تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
0

وقتی قهوه نخوریم چه اتفاقی برای موها میافته؟

وقتی قهوه نخوریم چه اتفاقی برای موها میافته؟

در طول زندگی طبق بعضی از تصمیماتی که میگیریم یک سری از عادات روزمره خود را کنار می گذاریم، و ترک این عادت ها عوارض و فواید خاص خودش را دارد.

وقتی قهوه نخوریم چه اتفاقی برای موها میافته؟

عوارضی که با ترک و نخوردن قهوه سراغ موهاتون میاد

اکثر ما در بعضی از برهه های زندگی تصمیم می گیریم که دیگر قهوه نخوریم. این قضیه برای ما با چالش های زیادی همراه است. جالب است بدانید که قهوه فوایدی هم برای سلامت و هم زیبایی موهایمان دارد.

قهوه معمولاً چیزی بیشتر از سرحالی و کم خوابی برای ما ایجاد می کند اما هرگز نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک قصد داریم به شما توضیح دهیم که اگر قهوه را ترک کنید، چه اتفاقی برای موهای تان می افتد؟

کاهش سرعت رشد مو

اگر می خواهید که موهای تان سریع تر رشد کند، با نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز می توانید تار موی بلند تری داشته باشید. کافئین موجود در قهوه هورمونی که باعث ریزش مو است را از بین می برد. در نتیجه به سلول های مو کمک می کند تا ترکیبات ارگانیک بیشتری را تولید کنند و آن ها را در فاز فعال رشد مو قرار می دهد.

موی سالم

کاهش درخشندگی مو ها

وقتی که از سرم و نرم کننده برای مو های خود استفاده می کنید، به آن ها جان تازه می دهید و نتایج آن را در کوتاه مدت مشاهده خواهید کرد اما قهوه جدا از فواید زیادی که برای سلامت بدن دارد، باعث می شود تا مو های زبر دوباره جان تازه بگیرند زیرا کافئین جریان خون را افزایش می دهد، مواد مغذی را به ریشه مو رسانده و باعث می شود تار موی شما درخشان تر به نظر برسد.

شکننده شدن مو ها

قهوه علاوه بر این که روحیه تان را سرحال می کند، باعث تقویت داخل موها هم می شود، جریان خون را در آن افزایش می دهد و در نتیجه باعث می شود که فولیکول های مو ضعیف نشوند، ریزش مو نداشته باشید و مو های نرم تر و قوی تری به شما تحویل می دهد.

حجم کمتر مو ها

بیشتر محصولات مو حاوی کافئین هستند که مو های شما را پرپشت نشان می دهند و باعث می شوند که مواد تقویت کننده راحت تر خودشان را به فولیکول های مو برسانند. کافئین جریان خون را بهبود می بخشد و باعث ضخیم تر شدن و پرپشت شدن مو ها خواهد شد.

موی بلند

سخت تر جمع کردن مو ها

بافت مو اساساً از طریق ژنتیک تعیین می شود اما عادات خوردن و نوشیدن هم تاثیر مستقیمی روی کیفیت مو دارد. کافئین جدا از این که موهای شما را تقویت و براق می کند، به شما کمک می کند تا مو های یکدست تری داشته باشید، زیرا ویتامین ها و مواد مغذی را به ریشه مو می رساند و باعث نرم تر شدن موها شده اما نخوردنش، رسیدگی به مو ها و جمع و جور کردنشان را سخت می کند.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118517

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0