تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
1

فقط بهترین آدم های دنیا، این حقیقت تلخ رو میدونن

فقط بهترین آدم های دنیا، این حقیقت تلخ رو میدونن

برای آنکه انسان بهتری باشیم نیاز نیست همیشه حقایق مثبت و جذاب را بدانیم، بلکه برخی از این حقایق در عین تلخ بودن از ما انسان بهتری میسازند.

فقط بهترین آدم های دنیا، این حقیقت تلخ رو میدونن

حقایق تلخ که شما را آدم بهتری می کند

یکی از ویژگی های ذاتی انسان این است که می خواهد مدام پیشرفت کند و بهتر از قبل باشد. تلاش و پشتکار هم لازمه اینست که ما به آدم بهتری تبدیل شویم اما گاهی اوقات کافی نیست؛ یعنی شما باید یک سری حقایق تلخ را بشنوید و آن ها را بپذیرید، در این صورت بهتر می توانید با شرایط کنار بیایید؛ پس برای دانستن این حقایق حتما این قسمت از رازهای موفقیت در نمناک را تا انتها بخوانید.

شما تنها عاملی هستید که خودتان را عقب نگه می دارید

بسیاری از افراد حتی به مرحله ی اولِ مسیرِ رسیدن به اهداف شان هم نمی رسند؛ زیرا حتی قبل از این که تلاشی انجام دهند یا اهداف و رویاهای شان را بیان کنند، آن را باور ندارند و همین هم باعث می شود که همیشه عقب بمانند و دست از تلاش بکشند.

ناراحتی

مرحله اول همیشه سخت‌ترین است

معمولا شروع هر کاری سخت‌ترین، گیج‌ کننده‌ ترین و نا امیدکننده ‌ترین مرحله آن است که دلایل زیادی هم دارد؛ یکی این که هدف ممکن است خیلی بزرگ باشد و برنامه ریزی و اجرایِ آن بسیار سخت شود که البته راه حل آن تقسیم کار ها به قسمت های کوچک‌تر است.

دلیل دیگر کمبود اطلاعات است؛ شما ممکن است یک ایده خارق العاده و بِکر داشته باشید، اما دانش لازم برای نحوه ادامه کار را نداشته باشید. در این مورد؛ انجام تحقیقات، آزمایش و کسب اطلاعات راه حل است.

رسیدن به چیز های بزرگ به زمان و تلاش نیاز دارند

وقتی که اهداف اصلی و کوچک‌تر را شناسایی کردید، باید تحقیق را شروع کنید. اگر در حال تولید یک محصول هستید، باید زمان زیادی را صرف طراحی، ساخت، آزمایش و بهبود آن کنید تا بتوانید بیشتر پیش بروید.

همه از شما حمایت نخواهند کرد

با این که نزدیک ترین افراد به شما ممکن است بزرگ‌ترین طرفداران و مشوقان شما باشند، با این وجود با افراد منتقد بسیاری هم روبرو خواهید شد. برخی ممکن است از روی حسادت یا جاه طلبی؛ شما را دلسرد کنند. باید بپذیرید که هیچ وقت نمی توانید همه را راضی کنید و در نتیجه خودتان باید روی پای خود بایستید.

سرزنش

نمی توانید بدون ریسک های بزرگ موفق شوید

هیچ وقت ۱۰۰% مطمئن نخواهید بود که موفق خواهید شد و به همین دلیل هم گاهی اوقات باید ریسک کنید. اگر منتظر بمانید یا انتظار داشته باشید که ریسکِ یک کار به صفر برسد، هیچ وقت شروع نخواهید کرد.

متأسفانه، در زندگی و تجارت، صرفا به این دلیل که ایده شما کاملا منطقی است؛ به این معنا نیست که همه چیز بدون مشکل پیش خواهد رفت، پس همیشه جا برای ریسک بگذارید.

شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید

حقیقتِ تاسف بار این است که علیرغم تمام تلاش‌های تان، نمی ‌توانید کاری کنید که همه چیز مخصوصا از جانب دیگران مطابق میل تان باشد. در این مواقع، شما فقط باید بی خیال باشید و اجازه دهید همه چیز همانطور که قرار است، اتفاق بیفتد. البته معنایش این نیست که کاری نکنید و فقط منتظر اتفاقات باشید، اما رها کردن در مواقع لزوم خود یک هنر است.

نمی توانید همه کارها را با هم انجام دهید

هیچ کس واقعا نمی تواند همه فن حریف باشد؛ حتی به‌ عنوان یک کارآفرین، باید افراد زیادی را به خدمت بگیرید تا کسب ‌و کارتان به نتیجه برسد. شما وقتی اجازه می ‌دهید دیگران هم مشارکت کنند، خود و ذهن تان را آزاد می‌کنید تا بتوانید روی چیز های مهم‌ تر دیگری تمرکز کنید.

شلوغی

اشکالی ندارد که شکست بخورید

شکست معمولا مایه نا امیدی است و آوازه خوبی ندارد؛ اما در طول تاریخ اختراعات بزرگ بعد از اشتباهات و شکست های فراوان مخترعان شان به وجود آمده اند. خوبیِ شکست این است که می توانید بفهمید چه چیزی اشتباه بوده و آن را بهتر کنید تا دفعه بعد درست کار کند.

عادات درست؛ قوی تر از انگیزه هستند

با این که انگیزه و الهام در رسیدن به اهداف و موفقیت نقش مهمی دارند، اما عادات صحیح بیشتر بر موفق شدن یا نشدن تان تاثیر می گذارند.

عادات مهم مثل سخت کوشی، نظم و انضباط و دقت می تواند تأثیر مستقیمی روی سبک زندگی و کار شما داشته باشند. وقتی این عادت ها را در خودتان ایجاد کنید، مسلما روی کار هایی که برای رسیدن به هدف انجام می دهید؛ تاثیر گذار خواهد بود.

منبع : namnak.com
لینک کوتاه : https://mag.tanposh-parsi.com/?p=118496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0