تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
1

اسم و دارایی پولدارترین فرد جهان لو رفت

اسم و دارایی پولدارترین فرد جهان لو رفت

اگر شما هم دوست دارید پولدارترین فرد جهان در سال ۲۰۲۲ را بشناسید و بدانید این شخص چه میزان ثروت و دارایی دارد، میتوانید با ما همراه شوید.

اسم و دارایی پولدارترین فرد جهان لو رفت

لیست پولدارترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲

اکثر مردم؛ افراد زیادی مثل بیل گیتس را نماد ثروت می‌دانند اما نمی دانند به جز او کارآفرینان زیادی هستند که پول شان از پارو بالا می رود. احتمالا قبلا نام هایی به گوش تان خورده است؛ اما ما در این قسمت از نمناک نام ۱۵ نفر برتر به همراه مقدار دارایی شان را به صورت یک لیست در اختیارتان قرار داده ایم که البته مثل روال همیشگی این دسته مطالب در نمناک، رتبه ها از آخر به اول مشخص شده اند و شما پولدارترین فرد جهان را در انتهای لیست خواهید شناخت.

جیم والتون (Jim Walton)

ثروت: ۶۸٫۳ میلیارد دلار

جیم والتون فرزند سام والتون، بنیانگذار بزرگترین فروشگاه زنجیره ای جهان یعنی Walmart است. او عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت خود یعنی Arvest Bank هم هست.

جیم والتون

آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega)

ثروت: ۷۸٫۸ میلیون دلار

آمانسیو اورتگا یک کارآفرین اسپانیایی و بنیانگذار گروه مد Inditex است. این شرکت صاحب برند زارا می باشد. اورتگا در سال ۲۰۲۱ بیست میلیارد دلار ضرر کرده اما همچنان در لیست ثروتمندترین های دنیا است.

آمانسیو اورتگا

کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu)

ثروت: ۷۹٫۵ میلیارد دلار

کارلوس اسلیم هلو یک تاجر و سرمایه‌گذار مکزیکی و مالک شرکت “Grupo Carso” است. پورتفولیوی این مجموعه تجاری از برند هایی در صنایع مختلف مثل مراقبت های بهداشتی، رسانه، انرژی، املاک و مستغلات و خرده فروشی تشکیل شده است.

کارلوس اسلیم هلو

موکش آمبانی (Mukesh Ambani)

ثروت: ۸۷٫۳ میلیارد دلار

موکش آمبانی یک بازرگان هندی است که در حال حاضر رئیس هیئت مدیره، مدیر عامل و بزرگترین سهامدار Reliance Industries Limited (RIL) است. آمبانی مدتی است که ثروتمندترین مرد آسیا بوده و امسال هم در فهرست ثروتمندترین های جهان قرار دارد.

موکش آمبانی

فرانسوا بتنکورت مایرز (Francoise Bettencourt Meyers)

ثروت: ۹۲٫۲ میلیارد دلار

فرانسوا بتنکورت مایرز با فوت مادرش یعنی لیلیان بتنکورت، در سال ۲۰۱۷، وارث اصلیِ شرکتِ لورال شد. او در حال حاضر این هلدینگ را به عنوان رئیس هیئت مدیره اداره می کند و خانواده او ۳۳ درصد از سهام لورآل را در اختیار دارند.

فرانسوا بتنکورت مایرز

استیو بالمر (Steve Balmer)

ثروت: ۹۷٫۱ میلیارد دلار

استیو بالمر مالک فعلی تیم لس آنجلس کلیپرز NBA و همچنین مدیر عامل سابق مایکروسافت است و ثروت زیادی هم در اختیار دارد.

استیو بالمر

وارن بافت (Warren Buffett)

ثروت: ۱۰۳٫۶ میلیارد دلار

وارن بافت یک کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی و مدیر عامل شرکت Berkshire Hathaway است. بافت موفق‌ ترین سرمایه‌گذار در سراسر جهان و الگوی میلیون ها معامله گر در زمینه بورس است.

با وجود این همه ثروت، بافت هنوز در خانه ‌ای زندگی می ‌کند که وقتی به ثروت نرسیده بود در آن زندگی می کرد.

وارن بافت

لری الیسون (Larry Ellison)

ثروت: ۱۱۶٫۷ میلیارد دلار

لری الیسون یکی از بنیانگذاران شرکت اوراکل است و تا سپتامبر سال ۲۰۱۴ مدیرعامل این شرکت بوده است. در طول این سال‌ ها، اوراکل به یک شرکت فناوری فوق‌العاده موفق تبدیل شده است و حالا که لری ۳۹ ساله شده، بیش از ۱۳۶۰۰۰ کارمند دارد.

لری الیسون

سرگئی برین (Sergey Brin)

ثروت: ۱۱۹٫۳ میلیارد دلار

سرگئی برین و لری پیج در سال ۱۹۹۸ گوگل را در یک گاراژ کوچک و ساده راه‌اندازی کردند. در حال حاضر این دو گوگل را به اوج رسانده اند و پول بسیاری به دست آورده اند.

سرگئی برین

لری پیج (Larry Page)

ثروت: ۱۲۳٫۷ میلیارد دلار

لری پیج یکی از بنیان گذاران دیگر گوگل است که در سال ۱۹۹۸ در یک گاراژ تاسیس شد. بدون شک، گوگل به موفق ترین موتور جستجوی جهان و یکی از رقبای یوتیوب تبدیل شده است که باعث شده صاحبین آن؛ از ثروت بسیاری برخوردار باشند.

لری پیج

بیل گیتس (Bill Gates)

ثروت: ۱۳۲٫۵ میلیارد دلار

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت است که چندین سال متوالی ثروتمند ترین مرد جهان بود. گیتس مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ با پل آلن تأسیس کرد که از آن زمان؛ به بزرگترین شرکت نرم‌افزار های کامپیوتر شخصی در سراسر جهان تبدیل شده است.

بیل گیتس

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

ثروت: ۱۳۶٫۸ میلیارد دلار

همه ما مارک زاکربرگ را به عنوان بنیانگذار فیس بوک می شناسیم. فیس بوک در حال حاضر به محبوب ترین و با ارزش ترین شرکت رسانه های اجتماعی در جهان تبدیل شده است. شاید جالب باشد بدانید همه این ایده ها از اتاق خواب مارک در دانشگاه هاروارد شروع شد.

مارک زاکربرگ

برنارد آرنو (Bernard Arnault)

ثروت: ۱۷۷٫۷ میلیارد دلار

برنارد آرنو مدیرعامل LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessey) است. این شرکت در نهایت با ادغام دو برند شکل گرفت. لویی ویتون یک برند مد لوکس بسیار موفق است. برنارد در سال گذشته فعالیت های زیادی انجام داده است؛ او در ابتدای سال ۲۰۱۷ در رتبه چهاردهم قرار داشت و اکنون سومین مرد پولدار جهان است.

برنارد آرنو

ایلان ماسک (Elon Musk)

ثروت: ۱۹۰ میلیارد دلار

ایلان ماسک یک مهندس کانادایی / آمریکایی، طراح صنعتی و کارآفرین فناوری و متولد آفریقای جنوبی است. ماسک پی پال را تأسیس کرد و همچنین بنیانگذار شرکت های Tesla، SpaceX، شرکت Boring و Neuralink است. دو سال پیش، ماسک برای اولین بار در این لیست به عنوان بیست و چهارمین فرد ثروتمند در سراسر جهان ظاهر شد اما این روزها در رتبه دوم قرار دارد.

ایلان ماسک

جف بزوس (Jeff Bezos)

ثروت: ۱۹۷٫۲ میلیارد دلار

جف بزوس موسس شرکت آمازون؛ یکی از بزرگترین و محبوب ترین شرکت های وب است. آمازون به عنوان یک کتابفروشی آنلاین ساده در اتاق خواب جف شروع به کار کرد که فروش اولیه اش هم واقعا کند بود. بسیاری بر این باورند که جف به زودی اولین تریلیونر جهان خواهد شد.

جف بزوس

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0