تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

حقایقی جذاب و مهم درباره ذهن آگاهی

حقایقی جذاب و مهم درباره ذهن آگاهی

ذهن آگاهی به معنای آگاهی از زمان حال که این روز ها نقش مهمی در زندگی افراد ایفا میکند؛ فکت های مهمی دارد که آشنایی با آنها برای شما جالب خواهد بود.

حقایقی جذاب و مهم درباره ذهن آگاهی

حقایق مهم درباره تفکر اگاهانه و ذهن آگاهی

در دو دهه گذشته؛ ذهن آگاهی در فرهنگ برخی از شرقی ها و غربی ها رایج بود اما دیگر مردم؛ اطلاعاتی در مورد آن نداشتند. این روز ها تفکر آگاهانه یا ذهن آگاهی به یک حقیقت بسیار مهم در بین مردم تبدیل شده است و بسیاری از ما به دنبال رسیدن به آن هستیم. در این قسمت از نمناک در این مورد توضیح خواهیم داد.

ذهن آگاهی و تفکر آگاهانه به چه معناست؟

ذهن آگاهی یا تفکر آگاهانه توانایی هر فرد برای حضور در زمان حال بود. یعنی انسان از این موضوع آگاه بود که دقیقا کجاست، چه کاری انجام می دهد و چه احساسی دارد، بدون اینکه مورد قضاوت قرار بگیرد.

مدیتیشن

چند فکت مهم درباره ذهن اگاهی

مواردی که اکثر مردم در مورد ذهن آگاهی یا تفکر آگاهانه نمی دانند

همه چیز داخل سر شما نیست

اکثر افراد فکر می کنند که تفکر آگاهانه فقط داخل سر و ذهن است و دیگر فراتر از آن نمی‌ رود اما تفکر آگاهانه یا ذهن آگاهی باعث اتصال ذهن و بدن و احساسات می شود و شما را از لحاظ ذهنی و جسمی به یکدیگر وصل می‌ کند‌. مدیتیشن از بدن شروع می‌ شود و در بدن هم پایان پیدا می‌ کند. شما باید تقطه شروع و پایان را در بدن تان بشناسید. پس ذهن آگاهی فقط داخل سر نیست، بلکه قسمت‌ های دیگر بدن را نیز شامل می‌ شود.

از لحاظ علمی ثابت شده است

بعضی ها فکر می کنند که ذهن آگاهی مسئله جدی نیست، زیرا هنوز علم آن را اثبات نکرده اما اشتباه می کنند. تفکر آن ها از نظر علمی هم ثابت شده و مطالعات زیادی اثرات درمانی آن را اثبات کرده اند.

تفکر آگاهانه ذهن را تغییر می‌ دهد

تفکر آگاهانه نه تنها فواید کوتاه مدت دارد، بلکه باعث می‌ شود به طور کل طرز فکر شما و نگاه تان نسبت به زندگی تغییر کند. مطالعات نشان می‌ دهد که ذهن و مغز هم از لحاظ فیزیکی بهتر عمل می کنند و همین باعث می شود که راحت تر مهارت جدید را یاد بگیرد و ساختار آن متفاوت شود.

یادگیری

تفکر آگاهانه؛ یک سبکِ زندگی است

تفکر آگاهانه یا ذهن آگاهی مربوط به سبک زندگی است؛ باعث می‌ شود که شما بتوانید یاد بگیرید که چگونه سبک زندگی بهتر داشته باشید و آن را به بخشی از روتین روزانه خود تبدیل کنید. یعنی شما یاد می گیرید هر کاری را با ذهن آگاهی انجام دهید، با آگاهی غذا بخورید، ورزش کنید‌؛ کارهای تان را به انجام برسانید و هر کاری را با مراقبت انجام دهید که قطعاً فواید آن بیشتر خواهد بود.

باعث ایجاد عادات بهتر می شود

تفکر آگاهانه فواید طولانی مدت دارد و به شما کمک می کند تا عادات بهتری را در خودتان ایجاد کنید. انگیزه شما را برای ایجاد زندگی بهتر بالاتر می‌ برد و ابزار مناسب را در اختیار تان قرار می دهد. کسانی که ذهن آگاهی دارند، در مقایسه با دیگر افراد از لحاظ عادات غذایی، مصرف مواد مضر یا سیگار کشیدن یا عادات خواب به شدت سالم‌ تر زندگی می‌ کنند و بیشتر مراقب خودشان هستند.

روابط درون شخصی را ارتقا می‌ دهد

ارتقاء روابط یکی از مهم ترین فواید تفکر آگاهانه است و در واقع مدیتیشن ذهن آگاهی باعث می شود که مهارت های انتقادی خود را افزایش دهید، بیشتر در اجتماع باشید، توجه و تمرکز بیشتری داشته باشید، از لحاظ ارتباطی و عاطفی وضعیت بهتری پیدا کنید، آرامش بالاتری داشته باشید، حرف های دیگران را بهتر گوش دهید و به طور کل تمرینات ذهنی بیشتری را به کار بگیرید.

صحبت کردن

کمک می کند که با ترس های تان کنار بیایید

علاوه بر اینکه ساختار ذهنی شما تغییر پیدا می‌ کند، همچنین می توانید از طریق ذهن آگاهی ترس های خود را از بین ببرید و در واقع از منطق خود کمک بگیرید و از چیزهای بیهوده نترسید. در واقع به مغز شما این سیگنال را ارسال می کند که هورمون های استرس را کمتر تولید کند، زیرا دلیل و منطقی برای ترسیدن وجود ندارد.

خودتان را بهتر درک می کنید

درک کردن یک ویژگی بسیار مهم است. ذهن آگاهی و تفکر آگاهانه باعث می ‌‌شود که شما خودتان را بهتر درک کنید و در نتیجه از افسردگی جلوگیری می کند. سپس مشکلات را بهتر شناسایی می کنید، واکنش های بهتری دارید و از لحاظ حسی و عاطفی بهتر عمل خواهید کرد.

هم دلی را افزایش می‌ دهد

بله هم دلی و دل سوزی؛ نوعی توانایی برای کنار آمدن با مشکلات است. شما می توانید ذهن آگاهی خود را بالا ببرید و در نتیجه محیط را بهتر می شناسید. از لحاظ ذهنی آمادگی بیشتری دارید و می توانید احساسات دیگران را بیشتر درک کنید.

هم دلی

باعث صبوری بیشتر می شود

صبر ویژگی است که همه ما باید آن را داشته باشیم. اگر صبر نداشته باشیم، قطعاً نمی توانیم در زندگی پیشرفت کنیم و موفق باشیم.‌ خوشبختانه تفکر آگاهانه یا ذهن آگاهی باعث می‌ شود که شما اولویت بندی خوبی داشته باشید و برای خواسته‌ هایتان صبور باشید و بیش از حد عجله نکنید و ‌در نتیجه کارهای تان بهتر پیش می‌ رود.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118240

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0