تاریخ : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 1 September , 2024
1

گنج های عظیم کشف شده در اعماق دریا

گنج های عظیم کشف شده در اعماق دریا

چیزهای با ارزش و شگفت انگیز بسیار زیادی در اعماق دریاها وجود دارد، گنج های عظیم کشف شده ای که اغلب افراد از آن ها خبر ندارند.

گنج های عظیم کشف شده در اعماق دریا

گنج و چیزهای با ارزشی که از زیر دریا کشف شدند

تقریباً سه چهارم کره زمین از آب پوشیده شده است. چیزهای هیجان انگیزی در کف دریا وجود دارد که شاید تا به حال به گوشمان نخورده باشد. در این قسمت از گوناگون نمناک قصد داریم چیز های عجیب و غریب که در کف اقیانوس ها و دریاها پنهان شده اند و شاید به عنوان یک گنج بزرگ هم محسوب شوند را به شما معرفی کنیم.

ناو جنگی

یک ناو جنگی مجهز به ۳۶ تفنگ، در سال ۱۸۰۴ در زیر عمق دریا یافت شد. این کشتی در حال انتقال محموله طلا و نقره به اسپانیا بود و به دلیل مشکلات قانونی متوقف شد و اکنون در عمق دریا یافت شده است.

کشتی باربری بریتانیا

یک کشتی باربری بریتانیایی که از هند برمی گشت و حاوی بار فلز سنگین نقره، در زیر دریا یافت شده بود. این کشتی در حین سفر مجبور شده بود تا مسیر را به جای انگلستان به ایرلند تغییر دهد. این اتفاق در سال ۱۹۴۱ در جنگ جهانی دوم رخ داده است. 

سانتا مارگاریتا

کشتی Atocha تنها کشتی ناپدید شده در اسپانیا نبود، بلکه بخشی از ۲۸ کشتی گمشده محسوب می شود که هرکدام خودشان جواهرات طلا و نقره به همراه داشتند. کشتی دیگری به نام سانتا مارگاریتا یکی از این ها است که اجناس قیمتی را با خودش حمل می کرد و به یکباره ناپدید شد و اکنون در عمق دریا یافت شده است.

سانتا مارگاریتا

کشتی سن جوس

سن جوس یکی دیگر از این کشتی هایی می باشد که در کلمبیا یافت شده است و مربوط به سال ۱۷۸۰ است و حاوی محموله های طلا و نقره بوده است که به دلیل جنگ، در زیر عمق دریا ها گم شد و مسیر را گم کرد که حدوداً ۶۰۰ نفر مسافر داشت.

شهر Heracleion

این شهر باستانی یک شهر بسیار مهم در دوره خودش محسوب می شد که تقریباً قرن هشتم قبل از میلاد مسیح یافت شد که دهانه اصلی رود نیل در آن قرار داشت اما این شهر به دلیل یک سونامی بسیار وحشتناک به عمق دریا رفت و اکنون در زیر آب پیدا شده است.

شهر نئاپلیس

البته Heracleion تنها شهری نبود که دچار این حادثه شد. یک شهر در رومانی به نام نئاپلیس هم چنین اتفاقی برایش افتاد. این حادثه در ۱۷۰۰ سال پیش در آفریقای شمالی رخ داد. علت این اتفاق ناگوار هم یک زلزله و سونامی شدید بود.

کشتی سان میگوئل

قبل از ناپدید شدن کشتی جنگی در سال ۱۷۱۵ بر اثر طوفان، گردباد شدید، یک کشتی حامل جواهرات و اجناس بسیار ارزشمند در فلوریدا هم ناپدید شد که مربوط به سال ۱۶۶۰ می باشد. جالب است بدانید که این کشتی هم اسپانیایی بود.

کشتی پولانسکی

کشتی دیگری هم به نام پولانسکی که حدود ۲۰۰ مسافر داشت و از گرجستان به سمت بالتیمور حرکت می کرد، در سال ۱۸۳۸ در عمق آب ناپدید شد. این کشتی بر اثر یک انفجار از بین رفت که یکی از مسافران، قبل از این اتفاق از آن پیاده شده بود. در این حادثه تراژدی، فقط ۵۹ نفر زنده ماندند. این اتفاق سال ها قبل از حادثه کشتی تایتانیک رخ داد.

 گنج در دریا

کشتی شمال کارولینا

یکی دیگر از کشتی های مسافربری هم دو سال بعد از کشتی پولانسکی دچار یک حادثه و انحراف مسیر در جنوب کارولینا شد و در عمق دریا فرو رفت که اکنون اثراتی از آن باقی مانده است.

کشتی شکسته

کشتی که از عمان به سمت چین حرکت می کرد، تقریباً نصف شد. این اتفاق در قرن نهم رخ داد، این کشتی حاوی محموله سرامیکی بود و یک کشتی عربی بود که در نزدیکی سنگاپور زیر دریا غرق شد و گنجش را همراه خود به زیر آب برد.

کشتی بادبانی پر از طلا

این کشتی در لندن بارگیری شد و اوایل سال ۱۷۰۰ به اسارت گرفته شد که اکنون زیر عمق دریا ها یافت شده است. این کشتی محموله های سنگینی از طلا و نقره را با خودش حمل می کرد و تمام چیزهایی که در آن وجود داشت، حدودا ۴۰۰ میلیون دلار ارزش داشتند.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=50442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0