تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
1

چگونه بهتر بشنویم؟

چگونه بهتر بشنویم؟

سمعک راهی موثر برای شنوایی افراد کم شنوا است. برای کسب اطلاعات مفید در این مقاله با ما همراه باشید

چگونه بهتر بشنویم؟

آشنایی با سمعک

سمعک وسیله الکترونیکی کوچکی است که در داخل مجرای گوش یا پشت گوش قرار می گیرد و یا در اصطلاح عامیانه پوشیده می شود. این وسیله کوچک ولی بسیار کاربردی کمک می کند برخی از صداها برای فرد کم شنوا بلندتر شده تا وی بتواند به طور واضح تری صدا را  بشنود. بنابراین افراد کم شنوا با استفاده از سمعکی مناسب می توانند راحت تر با اطرافیان خود ارتباط برقرار کرده و به طور کامل تری در فعالیت های روزانه شرکت کنند. 

ساختار این وسیله الکترونیکی موثر 

سمعک ها دارای سه قسمت اساسی هستند:میکروفن، تقویت کننده و بلندگو. صدا از طریق میکروفون دریافت می شود، سپس امواج صوتی به سیگنال های الکتریکی تبدیل شده و به یک تقویت کننده ارسال می شود. تقویت کننده قدرت سیگنال ها را افزایش می دهد و آن ها را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.

سمعک ها چگونه می توانند به ما کمک می کنند؟

سمعک ها برای بهبود شنوایی و درک گفتاری در افرادی که دچار کم شنوایی ناشی از آسیب به سلول های حسی گوش داخلی ( سلول های مویی ) هستند، مفید هستند. این آسیب می تواند در نتیجه بیماری، پیری یا اثرات ناشی از سر و صدا یا داروهای خاص ایجاد شده باشد. سمعک ها لرزش های صوتی ورودی به گوش را افزایش می دهند تا سلول های مویی بتوانند این ارتعاشات را به خوبی احساس کرده و آن ها را از طریق سیگنال های عصبی به مغز بفرستند. هرچه آسیب به سلول های مویی فرد بیشتر باشد، افت شنوایی شدیدتر است و سمعک های قوی تری برای تقویت صدا مورد نیاز خواهد بود.  

آیا فکر می کنید که به سمعکی مناسب نیاز دارید؟

اگر فکر می کنید ممکن است کم شنوایی داشته باشید و نیاز است تا از سمعکی مناسب استفاده کنید، برای مشاوره خرید سمعک می توانید به یک پزشک متخصص یا کلینیک های شنوایی مراجعه کنید. یکی از بهترین کلینیک ها با بیش از سی سال تجربه در تهران کلینیک قلهک است که در آن می توانید انواع تست های شنوایی را انجام داده و سمعکی مناسب از بهترین برندهای روز دنیا را تهیه کنید. 

آیا سمعکها سبک های مختلفی دارند؟

اواع سمعک

به طور کلی سمعکها را می توان در ۳ سبک تقسیم بندی کرد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت :

سمعک های پشت گوشی (BTE ، Mini BTE )

این سمعک ها شامل یک سمعک پشت گوشی  و قالب پلاستیکی درون مجرای گوش است که پشت گوش قرار گرفته و به یک قالب گوش مانند پلاستیکی که روی گوش خارجی قرار می گیرد، متصل است. این سمعک ها می توانند توسط افراد با سنین مختلف برای کم شنوایی خفیف تا عمیق استفاده شوند.

سمعک های داخل گوشی (ITE)

سمعک های داخل گوشی کاملاً در داخل گوش خارجی قرار می گیرند و برای کم شنوایی خفیف تا شدید استفاده می شوند. این سمعک ها معمولاً برای کودکان خردسال استفاده نمی شود زیرا با رشد گوش، لازم است که دائما جایگزین شوند.

سمعک های درون کانال گوش (ITC) (کاملا درون کانال (CIC))

این سمعکها درون کانال یا مجرای گوش قرار می گیرند و برای برای افت شنوایی خفیف تا متوسط مناسب هستند.

مرکز شنوایی سنجی قلهک انواع مختلف این سمعکها را در برندهای متنوع که ساخت شرکت های معتبر در جهان است با بهترین قیمت به شما ارائه می کند. در صورتی که تمایل دارید می توانید لوازم جانبی سمعکهای خود را نیز از این مرکز تهیه فرمایید.

 

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0