تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کراتین مو (کراتینه) و انواع آن

کراتین مو (کراتینه) و انواع آن

شما در این مقاله می توانید بهترین و شگفت انگیز ترین راه ها را برای انجام صحیح کراتینه کردن مو یا به اصطلاح انجام صحیح کراتین مو را بخوانید.

کراتین مو (کراتینه) و انواع آن

شگفت انگیزترین راه ها برای کراتینه کردن مو

شما در این مقاله می توانید بهترین و شگفت انگیز ترین راه ها را برای انجام صحیح کراتینه کردن مو یا به اصطلاح انجام صحیح کراتین مو را بخوانید.

امروزه همه افراد به دنبال راه های زیبایی و بدون عوارض بر سلامت هستند مهم ترین ارکان زیبایی در افراد به خصوص خانمها موهای آنها می باشند همه خانم ها خواستار موهایی صاف و درخشنده هستند و همواره به دنبال محصولات با کیفیت بالا می باشند محصولاتی نظیر انوع شامپوها, نرم کننده ها و کرم ها که تاثیر موقتی بر موهای انها دارند و یا محصولاتی نظیر انواع کراتین مو ,اتومو و سشوار که در برخی اوقات باعث آسیب رساندن به موها می شود.

کراتینه کردن مو:

یکی از انواع این روش ها کراتینه کردن مو می باشد این روش با این هدف انجام می شود که نواحی از مو که آسیب دیده است را درمان و بازیابی کند کراتین پروتئین قوی است که به صورت طبیعی در بدن و در اندام های ناخن ,مو و دندان موجود می باشد که اصلی ترین ماده برای محافظت و مقاوم سازی مو می باشد ودر برخی افراد زیاد و در برخی کم می باشد.

عنصر موجود در این ماده فرمالدئید می باشد که عامل سرطان زا می باشد ولی برای کسانی که موهای خود را کراتینه می کنند بدون ضرر می باشد میزان فرمالدئید در این محصولات صافی مو متفاوت می باشد میزان احیا  در کراتین ۷۰ درصد می باشد و  ۳۰ درصد نیز  برای صافی موها می باشد.

دلیل استفاده از کراتینه به جای روش های شیمیایی:

دلیل  محبوبیت کراتینه مو دربین افراد طبیعی بودن و غیر شیمیایی بودن آن می باشد در واقع روش های دیگری مثل گلت ,صافی ژاپنی و … شیمیایی می باشند و می توانند به ریشه و ساقه موهای شما آسیب جدی وارد کنند و موهای شما دیگر به حالت اولیه خود باز نمی گردند و حالت طبیعی خود را از دست می دهند..

تاثیر کراتین مو

از کراتینه برای فرم دهی موها و افزایش ضخامت تارهای موهای سالم و یا موهایی که ترمیم شدند استفاده می شود اگر بیماری پوستی دارید قبل از مصرف کراتینه حتما با پزشک  متخصص پوست و مو مشورت کنید و درصورتی که بعد از استفاده عوارضی در بدن خود دیدید حتما گزارش دهید.
در واقع موادی که باعث شکستن پیوند در موی موجی شکل می شوند تیوگلیکول امونیوم و هیدروکسید سدیم هستند که به دلیل تلفظ سخت آنها از واژه کراتین استفاده می شود مواد دیگری همچون فرمالین متیلن گلیکوا, متانال و متاندیول نیز وجود دارند که هنگام مخلوط شدن با آب و یا هنگام اتو کشیدن آزاد می شود و با اتو کشیدن و اعمال دمای بالا به موها باعث می شود ,شکستن پیوند در موهای موجی تسریع شود.

تاثیر کراتینه بر کاهش هزینه ها:

بعد از انجام فرایند کراتینه شما موهای به شدت نرم و صاف خواهید داشت و همین مسئله باعث می شود از شر شامپوهای گران قیمت ,اتوکشیدن های مداوم , مصرف زیاد آب برای حمام رفتن راحت شوید خلاص شدن از این شرایط باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود پس با انجام کراتینه مو می توانید در هزینه های روز مره خود صرفه جویی کنید.

تاثیر کراتین مو بر موهای کم پشت :

بعضی افرادی که موهای فر یا وز دارند بعد از استفاده از کراتین مو احساس می کننند که موهایشان کم پشت تر نسبت به حالت قبل شده است دلیل این اتفاق این است که  بعد از انجام کراتینه موهای شما ترمیم می شود و در حقیقت موهای شما حالتی مرتب و با نظم به خود می گیرد و باعث می شود موهای شما حالت زیبایی بیشتری نسبت به قبل به خود بگیرد.
احیا و سلامت مو با کراتین

دوام کار کراتین :

دوام کار کراتین بستگی به نوع مراقبت و اهمیت دادن افراد به موهای خود دارد قرار گیری در محیط های نا مناسب و یا استفاده از شامپو ها و یا نرم کننده های بی کیفیت و یا استفاده مداوم از پودر دکلره ، رنگ و مش می تواند باعث کاهش و از بین رفتن دوام کراتینه بر روی موها شود.
کراتینه احیا بسته به مراقبت های مو ماندگار می ماند و می تواند هر ۶ یا ۹ ماه بسته به رشد موها و یا اینکه ریشه مو نیاز به ترمیم دارد یا نه ماندگار بماند و اینطور نیست که مو بعد از یک مدت استفاده از کراتینه خشک شود و یا آسیب ببیند البته به نوع مواد به کار رفته در کراتینه نیز بستگی دارد و اگر فرد رعایت های لازم را انجام دهد می تواند دوام بیشتری را بر روی موهای خود حس کند.
برخی افراد به غلط تصور بر این دارند که کراتینه مو موجب ریزش مو می شود در صورتی که به مواد کراتینه بستگی دارد ولی درست بر این است که موقع استفاده یا یک الی دو سانت مانده به ریشه کراتینه انجام شود.

انجام صحیح کراتینه مو :

انجام اشتباه فرایند کراتینه مو از اصلی ترین دلایل وز شدن مو بعد از کراتینه مو می باشد اجرای غلط این فرایند و استفاده از مواد نامرغوب و بی کیفیت می تواند صدمات جدی به موهای شما وارد کند در اصل با انجام نادرست این فرایند نه تنها باعث احیا و صافی مو نمی شوید بلکه منجر به آسیب رساندن به موهای خود می شوید به همین دلیل بعضی افراد بعد از انجام کراتینه دچار خشکی و وزی مو می شوند  انجام مراقبت ها و استفاده از ماسک مو بعد از کراتینه مو می تواند طول عمر مواد کراتینه شما را افزایش دهد. 
منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118427

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0