تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
3

جدیدترین روش های اصلاح طرح لبخند

جدیدترین روش های اصلاح طرح لبخند

در این مقاله ۵ روش اصلاح طرح لبخند برای بهبود زیبایی صورت و لبخندی جذاب تر ارائه شده است.

جدیدترین روش های اصلاح طرح لبخند

۵ پروسه ترمیمی و زیبایی دندان

خوشبختانه این روزها استقبال ایرانیان از پروسه های دندانپزشکی به مراتب بیشتر از سالیان قبل شده است. با افزایش آگاهی بخشی در سطح جامعه و پیشگیری خود مردم، امروزه مشکلات اولیه و رایج دندانی مانند پوسیدگی کاهش یافته و توجه به بهداشت دهان و دندان نیز افزایش یافته. کار به جایی رسیده که استقبال از پروسه های ترمیمی و زیبایی دندان نیز بیشتر شده و این روزها مطب های متخصصان ترمیمی و زیبایی حسابی شلوغ شده. ما در این مقاله شما را با ۵ پروسه ترمیمی و زیبایی که این روزها طرفدار زیادی داشته و مردم زیادی به خاطر آن ها به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند آشنا خواهیم کرد.

دندان زیبا

لمینت دندان

اگر با هر یک از مشکلات زیر مواجه هستید می توانید برای برطرف کردن آن ها درباره لمینت دندان با یک متخصص ترمیمی و زیبایی صحبت کنید:

  • تغییر رنگ دائمی دندان
  • ایجاد لکه روی دندان ها
  • شکستن، ترک برداشتن یا لب پر شدن دندان
  • کوتاه و نامتوازن بودن دندان ها
  • کج بودن جزئی دندان ها
  • ساییدگی دندانی
این مشکلات به راحتی با لمینت دندان برطرف می شود. لمینت ها پوسته های بسیار نازک و همرنگ دندان بوده و از جنس سرامیک هستند. به همین جهت به آن ها لمینت سرامیکی هم گفته می شود. هزینه لمینت دندان به هر واحد حدودا ۳ میلیون تومان است اما برای اطلاع از هزینه دقیق و جزئیات آن حتما باید توسط متخصص معاینه شوید.

ونیر کامپوزیت دندان

تا چند سال پیش لمینت ها یکه تاز فرآیندهای ترمیمی و زیبایی دندان در ایران بودند. اما چون هزینه و قیمت لمینت اکنون بیشتر شده و بسیاری از افراد توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند رو به کامپوزیت ونیر ها آورده اند.
ونیرهای کامپوزیتی تقریبا به طور مشابه همان مشکلاتی که لمینت ها برطرف می کنند را حل می کنند با این تفاوت که هزینه کمتری دارند و حتی می توانند مشکلات بیشتری را نیز برطرف کنند. هزینه کامپوزیت ونیر تقریبا نصف لمینت دندان است و شما می توانید برای هر واحد چیزی حدود ۱٫۵ میلیون تومان پرداخت کنید.

بلیچینگ دندان

اگر رنگ دندان های شما به دنبال مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها (قهوه، نوشابه ها،سیگار و ….) تغییر پیدا کرده و با مسواک زدن معمولی این رنگ برنمی گردد می توانید به فکر بلیچینگ دندان باشید.
بلیچینگ اکنون بعد از لمینت دندان و ونیر کامپوزیت یکی از مرسم ترین روش های بهبود لبخند، زیباسازی و سفید کردن دندان ها است. بلیچینگ با روش های مختلفی انجام می شود اما معمولا انجام این روش با لیزر دیود بهترین نتایج را به دنبال دارد به طوری که نتایج می توانند تا ۱٫۵ سال دوام داشته باشد.
هزینه بلیچینگ دندان نسبت به سایر روش های ترمیمی و زیبایی دندان کمتر است. به صورت حدودی شما می توانید با پرداخت نزدیک به ۱ میلیون برای مدت زمان زیادی دندانهایتان را بدون هیچ عارضه ای سفید و درخشان کنید.

ایمپلنت دندان

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید و مایلید که با بهترین روش ممکن جایگزینی برای دندان های از دست رفته خود پیدا کنید فقط و فقط روی ایمپلنت دندان تمرکز کنید. با وجود بالا بودن هزینه ایمپلنت اکنون یکی از رو به رشد ترین و پرطرفدارترین روش های اصلاح طرح لبخند است.
روش های زیادی برای جایگزینی دندان وجود دارد اما هیچکدام دوام، ماندگاری و کیفیت ایمپلنت دندان را ندارند. زیرا اگر به درستی از آن مراقبت شود تا آخر عمرتان با شما خواهد بود. هزینه ایمپلنت دندان به صورت حدودی بین ۳ تا ۱۵ میلیون تومان متغییر است. 

جراحی لثه

برای اغلب مشکلات لثه، درمان های اولیه دندانپزشکی کافی است و می توانند توسط یک متخصص لثه یا دندانپزشک عمومی برطرف شوند. اما گاهی اوقات بلاهایی بر سر بافت لثه می آید که تنها با جراحی می توان لثه را احیا و ترمیم کرد.
جراحی های لثه عموما برای دو هدف انجام می شود. اول به منظور زیبایی و دوم برای ترمیم لثه آسیب دیده به دنبال ضربه یا بیماری لثه. جراحی زیبایی لثه معمولا برای بهبود ظاهر لثه و دندان انجام می شود. به عنوان مثال مشکلاتی مانند لبخند لثه ای یا نامتوازن بودن خط لثه با کمک جراحی زیبایی لثه برطرف می شوند.
از طرفی عقب نشینی یا تحلیل لثه به دنبال جرم دندانی و فعالیت باکتری ها نیز با کمک جراحی های پیوند لثه برطرف می شوند. هزینه های جراحی لثه  اگر صرفا برای درمان باشد توسط بیمه پرداخت می شوند اما هزینه جراحی زیبایی لثه توسط بیمه ها تحت پوشش قرار نمی گیرد.

برای کارهای ترمیمی و زیبایی دندان به چه کلینیک هایی مراجعه کنیم؟

متخصصان ترمیمی و زیبایی دندانپزشکانی هستند که معمولاً در مطب شخصی خود و یا در کلینیک های بزرگ، تمام پروسه های مرتبط با زیبایی و ترمیم دندان را انجام می دهند. اگر مایل هستید که با یکی از روش های بالا، اقدام به اصلاح طرح لبخند کنید بهتر است به جای مراجعه به دندانپزشکان متفرقه، فقط به متخصصان ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید.
البته اگر این متخصصان در کلینیک های دندانپزشکی بزرگتر و در همکاری با سایر دندانپزشکان باشند کارشان بهتر خواهد بود. بنابراین سعی کنید تا آنجا که برایتان مقدور است به کلینیک های مجهز مراجعه کنید.
منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=117517

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0