تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2

خواص جادویی سیب زمینی برای مو

خواص جادویی سیب زمینی برای مو

در این مقاله از مجله اینترنتی پارسی می خواهیم شما را با خواص سیب زمینی برای مو آشنا کنیم و چند نمونه ماسک مو با سیب زمینی آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

خواص جادویی سیب زمینی برای مو

خواص سیب زمینی برای مو

از فواید سیب زمینی برای مو چیزی شنیده اید؟ ترکیبات موجود در سیب زمینی بسیار غنی است از این رو می توان سیب زمینی را یکی از شگفت انگیزترین منابع غذایی نامید.

اما این تنها یک طرف قضیه است. پژوهشگران دریافته اند که در آب سیب زمینی مواد مغذی زیادی وجود دارد که می تواند در رشد و سلامت موها تاثیرات فراوانی ایجاد کند.

بسیاری از مشکلات مو از جمله خشکی، چربی مو، شوره سر، ریزش مو و … را می توان با کمک آب سیب زمینی به طور کامل برطرف کرد.

سیب زمینی سرشار از پتاسیم، آهن، فیبر، پروتئین و انواع ویتامین های ضروری است. این مواد برای تغذیه موها و ریشه مو نیز عملکرد فوق العاده ای دارند.

از جمله اینکه در سال های گذشته، برای تقویت مو و پوشاندن تارهای خاکستری و سفید مو از سیب زمینی استفاده می شد. این روزها فواید سیب زمینی برای مو به اثبات رسیده و جای تردیدی نیست.

روش های استفاده از سیب زمینی به صورت ماسک مو و ماساژ نیز تجارب خوبی داشته و مصرف کنندگان رضایت زیادی داشته اند. در این مورد تحقیقات علمی هنوز در حال تکمیل است.

سیب زمینی چه خواصی برای مو دارد ؟

تمیز کردن پوست سر با سیب زمینی

حتی شستشوی مکرر موها نیز نمی تواند همه آلودگی های پوست کف سر را از بین ببرد. علت اینجاست که همیشه مقداری از خود مواد شوینده و نرم کننده و …. نیز روی پوست سر باقی می مانند.

در این صورت به مرور موها چرب دیده می شود. شامپوهای قوی و حاوی سولفات نیز پوست سر را خشک می کنند که آن هم مشکلات خاص خود را دارد.

یکی از فواید سیب زمینی برای مو این است که PH پوست سر تنظیم می شود. در وقع آب سیب زمینی برای کنترل چربی و خشکی پوس عالی است و با جذب سبوم و عرق، همه آلودگی های روی پوست کف سر و ساقه مو را پاک می کند.

حداقل هفته ای یکبار از ماسک سیب زمینی برای تمیز کردن پوست سر استفاده کنید.

رشد سریع موها از فواید سیب زمینی برای مو

نیاسین از ویتامین های گروه B است که به طور اختصاصی برای رشد طولی موها نیاز است. جالب است بدانید که آب سیب زمینی مملو از نیاسین طبیعی بوده و یک تغذیه عالی برای موهای ضعیف و کم رشد به حساب می آید.

اگر رشد موهای تان متوقف شده یا موها ریزش پیدا کرده است، با آب سیب زمینی این مشکل را برای همیشه برطرف کنید. پس از یک ماه نتایج شگفت انگیز درمان با آب سیب زمینی خودش را نشان می دهد.

خواص سیب زمینی برای مو

فواید سیب زمینی برای مو : رفع شوره سر

شوره سر یک مشکل رایج و البته بسیار آزار دهنده است. افرادی که با شوره سر مواجه هستند از حضور در جمع احساس شرمندگی دارند زیرا با وجود شستشوی مکرر، همواره شوره سفید رنگ روی یقه لباس هایشان دیده می شود.

این بدترین اتفاقی است که یک فرد می تواند تجربه کند. در عرف رایج، شوره سر چیز جالبی نیست و حتی چندش آور هم به حساب می آید.

اگر با مشکل شوره سر روبرو هستید با آب سیب زمینی و چند قطره آبلیمو، مشکل برطرف خواهد شد. احتمالا همه راه ها را رفته اید و نتیجه نگرفته اید بد نیست برای یکبار هم که شده از راه های طبیعی و درمان های خانگی استفاده کنید.

افزایش درخشش موها با سیب زمینی

سیب زمینی نرم کننده طبیعی است و می تواند جایگزینه نرم کننده های رایج بازاری باشد. استفاده مرتب از آب سیب زمینی برای آبکشی موها موجب می شود که موها نرم و درخشان شوند.

برق طبیعی موها در اثر استفاده از شوینده ها و دیگر محصولات شیمیایی مراقبت از مو، به مرور گرفته شده و ساقه مو مات و کدر دیده می شود.

چنانچه پوست سیب زمینی را نگیرید علاوه بر خواص نرم کنندگی، موجب رنگ گرفتن دانه های خاکستری موها نیز می شود. در صورتی که تارهای خاکستری را در موهایتان می بینید از عصاره سیب زمینی برای سیاه شدن موها کمک بگیرید.

تحریک گردش خون از فواید سیب زمینی برای مو

آب سیب زمینی در تنظیم سطح ph پوست سر عملکرد فوق العاده ای دارد. ماساژ آب سیب زمینی به پوست کف سر تنها ۱۰ دقیقه وقت تان را می گیرد اما نتیجه بسیار بهتر از چیزی است که تصورش را می کنید.

آب سیب زمینی را با فشار ملایم انگشتان روی پوست سر به حالت دورانی ماساژ دهید. این حرکت موجب تحریک گردش خون شده و سرعت خون رسانی به عضو بالا می رود. خون حاوی همه مواد مغذی و مورد نیاز مو و پوست سر است.

تغذیه مناسب موها به معنای تحریک رشد فولیکول مو بوده و در نهایت چرخه رشد موها شروع می شود. بردی داشتن موهای سالم، پر پشت و بلند حداقل هفته ای ۲ بار موهای تان را با آب سیب زمینی ماساژ دهید.

نتیجه بعد از یک ماه دیده می شود ولی می توانید ماساژ سر را برای همیشه ادامه دهید.

طرز تهیه انواع ماسک مو با سیب زمینی

ماسک موی عسل و سیب زمینی برای موهای خشک و وز

سیب زمینی درمان مناسبی برای موهای خشک و وز است. عسل و تخم مرغ استفاده شده در این ماسک به عنوان نرم‌کننده‌های طبیعی، عالی عمل‌ می‌کنند و پوست سر را مرطوب‌ می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی متوسط
  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

در یک میکسر، یک سیب زمینی متوسط را میکس کرده و آب آن را بگیرید. سپس یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مخلوط را روی پوست سر و تارهای مو بمالید و بگذارید ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بماند. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. برای حصول بهترین نتیجه، این روند را هر هفته تکرار کنید.

ماسک مو آب پیاز و سیب زمینی برای رفع شوره و تقویت مو

هم آب سیب زمینی و هم آب پیاز به‌عنوان ضد عفونی کننده برای مو و پوست سر عمل‌ می‌کنند و آن را از باکتری‌ها و قارچ‌هایی که باعث عفونت و شوره سر‌ می‌شوند پاک‌ می‌کنند. ترکیب این دو با هم به‌عنوان معجون تقویت کننده رشد مو، عمل‌ می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی متوسط
  • یک عدد پیاز متوسط

طرز تهیه:

در یک میکسر، یک سیب زمینی متوسط را میکس کرده و آب آن را بگیرید. سپس پیاز را خرد کرده و آب آن را نیز صاف کنید.

این دو را با هم مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید و به آرامی ‌به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید نیم ساعت دیگر روی پوست سر بماند و سپس با آب سرد و شامپوی ملایم بشویید. این روند را حداقل یک بار در ماه تکرار کنید.

خواص سیب زمینی برای مو

ماسک موی آلوئه ورا و سیب زمینی برای درخشندگی موها

استفاده از پوست سیب زمینی برای مو‌ می‌تواند واقعا مفید باشد. هم سیب زمینی و هم آلوئه ورا موها را مرطوب کرده و آنها را نرم و براق‌ می‌کنند. آلوئه ورا دارای خواص ضد میکروبی نیز‌ هست که به سلامت پوست سر کمک‌ می‌کند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • پوست یک سیب زمینی متوسط
  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

طرز تهیه:

در یک کاسه، پوست‌های کوچک شده یک سیب زمینی متوسط را بردارید و با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.

مخلوط را روی تارهای مو و همچنین پوست سر بمالید و بگذارید ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید و برای حصول بهترین نتیجه این روند را هر هفته تکرار کنید.

ماسک مو با روغن و سیب زمینی برای موهای خاکستری

از پوست سیب زمینی برای سرزنده کردن موهای خاکستری استفاده کنید. سیب زمینی به‌عنوان براق‌کننده طبیعی عمل‌ می‌کند و استفاده از پوست آن‌ می‌تواند تمام موهای خاکستری را بپوشاند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • ۲-۳ پوست یک سیب زمینی
  • یک قاشق غذاخوری روغن مو دابور واتیکا آملا

طرز تهیه:

در یک کاسه، پوست‌های کوچک شده یک سیب زمینی متوسط را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن موی آملا با هم مخلوط کنید.

روی موهای خاکستری را از مخلوط بپوشانید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند. موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید و برای بهترین نتیجه این روند را هر ماه تکرار کنید. این ماسک موی طبیعی به رشد موی سالم نیز کمک‌ می‌کند.

ماسک موی ماست و سیب زمینی برای موهای چرب

ماسک سیب زمینی و ماست به از بین بردن چربی اضافی مو کمک‌ می‌کند. ماست همچنین موها را از آلودگی‌ها پاک کرده و پوست سر را مرطوب‌ می‌کند. با استفاده از این ماسک‌ می‌توان به موهایی زیبا، بدون مشکل، صاف و بلند دست یافت.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی متوسط
  • یک قاشق غذاخوری ماست

طرز تهیه:

در یک کاسه یک سیب زمینی متوسط را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس یک قاشق غذاخوری ماست را به آب اضافه کرده و به‌خوبی مخلوط کنید.

مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید و هر تار مو را به‌درستی بپوشانید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند. با یک شامپوی ملایم بشویید و این روند را هر هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

ماسک موی آبلیمو و سیب زمینی برای رشد موها

هم آب لیمو و هم آب سیب زمینی برای رشد مو بسیار خوب عمل‌ می‌کنند و بافت و رشد مو را تقویت‌ می‌کنند. هر دوی این مواد به پوشاندن موهای خاکستری کمک‌ می‌کنند و به آنها درخشندگی‌ می‌بخشند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی متوسط
  • آب یک لیموترش

طرز تهیه:

در یک کاسه، آب یک سیب زمینی متوسط را با مخلوط کردن در مخلوط کن یا رنده کردن آن بگیرید. آب لیموی تازه گرفته شده را به آب سیب زمینی اضافه کرده و آنها را به‌درستی مخلوط کنید.

مخلوط را روی پوست سر و تارهای مو بمالید و بگذارید ۱ تا ۲ ساعت بماند. موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید و برای حصول بهترین نتیجه این روند را هر هفته تکرار کنید.

منبع : www.delgarm.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=120905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0