در طی ویزیت ها مشخص میشود.
اشعه ایکس :
اگر دندان پزشک شما مشکوک به این شود که شما نیاز به عصب کشی دارید، در مرحله اول برای پیدا کردن جای پوسیدگی از اشعه ایکس استفاده میکند.
 
عصب کشی دندان

مراحل عصب کشی دندان

بیهوشی :
بیهوشی موضعی برای دندان های آسیب دیده است. برخلاف تصور عموم مردم عصب کشی بیشتر از پر کردن دندان درد ندارد.
 
پالپکتومی :
سوراخ در دندان ایجاد میشود و پالپ برداشته میشود.
 
عصب کشی دندان

عصب کشی و تمیز کردن پالپ دندان

پر کردن:
ریشه هایی که باز شده اند (برای خلاص شدن از پالپ) را با مواد گوتاپرکا پر میکنند برخلاف چیزی که شما شنیده اید و یا آنلاین خوانده ایید عصب کشی باعث درد زیادی نمیشود درعوض هدف این روش صرفه جویی در یک دندان است که به شدت آلوده شده است. همانطور که موسسه ملی بهداشت میگوید دندان پزشک ها اقدام به حذف باکتری ها و بافت مرده از داخل دندان میکنند.تکنیک های مدرن و تکنولوژی به درمان های نسبتا راحت کمک میکند که نیاز مراجعه بیشتر از یک یا دوبار به دندان پزشک و یا اندودنتیست ندارد.
 
عصب کشی دندان

پر کردن دندان چگونه انجام می شود

چه زمانی درمان به روش عصب کشی دندان نیاز است

زمانی پیشنهاد میشود یا لازم است عصب کشی شود که یک عفونت در دندان وجود داشته باشد ؛ پالپ داخل دندان میتواند به باکتری آلوده شود به علت یک آسیب شدید و یا وجود یک حفره ی بدون درمان باشد حفره های بدون دندان میتواند به اندازه ی کافی عفونت کند که باید برداشته شود اگر دندان پزشک شما درمان را پیشنهاد دهد, در اینجا یک راهنمایی گام به گام وجود دارد که باید در طول و بعد از درمان از آنها استفاده کنید.
 
عصب کشی دندان

عصب کشی و درمان ریشه دندان

چگونه یک عصب کشی انجام میشود

عصب کشی اساسا یک فرآیند ۴ مرحله ای است ؛ درمان معمولا بیش از دو جلسه ویزیت طول میکشد . دندان پزشک با استفاده از یک سوزن، ماده بیهوشی را برای بی حسی دندان به آن تزریق میکند. زمانی که سوزن وارد دندان میشود احساس نیشگون میکنید ، بعد از اینکه دندان بی حس شد، اندودنتیست ممکن است که یک سد ایجاد کند.
 
عصب کشی دندان

عصب کشی دندان در چند مرحله انجام می شود

یک ورقه ی کوچک پلاستیکی دندان را جدا میکند ،تا در طول درمان تمیز و خشک بماند دندان پزشک شما بعد از استفاده از ابزار بسیار کوچک ،مانند:یک مته کوچک برای دسترسی به داخل دندان با ایجاد یک سوراخ در قسمت بالای آن از دندان استفاده میکند. دندان پزشک از فایل های کوچکی برای دور ماندن از آسیب و بیماری های داخل دندان استفاده میکند و همچنین ازفایل ها برای شکل دادن به محفظه داخلی دندان ها و ریشه استفاده میکند ، محفظه را با آب شستشو داده تا پالپ باقی مانده را بشوید .

عصب کشی دندان

در طول عصب کشی چه اتفاق می افتد 

همچنین دندانپزشک شما ممکن است از محلول ضدمیکروب برای کشتن باکتری های باقی مانده درون محفظه وکاهش خطر ابتلا به عفونت بیشتر(اضافی)استفاده کند. هنگامی که محفظه کامل تمیز و خشک شد، درون آن اندودونتیست پر میشود اغلب از مواد لاستیک مانند مثل گوتا پرکا استفاده میکنند.

دندانپزشک شما دهانتان را باز میکند برای پرکردن موقت دندانتان، درحالی که شمابرای پرکردن تاج دائمی صبرکرده اید. بعدازچند هفته،دندانپزشک شما درمان رابا قرار دادن یک تاج دائمی و یا نمونه مشابه دربالای دندان تمام میکند. به وضع دندان طبیعی شما بستگی دارد ،دندانپزشک ممکن است برای ایجاد تاج و ترمیم پایدار تر نیاز به قرار دادن یک پشتیبان کوچک برای محافظت از ریشه داشته باشد.

بعداز درمان و انجام عصب کشی دندان

عصب کشی دندان

مراقبت های پس از انجام عصب کشی دندان

بعد از عصب کشی ،خوب از دندان ها و لثه ها مراقبت کنید .
شماممکن است نیاز داشته باشید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا دندان درمان شده را با اشعه ایکس بررسی کند.
مطمئن شوید که تمام نشانه های عفونت از بین رفته است.
علاوه بر آن، هردوسال چک شدن توسط دندان پزشک مهم است.
همچنین اینکه درخانه به طور مرتب و روزانه از آن مراقبت کنید،ازجمله دو بار در روز با خمیر دندان، مسواک بزنید که ۱۲ساعت با میکروب ها مبارزه میکند.
منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=14058

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0