تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

معایب و مضرات استفاده از شارژر تقلبی

معایب و مضرات استفاده از شارژر تقلبی

شارژرها یکی از مهم ترین لوازم جانبی گوشی هستند که در این گزارش از نمناک آسیب هایی با استفاده از شارژر تقلبی متحمل خواهید شد را بررسی و تحلیل خواهیم کرد.

معایب و مضرات استفاده از شارژر تقلبی

با معایب شارژر تقلبی آشنا شوید

از مهم ترین شاخصه های هر گوشی، می توان به باتری، دوربین، حافظه داخلی، رم، ابعاد صفحه نمایش، حسگر های داخلی، پردازنده و… اشاره کرد که هر یک از این قطعات کار خاص خود را همانند اجزای یک بدن انجام می دهند و در صورت عدم وجود هر یک از آنها، یا اعضای دیگر غیر فعال می شوند و یا حتی ممکن است تنها بخشی از گوشی آسیب ببیند.

اما تمام انرژی و برق گوشی از طریق باتری تامین می شود و اگر این گزینه حذف شود و یا حتی کوچکترین اختلالی در آن پیش بیاید، قطع یقین تاثیرگذار است و می تواند برخی مشکلات و مسائل را به ارمغان بیاورد که با هزینه های بسیار زیادی قادر به برطرف کردن آنها نباشید. برای مثال تصور کنید که شما اطلاعات بسیار مهمی را در گوشی خود دارید که با متصل کردن شارژر تقلبی به آن، ممکن است گوشی منفجر شود که دیگر شما هیچ اطلاعاتی نخواهید داشت!

شارژر تقلبی

پس منطقی ترین راه استفاده و پیروی از راه های اصولی در این راستا می باشد تا هم گوشی شما آسیب نبیند و هم اطلاعات شما بدون مشکلات برطرف شوند که اصلی ترین آن هم خرید گوشی ار نمایندگی های شرکت تولید کننده می باشد پرا که تمام قطعات آن اورجینال می باشد و با استفاده از این ابزارها می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ اتفاقی برای گوشی شما رخ نخواهد داد.

شارژرهای تقلبی چه آسیب هایی را می توانند به ما وارد کنند؟!

تا این قسمت از این گزارش از نمناک ما سعی کردیم تا درکی از میزان اهمیت استفاده از شارژر اصلی و اورجینال را بدهیم تا فقط به دنبال شارژر اورجینال بروید. اما متاسفانه مشکلات و اختلالاتی که شارژر تقلبی می تواند به شما وارد کند بسیار زیاد است و با این حال باز هم در بازار این مدل شارژرها به فراوانی یافت می شوند و هیچ راه حلی برای جلوگیری از آنها وجود ندارد. برخی از این موارد عبارتند از؛

  • خطر اختلال در برق و انفجار خانه
  • خطر انفجار گوشی
  • گرم شدن بیش از حد
  • تخریب باتری گوشی

خطر اختلال و در برق و انفجار در خانه

موارد بالا یک سری از کلیات مهم در رابطه با استفاده از شارژر تقلبی هستند که امیدواریم تاثیر خوشان را در مورد استفاده از این شارژرها بگذارند. جالب است برخی بعد از آنکه شارژر اصلی گوشی شان دچار مشکل می شود و گوشی را شارژ نمی کند، فورا اقدام به خرید شارژر فیک و غیر اورجینال با حداقل قیمت می کنند که بدین صورت احتمال تمام موارد بالا قطعی است.

بطورکلی این دسته از شارژرها بدون هیچ فرایند کنترل کیفیت، ایمنی و… در کارگاه های غیر مجاز به حداقل کیفیت بدون هیچ نظارتی ساخته می شوند و به همین دلیل آنها می توانند منجر به انفجار نیز حتی شوند.توصیه ای که ما برای شما عزیزان داریم، خرید شارژر اورجینال از نمایندگی های مجاز و با اصالت است که اگر نگرانی شما بابت هزینه می باشد، جای نگرانی نیست چرا که شما برای گوشی و اطلاعات موجود در آن هزینه می کنید!

شارژر تقلبی

با این حال شارژرهای تقلبی وقتی به برق شهری متصل می شوند، به دلیل غیر استاندارد بودن و عدم رعایت نکات مهم، می توانند دچار اختلال و انفجار شوند که این انفجار گاها ممکن است به خانه و یا سیستم الکتریکی و برقی خانه شما صدمه بزند و در تصویر بالا کاملا واضح است که این شارژرها چگونه می توانند منفجر شوند.

خطر انفجار گوشی با استفاده از شارژر تقلبی

تصور کنید شما شارژر تقلبی را با کمترین قیمت ممکن خریداری کرده اید و هم اکنون آنرا به گوشی وصل کرده اید و منتظر هستید گوشی شما شارژ شود. سپس اگر یک ساعت بعد به گوشی سر بزنید، متوجه شارژ بسیار آهسته گوشی خواهید شد که به مرور این فرایند تندتر می شود که همراه با گرم شدن بیش از حد گوشی می باشد! همه چیز در کل به استحکام و قدرت گوشی شما بستگی دارد که آیا منفجر شود یا نه!

شارژر تقلبی

در نهایت با شارژر چند هزار تومانی، گوشی چند میلیون تومانی شما نابود خواهد شد و خیلی خوش بینانه فقط باتری گوشی شما آسیب می بیند که باز هم باید هزینه زیادی را متحمل شوید.

گرم شدن بیش از حد شارژر و گوشی

مشکلات شارژر تقلبی

همان گونه که گفته شد، با استفاده از شارژرهای تقلبی، احتمال و ریسک گرم شدن گوشی وجود دارد. اما اولین چیزی که در این راستا گرم خواهد شد، شارژر می باشد که دلیل اصلی آن هم استفاده ار متریال پیش پا افتاده و غیر مجاز است که به مرور گرمتر و گرمتر خواهد شد و در نهایت یک انفجار شدید در خود را تجربه می کند که می تواند به گوشی شما نیز آسیب برساند.

تخریب باتری گوشی

شارژر تقلبی

باتری گوشی های امروزی، از نوع لیتیوم یونی هستند که دارای ولتاژ ورودی متفاوتی نسبت به هم هستند و تنها با شارژر اورجینال موجود در جعبه، به خوبی و بدون مشکل شارژ خواهد شد. اما اگر شما شارژر تقلبی را به آن متصل کنید، فرآیند شارژ شدن بسیار طولانی خواهد شد و در نهایت امکان کاهش طول عمر باتری گوشی وجود خواهد داشت که واقعا یک ریسک می باشد که این مورد هم یکی دیگر از مشکلات شارژر تقلبی می باشد که به مرور می تواند هزینه تعویض باتری را ایجاد کند.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117202

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0