تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

دسرهای خوشمزه ای که تو پاییز خیلی میچسبه

دسرهای خوشمزه ای که تو پاییز خیلی میچسبه

دسر وعده ای است که معمولا بعد از غذا سرو می شود در اندازه کوچک اما با مزه شیرین، آماده کردن دسر یکی از دغدغه های بزرگ و مهم است.

دسرهای خوشمزه ای که تو پاییز خیلی میچسبه

دسرهای ساده و خوشمزه ی مناسب پاییز و زمستون

دسر یکی از وعده هایی محسوب می شود که معمولاً در پایان یک وعده غذایی سرو میشود که اغلبشان طعم شیرینی دارد. دسر در اغلب نقاط کشور به عنوان یک وعده جداگانه تلقی می شود اما در برخی کشورها نیز همراه با غذا مخلوطی از شیرینی ها در سفره غذا گنجانده می شود و یا حتی گاهی مدتی بعد از صرف غذا، خورده می شود.

برای بیشتر افراد درست کردن دسر یکی از مهمترین دغدغه ها می باشد و برایشان بسیار اهمیت دارد که در هر فصلی دسر مختص آن فصل را بر سر سفره های رنگی خود قرار دهند به همین منظور ما در این بخش از نمناک قصد داریم به معرفی تعدادی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا با این دسرهای خوشمزه و خاص آشنا شوید و بتوانید گزینه مناسبی برای سفره های رنگی خود پیدا کنید.

اوریو ترایفل

یک دسر شکلاتی بسیار خوشمزه و بی نظیر که شما می توانید در مجالس و مهمانی های خود از آن استفاده کنید ” اوریو ترایفل “

نام دارد. برای درست کردن این دسر خوشمزه نیاز به پنیر آب شده خامه ای، بیسکویت ساندویچ شکلاتی اوریو و شکلات آشپزی نیمه شیرین ذوب شده دارید مطمئنا بعد از تهیه این دسر شیفته طعم آن خواهید شد.

ترافل

پودینگ قهوه

“پودینگ قهوه ” یکی از پیشنهادهای خوشمزه ای است که ما به شما داریم و میتوانید طرز تهیه آن را در آشپزخانه نمناک ملاحظه نمایید. این پودینگ خوشمزه با استفاده از ترکیب موادی همچون شیر، شکر، تخم مرغ، قهوه سرد و وانیل به دست می آید.

موس زعفرانی

چنانچه یکی از طرفداران دسرهای کرمی می باشید تجربه چشیدن طعم “موس زعفرانی” را از دست ندهید چرا که طعم فوق العاده و بی نظیری دارد. برای تهیه این دسر موادی همچون شیر، خامه، پودر قند، پودر ژلاتین حل شده و زعفران به کار برده می شود.

تیرامیسو شکلاتی

“تیرامیسو شکلاتی” یکی از خوشمزه ترین و در عین حال مدرن ترین دسرهای حال حاضر است که ما پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده طعم آن را تجربه کنید. از ترکیبات این دسر خوشمزه می توان به شکلات صبحانه فندقی یا نوتلا، پنیر خامه ای، قهوه دم کرده غلیظ و خامه فرم گرفته شده اشاره کرد.

تیرامیسو

مسقطی انار

“مسقطی انار ” به عنوان یکی از پرطرفدار ترین شیرینی های سنتی ایرانی به شمار می رود که به روش های مختلفی تهیه می شود و در بین مردم ایران به عنوان یک خوراکی نوستالژیک شناخته شده است. در تهیه این دسر خوشمزه موادی همچون شکر، آب انار، نشاسته مرغوب، کره و گلاب استفاده می شود.

فرنی با ژله

“فرنی با ژله”  را می توان تلفیقی از سنت و مدرنیته تلقی کرد و به عنوان یک نوع دسر خوشمزه در سفره های غذا گنجاند. برای تهیه فرنی با ژله به موادی همچون برنج، شکر، شیر، ورق ژلاتین، پودر ژله در طعم های دلخواه و آب جوش نیاز دارید.

شیرینی انار و زنجبیل

از آنجایی که انار یک میوه مختص فصل سرما است به خاطر همین کمتر کسی را پیدا می کنید که آن را دوست نداشته باشد البته تعداد انگشت شماری نیز وجود دارند که به خاطر طبع سرد انار با خوردن آن مشکل داشته باشند.

اما برای این افراد نیز راه چاره ای داریم و آن هم این است که به راحتی با آب انار یک ژله ای درست کنید که ترکیبی از آب انار و زنجبیل باشد چرا که طبع سرد انار با گرمای زنجبیل متعادل می شود. برای تهیه “شیرینی انار و زنجبیل”  ، این دسر خوشمزه ژلاتین، آب انار، شکر، زنجبیل تازه و دانه انار استفاده می شود.

ژله انار

پودینگ انار

“پودینگ انار ”  یکی دیگر از دسرهای مخصوص فصل پاییز و زمستان می باشد که به خوبی می تواند زینت بخش سفره های رنگی شما باشد. مواد تشکیل دهنده این دسر بی نظیر آب انار، دانه انار، نشاسته ذرت، شکر و وانیل می باشد.

تیرامیسو لیوانی

دسری بسیار خوشمزه و شیک به نام “تیرامیسوی لیوانی ”  طعم بسیار لذیذی دارد که پیشنهاد می کنیم حتماً طعم آن را برای یک بار هم که شده تجربه کنید. مواد تشکیل دهنده تیرامیسوی لیوانی شامل لیدی فینگر، پنیر خامه ای، خامه ترش، شکر، قهوه دم کشیده، وانیل، پودر کاکائو و شکلات چیپسی می باشد.

کرم کارامل

از دسرهای معروف فرانسوی که مورد علاقه ایرانیان است ” کرم کارامل” نام دارد که به خاطر طعم خوشمزه ای که دارد طرفداران بیشماری به خود اختصاص داده است. پیشنهاد می کنیم حتماً در میهمانی های خود با این دسر به سفره های خود زینت ببخشید. در تهیه این دسر موادی همچون شکر، شیر، تخم مرغ و وانیل به کار می رود.

دسر فرانسوی

ترافل خرمایی

“ترافل خرما”  از آن دسته دسرهایی به شمار می رود که به خاطر داشتن خرما در ترکیباتش ارزش غذایی بالایی دارد. این دسر در مراسم های مختلف سرو می شود و شما می توانید مغزهای مختلفی داخل آن به کار ببرید و مواد تشکیل دهنده آن خرما، بیسکویت، گردو، پودر نارگیل می باشد.

معجون گرانولا

“معجون گرانولا”  با وجود اینکه یک نوشیدنی بسیار مغذی و رژیمی است اما به عنوان یک دسر خوشمزه کاربرد دارد. برای درست کردن این دسر خوشمزه و خوش طعم به موادی همچون موز، گرانولا میکس شده، ماست وانیلی، توت فرنگی تازه شده، عسل و زغال اخته تازه نیاز دارید.

کرم کاستارد

“کرم کاستارد” یک نوع سس محسوب می شود که در آن از کاستارد استفاده شده است و در دسر و شیرینی سبک غربی به کار برده می شود در تهیه کرم کاستارد خوشمزه و دلچسب می توانید از موادی همچون پودر ژله آماده، کاستارد، شکر و شیر استفاده نمایید.

دسر

دسر خرمالو

چنانچه میخواهید یک دسر بسیار خوش طعم و خوشرنگ و لعابی تهیه کنید پیشنهاد می کنیم “دسر خرمالو”   را انتخاب کنید چراکه در میان دسر ها طعم بسیار متفاوت و جالبی دارد. برای اینکه این دسر را تهیه بکنید به موادی همچون نشاسته ذرت، خرمالو، وانیل، شکر، پودر دارچین نیاز دارید.

پاناکوتای زعفرانی

“دسر پاناکوتای زعفرانی”  با طعم بی نظیرش یکی از پرطرفدارترین دسرها محسوب می شود چراکه ترکیب خامه و زعفران یکی از بی نظیرترین خوراکی ها است، پس اگر می خواهید یک دسری متفاوت تجربه کنید پیشنهاد می کنیم این دسر را که طرز تهیه آن در آشپزخانه نمناک قرار داده شده است را تهیه کنید و سفره رنگی خود را با وجود آن جذاب تر کنید.

ژله میوه

دسر زیبا و رنگارنگی که بهترین گزینه برای پذیرایی از مهمانان شما می باشد ژله میوه ای است که با استفاده از میوه های مختلف می توان آن را به راحتی در منزل درست کرد. در تهیه “ژله میوه ای”  از میوه های نرم استفاده می شود تا سرو آن راحت باشد و موادی همچون پودر ژلاتین، آب، شکر و اسانس میوه مورد نظر به کار برده می شود.

ژله میوه

موس شکلاتی

دسری که در اینجا به شما معرفی می کنیم و با کمترین هزینه و در سریعترین زمان ممکن آماده می شود “موس شکلات” نام دارد. شکلات یکی از مواد غذایی پر انرژی و خوشمزه ای است که لذت بخش ترین خوراکی کودکان محسوب می شود بنابراین پیشنهاد می کنیم با درست کردن این موس شکلاتی در منزل به راحتی کام فرزند دلبندتان را شیرین کنید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0