تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

اگه همسرت به اینستا اعتیاد داره، کلیک کن

اگه همسرت به اینستا اعتیاد داره، کلیک کن

ممکن است که همسر شما هم به اینستاگرام و شبکه های اجتماعی اعتیاد داشته باشد و این موضوع باعث ناراحتی شما شود، چه راه حل هایی برای این موضوع وجود دارد؟

اگه همسرت به اینستا اعتیاد داره، کلیک کن

همسر به فضای مجازی و اینستاگرام اعتیاد پیدا کرده، چه کنم ؟

بسیاری از افراد در دنیای مدرن امروزی به شبکه های اجتماعی اعتیاد پیدا کرده اند. در این میان شاید خانم ها بیشتر به این اعتیاد گرفتار شده باشند زیرا زمان بیشتری در منزل هستند. در نتیجه احتمال این مشکل برای آن ها بیشتر است. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که همسرتان به شبکه های اجتماعی معتاد شده است و زمان زیادی را در اینستاگرام سپری می کند، این قسمت از نمناک را تا انتها مطالعه کنید.

۵ علامت اعتیاد به شبکه های اجتماعی و گوشی موبایل

هر مشکلی نشانه ای دارد که نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام شامل مواردی است که در ادامه خواهید خواند.

همیشه موبایلش را همراهش می بینید

خانم هایی که به شبکه های اجتماعی اعتیاد پیدا کرده اند و حتی در رختخواب هم گوشی موبایل به همراه خودشان می برند، در روزمره مدام با گوشی موبایل سر و کار دارند و شاید کمتر زمانی پیش بیاید که او را بدون موبایل ببینید.

با افراد غریبه صحبت می کند

اگر متوجه شدید که همسرتان چند ساعتی است که با یک آیدی ناشناس در اینستاگرام صحبت می کند، بدانید که او معتاد شبکه اجتماعی شده است. او زندگی شخصی و واقعی خودش را تعطیل کرده و آن را به دست فراموشی سپرده و به دنبال ایجاد روابط غلط است.

اعتیاد به اینستا

فاصله اش با شما زیاد شده است

هرچقدر که افراد به شبکه های اجتماعی وابسته تر باشند، تمرکز شان نسبت به محیط های واقعی کمتر می شود و باعث می شود که نتوانند در رابطه های حقیقی زمان بگذرانند و در نتیجه از زندگی واقعی خود فاصله می گیرند و بیشتر به دنبال نوتیفیکیشن های موبایل شان هستند.

بدون موبایل شبیه نوزادی می شود که از شیر گرفته شده است

اگر بخواهید او را امتحان کنید و یک روز موبایل را ازش بگیرید، کاملاً مشاهده خواهید کرد که دیوانه و کلافه شده، زیرا نمی تواند به شبکه های اجتماعی سر بزند. همین باعث می شود که احساس ناامیدی و انزجار کند، دقیقاً مانند کودکی که او را به تازگی از شیر گرفته اند.

او شبکه های اجتماعی را به احساسات شما ترجیح می دهد

به او بگویید که استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی آزارتان می دهد، انگار که با دیوار صحبت می کنید. شخصی که به شبکه های اجتماعی معتاد باشد، خیلی به احساسات شما توجه نمی کند، بلکه سعی دارد فقط زمان خودش را در پلتفرم ها سپری کند.

اعتیاد به اینستاگرام

چگونه با همسری که به شبکه های اجتماعی معتاد شده است رفتار کنیم؟

  • هرگز نباید همسر خود را به خاطر اعتیاد به شبکه اجتماعی سرزنش کنید، بلکه باید احساس خود را نشان دهید.
  • مراقب باشید که کلمات تان خشونت آمیز نباشد.
  • سعی کنید مقالاتی که در مورد صحبت کردن با همسر است را مطالعه کنید.
  • در مرحله شروع این گونه بیان کنید که :دوست دارم راجع به موضوعی با تو صحبت کنم و می دانم که آن را درک می کنی، زیرا من برایت اهمیت دارم.
  • سپس به سراغ اصل مطلب بروید. مراقب باشید که مثل بمب منفجر نشوید. چیزی که در ذهن تان است را به زبان بیاورید. همچنین می توانید در ادامه، این گفتگو را با پیشنهاداتی مثل تغییر همیشه امکان پذیر است اما باید بیشتر به هم نزدیک باشیم و جملات این چنینی پیش ببرید.
  • باید بفهمد که چه چیزی شما را آزار می دهد، بنابراین تدافعی عمل نکنید. بلکه در بیان احساسات تان صادق باشید. بسیار مهم است از کلمات مناسب استفاده کنید و بهترین بحث و گفتگو را با خود داشته باشید. ارتباط، راه حل کلیدی برطرف کردن این مشکل است. اول از همه باید اطلاع رسانی کنید که چه احساسی دارید.
  • سپس نگرانی هایتان را به زبان بیاورید. اگر او برای رابطه ارزش قائل باشد، قطعاً به صحبت های شما گوش خواهد کرد. اگر احساس کردید که بتوانید آمادگی صحبت کردن را ندارد، گفتگو را به زمان دیگری موکول کنید.
  • اگر همسرتان گفت که من به اینستاگرام معتاد شدم و دیگر نمی توانم کاری کنم و هیچ تغییری رخ نخواهد داد. احتمالاً او اولویت هایش تغییر کرده و شما دیگر به اندازه قبل برایش ارزش ندارید و غریبه های شبکه اجتماعی را به شما ترجیح می دهد.

اعتیاد همسر به گوشی

چگونه برای استفاده از شبکه های اجتماعی در رابطه قانون تعیین کنیم ؟

همه ما زمان زیادی را در دنیای واقعی هستیم، بنابراین دنیای واقعی باید برای ما اولویت باشد اما خودمان تعیین می کنیم که چقدر زمان را صرف واقعیت و چقدر صرف شبکه های اجتماعی کنیم.

در این بخش از نمناک ایده هایی را مطرح می کنیم که افراد می توانند در برطرف کردن اعتیاد همسرانشان آنها را به کار بگیرند :

  • تعیین کنید که هر دو چقدر اجازه دارید هنگامی که با هم هستید، از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
  • با یکدیگر به توافق برسید که چه چیزهایی را می توانید در شبکه های اجتماعی پست کنید و تا چه حد اجازه دارید درباره زندگی خصوصی خود در آنجا صحبت کنید.
  • برای یکدیگر تعیین کنید که چند ساعت در روز را می توانید در شبکه های اجتماعی سپری کنید.
  • با یکدیگر زمان بگذارید و در مورد این صحبت کنید که چرا شبکه های اجتماعی را دوست دارید و چه نیازی از شما را برطرف می کند.
  • در مورد این صحبت کنید که دوست دارید چه چیزهایی را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید، و چه چیز هایی را هرگز به اشتراک نگذارید.
  • محدودیت های خود در مورد شبکه های اجتماعی را بیان کنید تا با یکدیگر به توافق برسید.

* کلام آخر این که اگر آخرین کاری که قبل از خواب انجام می دهد، خاموش کردن صفحه موبایلش است و حتی نصف شب هم تعداد لایک هایش را بررسی می کند، یعنی شما درگیر مشکل بزرگی شده اید.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0