تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

اینجا هسته ای ترین جای دنیاست + تصاویر

اینجا هسته ای ترین جای دنیاست + تصاویر

شهر سمیپالاتینسک گوشه ای از این دنیای پهناور با وضعیتی نامناسب رها شده است ، جایی که آزمایشات هسته ای در هوای آزاد و تونل های زیرزمینی با دردناک ترین وضعیت مردمش در تاریخ ثبت شد.

اینجا هسته ای ترین جای دنیاست + تصاویر

شهر سمیپالاتینسک هسته ای ترین جای دنیا

چهار دهه مردان ، زنان و کودکان دریکی از شهرهای قزاقستان زیر سایه یک ابر قارچ شکل عظیم زندگی می کردند. اینجا گاهی وقتی مردم از خانه بیرون می آمدند به راحتی انفجار بمب هسته ای را با نشانه هایی در آسمان می دیدند.

برخی از اقوام انها هنوز از اثرات وحشتناک تشعشعات منتشر شده در سالهای بین ۱۹۴۹ – ۱۹۸۹ رنج می برند. انتشار فیلمی مستند از وقایع باورنکردنی در سمیپالاتینسک بعد از تست سایت (STS) گوشه ای از این وحشت را به تصویر کشیده است.

آزمایشات هسته ای

آزمایشات هسته ای در قزاقستان

بارش های رادیو اکتیو حاصل آزمایشات هسته ای در قزاقستان

بارش های رادیواکتیو از ابرهای قارچی در بالای زمین و انفجارهای زیر زمینی در طول این مدت آسیب های جدی را به جمعیت مجاور به ویژه به شهر سمیپالاتینسک در تقریبا ۱۰۰ مایلی شرق محوطه آزمایش هسته ای وارد کرده است.

تصاویر و متن منتشر شده در وب سایت mirror شهر سمیپالاتینسک قزاقستان را در وضعیت رها شده نشان می دهد. در این مستند به سراغ زن و مردی می روند که در نزدیکی محل تست و آزمون این مواد شیمیایی زندگی می کرده اند و از جزئیات و وقایع ان دوران می پرسند. گزارشگر پاسخ های تلخی دریافت می کند که حاکی از زندگی دردناک و تولد کودکان معلول است .

هسته ای

تولد نوزادان معلول و بیمار به دلیل تست های هسته ای در قزاقستان

آنها از نوزادی می گویند که بدون دست متولد شده بود و پزشکان علت را تاثیر مخرب این آزمایشات اعلام کردند .

متاسفانه سلاح ها در هوای آزاد و گاهی در تونل های زیرزمینی آزمایش می شدند و مردم بدون انکه متوجه خطر و فاجعه باشند ابرهای قارچ شکل را در آسمان محل زندگی شان می دیدند.

 ساختمان علمی بنا به گزارش کمتر از ۱۰۰ مایلی غرب سمیپالاتینسک، که خانه را به حدود ۲۰۰،۰۰۰ نفر بوده است واقع شده بود.

هسته ای

میزان خطرناک مواد شیمیایی و هسته ای در هوا و خاک شهر سمیپالاتینسک

سطح تشعشعات هنوز در خاک و آب نزدیکی این شهر تا ۱۰ برابر بیش تر از حد معمول است و در خلال و بعد از دوره آزمایش های هسته ای نوزادان با معولیت هایی به دنیا می آمدند. سرطان جمعیت را در برگرفته تا آن جایی که طبق یک گزارش در سال ۲۰۱۶ بیش از نیمی از مردم شهر بیش از ۶۰ سال عمر نمی کنند. 

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=81384

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0