تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
3

تغییری ساده برای اینکه تو شغلت پیشرفت کنی

تغییری ساده برای اینکه تو شغلت پیشرفت کنی

از نکات مهم برای افراد شاغل، پیشرفت شغلی است که لازمه ی پیشرفت شغلی داشتن برنامه ای کامل و آشنا بودن با چگونگی انجام وظایف است.

تغییری ساده برای اینکه تو شغلت پیشرفت کنی

چند تغییر ساده برای رشد و پیشرفت شغلی

اینکه ما چه شغلی داشته باشیم، اهمیت بسیار زیادی را در روند زندگی مان دارد، زیرا تایم زیادی از روز خود را صرف کار کردن می کنیم. بنابراین باید سعی کنیم شغلی را انتخاب کنیم که به آن علاقه داشته باشیم تا هر روز برای سرکار رفتن با خودمان درگیر نباشیم. اما به هر حال شما می توانید با چند تغییر ساده رشد شغلی خود را افزایش دهید و مسیر بهتری را در پیش بگیرید. در این قسمت از موفقیت نمناک در این باره توضیح مفصل خواهیم داد.

هدف‌گذاری کنید

هدف‌گذاری از مهم‌ترین ابعاد پیشرفت در زندگی است پس هدفمند باشید و بدانید که به چه سمتی در حرکت هستید و می‌خواهید در چه ابعادی از زندگی کاری‌تان شاهد رشد و موفقیت خود باشید مثلا می‌خواهید ترفیع بگیرید یا در کارتان بهبود ایجاد کنید.

هدف در کار

خودتان را ارزیابی کنید

باید یاد بگیرید که خودتان را ارتقا دهید. با خودتان فکر کنید که چگونه می توانم خودم را ارتقا دهم تا بتوانم رشد و پیشرفت بیشتری را شاهد باشم. باید خود ارزیابی انجام دهید تا بتوانید نقاط قوت و عوامل انگیزشی خودتان را بشناسید و بدانید که با در نظر گرفتن چه فرصت هایی می توانید به حداکثر موفقیت برسید.

فرصت‌های پیشرفت را بررسی کنید

فرصت‌های شغلی موجود در شرکت خود را مرور کنید و بررسی کنید که آیا افراد دیگری در موقعیت شما، پس از مدتی به موقعیت بالاتری رسیده‌اند؟ اگر شرکت شما به کارکنان خود ترفیع نمی‌دهد، به دنبال فرصت‌هایی خارج از شرکت باشید.

وظایف جدید را بر عهده بگیرید

ترتیب ملاقاتی را با مدیر یا کارفرمای خود بدهید و به او بگویید که تمایل به انجام وظایف یا نقش‌های جدید دارید. اگر آن‌ها در حال حاضر به کمبود فرصت‌های شغلی اشاره می‌کنند، فرصت‌های شغلی را در جایی دیگر نیز در نظر بگیرید.

صحبت کردن

ذهن خود را به سمت فراوانی ببرید

تا زمانی که روی ذهن خود کار نکنید، اتفاق خوبی رخ نمی دهد. ذهن شما باید به فکر ایجاد ثروت و فراوانی باشد. پس از چیز های ثابت و تکراری دوری کنید و به سمت فراوانی پیش بروید.

یادگیری را ادامه دهید

یادگیری مداوم رمز موفقیت در هر کاری است. به دنبال یادگیری باشید، مهارت‌های خود را ارتقا دهید تا به فردی آگاه در حیطه خود تبدیل شوید. هرچه بیشتر بدانید، در حرفه خود پیشرفت بیشتری خواهید کرد و رضایت شما از شغل شما افزایش می‌یابد.

یک شبکه گروهی ایجاد کنید

از دیگران کمک بگیرید. سعی کنید افکار و ایده های آن ها را نیز به کار ببندید. از خلاقیت آن ها کمک بگیرید و در شغلی که دارید از تجربیات افراد متخصص استفاده کنید یا یک گروه برای خودتان تشکیل دهید تا بتوانید با افراد در کنار یکدیگر پیشرفت کنید.

جلسه ی کاری

عادت‌های مثبت ایجاد کنید

تغییر روش‌ها و همچنین طرز تفکر به هیچ وجه غیرممکن نیست و مغز توانایی تغییر دارد پس عادت‌های منفی را کنار بگذارید و عادت‌های مثبتی در خود ایجاد کنید که منجر به موفقیت و پیشرفت شغلی می‌شوند.

ارتباطات خود را بهبود و گسترش بدهید

ارتباطات خود را بهبود و گسترش بدهید و با افراد مختلف شبکه ارتباطی برقرار کنید. این کار هم روی اعتمادبه‌نفستان اثرات مثبت می‌گذارد و هم امکان رشد را برایتان مقدورتر می‌کند.همچنین داشتن دوستان زیاد و ارتباطات موثر در روحیه تاثیر دارد.

تمرکزتان را بالا ببرید

بالارفتن تمرکز می‌تواند سرعت کارهایتان را بالا ببرد و موجب شود که از وقت‌تان بهتر استفاده کنید و باعث رشد و پیشرفت می‌شود. در محیطی بدون عوامل پرت‌کننده حواس مشغول به کار شوید و برای خود ساعت تعیین کنید.

تمرکز در کار

از پلتفرم‌های ارتباطی استفاده کنید

وب‌سایت یا نمایشگاهی از نمونه‌کار‌هایتان را به صورت آنلاین راه‌اندازی کنید و کار‌ و‌ تخصص خود را هنگام ارتباط با افراد هم‌حرفه‌ی خود به نمایش بگذارید.

شروع خوبی داشته باشید

احساسات شما به شدت بر روی عملکرد شما موثرند. به شغل و کار طور دیگری نگاه کنید. برای داشتن شروعی خوب برنامه ریزی روزانه داشته باشید زیرا نحوه‌ای که شما روز را آغاز می‌کنید بر بهره‌وری شما و در نتیجه پیشرفت شغلی شما تاثیر چشمگیری دارد.

پروژه سالانه داشته باشید

شما مجبور نیستید در شغل خود به یکباره به رشد حداکثری برسید، بلکه می توانید در طول سال یک پروژه برای خودتان تعیین کنید. به عنوان مثال این بار باید سعی کنید که تا انتهای سال خودتان را آماده کنید تا یک سخنرانی خوب داشته باشید یا همیشه به دنبال معرفی بهترین محصولات خود بگردید و در طول سال اهداف خود را به انجام برسانید.

برنامه ریزی

تصاویر انگیزشی داشته باشید

برای این که بتوانید در شغلی که دارید انگیزه بالایی به دست بیاورید، باید تصاویر انگیزشی برای خودتان ایجاد کنید. باید بدانید که از زندگی چه می خواهید و قرار است چه کار هایی را پیش ببرید و چه نقاط قوتی دارید و چگونه می توانید با انگیزه بالا به خواسته های تان برسید.

ریسک ها و خطرات را محاسبه کنید

رشد و پیشرفت به راحتی به دست نمی‌ آید. قطعاً شما در طول مسیر با ریسک ها و خطراتی روبرو هستید. باید زمان بگذارید و مهارت جدید یاد بگیرید. توانایی‌ های خود را ارتقا دهید و سعی کنید که این موارد را از قبل پیش بینی کنید.

چند دقیقه را در روز به ایجاد انگیزه بپردازید

فرقی ندارد که چه شغلی داشته باشید، در هر صورت باید انگیزه کافی را در آن به دست بیاورید. در طول روز چند دقیقه را به انجام کار هایی بپردازید که باعث ایجاد انگیزه در شما می شود.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0